سلامت و تندرستی

ماجرای واکسن‌های تقلبی آسترازنکا در ایران چیست؟

بر اساس گزارش ها به وضوحوی افزود: با مراجعه به این گزارش متوجه می‌شویم که هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره واکسن آسترازنکا که خارج از سیستم واکسن شهر استفاده می‌شود، جعلی و آلوده است.

وی افزود: آنچه لازم است توجه شما را به آن جلب کنم این است که اگر به تاریخچه خانه و رسانه و صدا و سیما مراجعه کنید متوجه می شوید که در تابستان تبلیغاتی از سازمان های متقلب و مجرمان دریافت می شود. واکسن‌های جایگزین، تقلبی یا بالقوه کشنده در افراد، خانه‌ها، مؤسسات، یا زیرزمینی و در مکان‌های غیرقانونی خارج از سیستم ایمن‌سازی قرار می‌گیرند، اما متأسفانه تعداد این واکسن‌ها از این تعداد بیشتر است.

رئیس اداره واکسن و واکسن وزارت بهداشت ادامه داد: این در واقع یک هشدار بسیار جدی است که مردم هوشیار باشند و در خارج از کشور واکسینه نشوند (همچنین جایی برای واکسیناسیون کرونا نیست).

زهرایی با بیان اینکه این یک تجربه محتمل برای کشورهای دیگر است، افزود: به همین دلیل است که سازمان بهداشت جهانی این مقاله را برای جلب توجه افراد و کشورها منتشر کرده است که چنین تهدید بالقوه ای برای ملت دارد.

وی در پایان گفت: در پایان مجدداً تاکید می‌کنم که تمام واکسن‌ها در برنامه ملی ایمن‌سازی و در مراکز ملی ایمن‌سازی از جمله آسترازنکا یا داروی جایگزین استفاده شده است؛ بلافاصله از شرکت‌های کشورهای در حال توسعه خریداری و توزیع می‌شود. و در سراسر کشور تحت نظارت مصرف شود، بنابراین جای نگرانی نیست.

دکمه بازگشت به بالا