سلامت و تندرستی

ماجرای تامین مهمات در بحران عالم‌گیر قرن

دو سال است که کرونا در ایران وجود دارد و اکنون با وجود شیوع اولیه این فاجعه، کمبود گرانی تجهیزات حفاظت فردی در بیمارستان‌ها و در واقع هل دادن آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش سی وی نت، تصویر کرونا و آغاز وجود آن ترسناک ووهان چین و موسیقی است که کم کم جهانی می شود. بیماران ناگهان در خیابان بیهوش می شوند، بیمارستان مملو از بیماران و پزشکان و پرستاران سرگردان است که نمی دانند چه بپوشند و نمی دانند چه بپوشند. موزیک ویدیوهای ویروس ووهان هر روز به چین و جهان ارسال می شود و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

“ماسک” سیاه و “آنتی بیوتیک”

اواخر بهمن ماه 1396 که اولین شیوع ویروس چینی موسوم به New Corona در آن زمان اعلام شد و اعلام شد که وارد کشور شده است، در قم و گیلان نیز دو مورد شیوع شناسایی شد، مردم اینها هستند. از ترس اینکه کسی نگران باشد، نگران محافظت از سلامت خود و خانواده خود هستند. وقتی این مهمان ناخوانده وارد کشور شد، مردم از ترس جان خود و عزیزانشان در این فکر بودند که چگونه زندگی کنند. البته هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که این همه‌گیری آنقدر خطرناک و جهانی باشد که مجبور باشیم بیش از دو سال با آن مبارزه کنیم. در نتیجه وزارت بهداشت با پیروی از توصیه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که مردم از تجمع خودداری کنند و سعی کنند در صورت لزوم از خانه خارج نشوند. البته بسیاری از افراد از ابتدا از ترس مرگ به دنبال بیمه، آنتی بیوتیک و … هستند. اگرچه استفاده از ماسک‌ها، دستکش‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها برای پیشگیری از بیماری عروق کرونا ویروس قلب نشان داده نشده است، اما تقاضا برای این دستگاه‌ها به‌طور چشمگیری افزایش یافته است و تعداد کمی از آنها را می‌توان بلافاصله در داروخانه تهیه کرد. استفاده کنید، این انگلیسی کوچک و حتی کوچک شد. پشت چند داروخانه نوشته شده بود: «نه پوشش داریم و نه سم».

اما در همین شرایط، مشتریانی هستند که از فرصت های عمومی برای فروش غیرقانونی و با قیمت های گزاف تجهیزاتی مانند کلاه و دستکش و برخی کلاهک ها، بدنه، دستکش و الکل های بی مصرف را در داروخانه ها، در بین خرده فروشان استفاده می کنند. در یک سوپرمارکت

در عین حال، نظام سلامت ملی باید فوراً به وضعیت بیمارستان و ایمنی کارکنان بهداشتی و همچنین نیاز مردم به دسترسی به تجهیزات بهداشتی و مراقبت شخصی فکر کند. به همین ترتیب، تولید تجهیزات امنیتی در کشور با نیازهای مردم در شرایط عادی مطابقت دارد، بنابراین پس از گسترش تقاضا برای این ابزار، خود و در دست دیگری کمبود زیادی داریم. محدودیت‌های مالی و مشکلات در انتقال پول، مانع از ورود نرم این اپلیکیشن‌ها به جامعه برای رفع نیازهای مردم و کارکنان بهداشتی شد.

بدین ترتیب راه کور محدودیت و انباشت ذینفعان دو روی شمشیر علیه سلامت مردم ما شد. در نتیجه بازار پوشش‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و تجهیزات حفاظتی کرونا در کشور با بحران مواجه شده و مردم و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی نیز در بحران هستند.

“پشتیبانی” و “توقف”؛ خطرناک تر از کرونا

باید در نظر داشت که در مراحل اولیه اپیدمی، تهیه واکسیناسیون، آنتی بیوتیک و تجهیزات حفاظتی حتی برای بیمارستان ها نیز به مشکل تبدیل شد و وزارت بهداشت حتی قبل از دستور ایالات متحده نمی توانست پاسخگوی نیاز بیمارستان ها باشد. عهدش شکستنی نیست، بگذارید شکسته شود. همزمان در بازار سیاه کلاه، دستکش و آنتی بیوتیک با قیمت های گزاف به فروش می رسد و مردم به دلیل ترس از دست دادن جان خود مجبور به خرید آن ها با قیمت های گزاف می شوند و انبارها پر می شود و ذی نفعان از مزایای کلانی بهره مند می شوند. از بازار

محدودیت در صادرات پوششی

بر همین اساس بود که در تاریخ 10 اسفند 1388، سعید نمکی، وزیر بهداشت وقت طی نامه ای به حسن روحانی، رئیس جمهور وقت، اعلام کرد: به همکاران گفتم کالاهای خانگی را با قیمت مناسب بخرید و پس انداز نکنید. آنها را برای روز متأسفانه علیرغم بررسی‌های فراوان، مبالغ ناچیزی و سایر محصولات کشور وارد بازار سیاه شد. «متاسفانه حدود ده روز بعد، تنها یک میلیون ماسک منتشر شد و دیگران نمی‌دانند کجا نگهداری می‌شوند.

“در اطراف و تعقیب خواب، آرامش و سلامتی برای سلامتی و رفاه. آسایش مردم. کجاست شبکه دسترسی اشتباه، ذهنیت جمعی دارد که بدون ترس در مقابل مردم و مسئولان ایستاده و به سرعت اعلام می کند که می تواند 200 میلیون ساعت را پوشش دهد. 24 ساعت شبانه روز؟ «جايز است گروهي براي رهايي مردم خود را به درياي آلودگي بياندازند و گروهي لباس و پتو و بيماران خود را براي سود صد برابري در انباري بيندازند يا ببرند. آنها به کشورهای دیگر می روند؟”

رئیس‌جمهور در پاسخ به این نامه سپس به وزارت اطلاعات دستور داد که در موضوع انبار بهداشت و در نتیجه گسترش ادارات و ارگان‌ها از جمله نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، راهنمایی‌های فوری ارائه کند. سایر اقلام انبارها را برای محلول های پوششی و ضد عفونی کننده ذخیره می کنند.

شکایات ایالات متحده؛ آفت “سلامتی”

در عین حال بحث محدودیت ها از دیگر موارد کمبود تجهیزات بیمه ای و امنیتی در کشور است. تصمیم آمریکا مبنی بر ممنوعیت واردات بیمه، سلاح گرم، تجهیزات تشخیصی، دارو و غیره در این کشور، مقامات بهداشتی بارها گفته اند که با وجود دروغ های بزرگ آمریکایی ها مبنی بر اینکه محدودیتی برای دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد، اما. به دلیل بسته شدن کانال انتقال و همچنین تهدید سایر کشورها از سوی آمریکا مبنی بر عدم تجارت با ایران، از واردات این تجهیزات به کشور جلوگیری شده است. در واقع راهبردهای زیادی برای جلوگیری از محدودیت ها در نظر گرفته شده و اجرا شده است.

همزمان برخی سازمان های بین المللی نیز در این زمینه به کمک ایران آمده اند. بنابراین در 3 مارس، هواپیمای حامل بیش از 7.5 تن کمک و تجهیزات سازمان جهانی بهداشت برای بیش از 15000 نفر و کیت تست کرونا برای نظارت بر 100000 نفر وارد کشور شد. همزمان محموله های دیگری از تجهیزات و پوشش های امنیتی از کشورهای دیگر مانند چین وارد ایران شد تا تا حدودی به این کشور کمک کند.

البته کشور ما در این مقطع به حرکت خود ادامه نداد، اما همه ادارات دست خود را برای رفع نیازهای کشور بالا بردند. محمدرضا شانه ساز، مدیر کل وقت غذا و دارو، در ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ با اشاره به تقاضای بسیار زیاد ماسک و آنتی بیوتیک از نظر ظرفیت تولید کشور، اعلام کرد که به زودی با کمک شرکت ها و موسساتی که توانایی دارند قابل مشاهده است. تکثیر. در این مورد تولید اتاق به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

رکورد 45 روزه

در این زمینه است که ظرفیت تولید یک ملت به سرعت رشد کرده است. علاوه بر صنعت ساخت ماسک و مواد ضدعفونی کننده که به سرعت در حال گسترش تولید ماسک است، شرکت ها و سایر شرکت ها در کشور از جمله بسیج، سازمان های مردم نهاد، خیریه، مسجد مسکن و … دست به کار شدند و به تولید همایش پرداختند. ماسک و نیمی از شرکت را ساختند. تولید پوشش در حال افزایش است، موضوع پوشش به آرامی در حال افزایش است. به همین دلیل است که وزارت بهداشت اعلام کرد ایران در مدت 45 روز رکورد زده و از عرضه کننده ویروس کرونا به تولیدکننده خارج شده و در زمینه صادرات این اقلام نیز اقدام کرده است.

قرن ها اعلام اپیدمی توسط دولت و راه های ارزان برای جلوگیری از آن

در 12 مارس 2017 بود که سازمان بهداشت جهانی به طور علنی اعلام کرد که شیوع کووید-19 به سطح یک اپیدمی جهانی رسیده است و بنابراین باید اقدامات جدی تری برای مقابله با آن انجام شود. کرونا بیش از حد، به تدریج به تمام نقاط جهان حمله می کند و می میرد. با گسترش ویروس به کشورهای دیگر، قوانین جدیدی در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما وضع شده است. خیابان‌های متروک، مغازه‌ها بسته شدند و رنگ‌ها و آینه‌های شهر تغییر کرد.

در ایران به تعطیلات سال نو نزدیک می شویم و رعایت اصول بهداشتی در خانه ماندن و عدم مسافرت وجود دارد. در واقع در پایان نوروز 1399 پیرو اخطارها و محدودیت های اعمال شده برای استفاده از پارک ها و تفرجگاه ها، 13 بدر 99 در شرایط آرام تری سپری شد.

پس از آغاز سال جدید، وزارت بهداشت بار دیگر تاکید کرد که برای جلوگیری از ابتلا به کووید-19، خروج از خانه در صورت لزوم باید کوچک باشد. باید توجه بدنی شود و در عین حال به تدریج بیان می‌شود که اگرچه استفاده از ماسک مناسب برای کارکنان بهداشتی و بیماران، استفاده از ماسک و دستکش در یک مکان عمومی برای روابط اجتماعی توصیه می‌شود.

استفاده از ماسک الزامی است

سرانجام، در 7 ژوئن 2016، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به صراحت استفاده از عبارت “حمایت اجتماعی” را در مکانی که تامین اجتماعی امکان پذیر نیست، اعلام کرد و اعلام کرد که در مکان هایی مانند حمل و نقل عمومی یا مغازه هایی که فاصله می تواند وجود داشته باشد. حفظ شود. خیر، مردم از ماسک استفاده خواهند کرد. همچنین افراد بالای 60 سال و یا دارای مشکلات و بیماری های خاصی باید از بیمه درمانی ویژه استفاده کنند.

در نتیجه در کشور ما استفاده از ماسک به عنوان مانع در مقابله با کووید-19 مطرح شد و وزارت بهداشت اعلام کرد که طبق تحقیقات انجام شده ماسک موثرترین و ارزان ترین راه پیشگیری از کرونا است و می تواند در وسط 85 و 95 از درصد بیماری قلبی تا زمانی که در دسترس عموم است جلوگیری کنید. در عین حال، از تیرماه 1395 این بحث مطرح شد که اجباری بودن ماسک افزایش یافته است، اما به دلیل عدم حل این موضوع از سوی برخی افراد، در 19 آنلاین 1395 اعلام کردند که در صورت عدم بیمه در دسترس. استفاده شود، مقصران شناسایی و جریمه خواهند شد. این طرح در 20 آبان به تصویب رسید و مقرر شد هرکس آن را پوشش ندهد 50 هزار تومان جریمه شود.

پوشش زیاد

در حال حاضر پوشش در کشور فراوان است و مشکلی برای دفع آنها وجود ندارد. بر اساس اعلام رئیس وقت سازمان غذا و دارو در تاریخ 6 دی ماه، تولید کرونا در کشور با افزایش 160 هزار واحدی در روز در ابتدای شیوع کرونا به بیش از 30 میلیون دستگاه رسیده است، همچنین با توجه به تعداد مواد غذایی و … داروهای تجویزی که در مارس 2017 منتشر شد، اعلام کرد که تولید لایه پوششی از 400000 واحد در روز در سال 2009 به 42 میلیون واحد در روز افزایش یافته است. همچنین تولید دیوار خشک از 5000 دستگاه در روز تا سال 1398 به 500000 دستگاه در روز در سال 1399 افزایش یافت.

در همان زمان قیمت بیمه بررسی شد و طی آنلاین ماه 1395 قیمت بیمه در سه داروخانه حدود 1300 تومان اعلام شد و به مردم اعلام شد که در صورت مشاهده خسارت، 124 سفارش دهند. 1000 تومان. بلاتارا

صادرات کشتیرانی ایران

از سوی دیگر، ایران نه تنها در توسعه و تامین نیازهای مسکن صنعت پوشش موفق بوده است، بلکه در زمینه پوشش صادرات نیز موفق بوده است. بر اساس گزارش اتاق بازرگانی تهران، ایران در هشت ماهه نخست سال 1399 حدود 9.2 تن ماسک به ارزش حدود 206 هزار دلار به 9 کشور جهان صادر کرده است.

کیفیت کاور

اما پس از کمی نیاز به بیمه برای جلوگیری از شیوع کرونا، نوبت به ارتقای کیفیت بیمه‌های خانگی رسیده و وزارت بهداشت بارها حفظ و کنترل کیفی سه بیمه سلامت و سایر بیمه‌های تولیدی را افزایش داده است. آنها بر کشور پافشاری کردند و در این راستا عمل کردند. حمایت از فرآیند صدور مجوز پوشش بیمه ای، شناسایی و همکاری با تولیدکنندگان بدون مجوز، امکان نظارت و کنترل صحت بیمه گرید از جمله برنامه های توصیه شده در آن زمان در پوشش تولید و توزیع است.

ابزارهای ایمنی برای متخصصان مراقبت های بهداشتی

در کنار تهیه تجهیزات حفاظت فردی پزشکان و پرستاران برای فوت در مقابل خط بیمارستان، وضعیت مشابهی در زمان شروع بیماری وجود دارد. بدین ترتیب تحریم های آمریکا علیه کشورمان اجازه واردات این تجهیزات امنیتی را نخواهد داد. مقامات بهداشتی محلی ما از این بیانیه انتقاد کرده اند تا گروه های حقوق بشر متوجه شوند که چه بر سر مردم و کارکنان بهداشت ایران آمده است.

اما احتمالا ایران در این منطقه آن سوی مرز است و تولید این ابزار در آن کشور آغاز شده است. بنابراین نه تنها از تولید عایق، تجهیزات حفاظت فردی و تهویه مطبوع راضی هستیم، بلکه به گفته مقامات بهداشت عمومی، در مدت زمان بسیار کوتاهی صادرکننده این تجهیزات شده ایم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا