سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

قویترین داروی تقویت اسپرم

آیا چیزی در مورد قرص های تقویت کننده اسپرم و نحوه عملکرد آنها در بدن شنیده اید؟آیا شما از آن دسته افرادی هستید که با کمال میل از این قرص ها استفاده می کنید؟آیا تا به حال به افزایش اسپرم خود یا همسرتان در حین رابطه جنسی فکر کرده اید؟ درست مانند هر نوع دارویی دیگر، قبل از مصرف قرص های تقویت کننده اسپرم و تجربه عوارض جبران ناپذیر، بهتر است در این مقاله از فرازطب با ما همراه باشید.

ناباروری چیست؟

تقریباً اکثر مشکلات ناباروری مردان را می توان به مشکل اسپرم کم و اسپرم ضعیف نسبت داد. از هر 25 مرد یک نفر از تعداد کم اسپرم رنج می برد، بسیاری از عوامل موثر در سبک زندگی مانند استرس، چاقی و رژیم غذایی نامناسب می تواند بر تعداد و کیفیت اسپرم تاثیر بگذارد.

البته قرص افزایش جهش اسپرم و به عبارتی افزایش تعداد اسپرم می تواند لذت میل را افزایش داده و مدت آن را طولانی کند، همچنان که افزایش تولید اسپرم در بیضه ها می تواند باعث افزایش میل جنسی شود.

ناباروری مردانه

ناباروری ناتوانی در تولید مثل است. ناباروری زمانی اتفاق می‌افتد که شانس مرد برای داشتن همسر کاهش می‌یابد و معمولاً به کیفیت و کمیت سلول‌های اسپرم بستگی دارد. ناباروری یک مشکل رو به رشد در سراسر جهان است و از هر 6 زوج یک زوج نابارور هستند. محققان می گویند از هر 10 مردی که مشکل ناباروری دارند، 3 نفر از آنها دچار ضعف اسپرم شده و در نتیجه ناباروری مردانه ایجاد می شود. اگرچه ناباروری همیشه قابل درمان نیست، اما گاهی اوقات می توان آن را با کمک یک رژیم غذایی سالم، استفاده از مکمل ها و سایر اقدامات سبک زندگی بهبود بخشید. برخی از مشکلات جنسی مردان:

فقدان میل جنسی: میل جنسی تعریف میل جنسی است و در برخی موارد مرد میل جنسی ندارد و یا به دلایل مختلف میل جنسی را از دست می دهد. غذاها یا مکمل هایی وجود دارند که ادعا می کنند به افزایش میل جنسی کمک می کنند.

اختلال نعوظ: اختلال نعوظ: همچنین به عنوان اختلال نعوظ شناخته می شود، اختلال نعوظ زمانی است که مرد قادر به ایجاد یا حفظ نعوظ نیست.

تعداد اسپرم: یکی از جنبه های مهم کیفیت اسپرم، تعداد یا غلظت اسپرم در یک مقدار معین است.

تحرک اسپرم: یکی از وظایف اصلی اسپرم های سالم، توانایی شنا و حرکت آنهاست که در برخی موارد مختل می شود.

سطح تستوسترون: سطوح پایین تستوسترون (هورمون جنسی مردانه) می تواند باعث ناباروری در برخی از مردان شود.

ناباروری می تواند دلایل زیادی داشته باشد و می تواند با ژنتیک، سلامت عمومی، ورزش، بیماری و آلودگی مواد غذایی مرتبط باشد. علاوه بر این، سبک زندگی و رژیم غذایی سالم نیز مهم هستند، زیرا برخی از مواد غذایی می توانند به افزایش باروری کمک کنند.

چگونه بدون دارو اسپرم را تقویت کنیم؟

برای تقویت اسپرم بدون دارو به موارد زیر توجه کنید:

از استحمام و شستشو با آب داغ خودداری کنید. بر اساس آزمایش‌هایی که طی سه سال توسط دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، مشخص شد که از هر 11 مردی که حمام آب گرم را متوقف کرده‌اند، 5 نفر با افزایش 500 درصدی تعداد اسپرم در مایع منی خود مواجه شدند.

استعمال دخانیات و مصرف زیاد الکل به شدت بر باروری تاثیر می گذارد. تحقیقات نشان می دهد که تعداد اسپرم افراد سیگاری حدود 22 درصد کمتر از سایر افراد است. همچنین الکل به دلیل تاثیری که بر کبد دارد باعث افزایش سطح استروژن (هورمون جنسی زنانه) در بدن شده و باعث کاهش میل جنسی و حجم مایع منی خواهد شد.

از لباس های زیر تنگ خودداری کنید و هرگز شلوار تنگ نپوشید.

از آنجایی که بیضه ها در کیسه ای خارج از بدن قرار دارند، دمای آنها چند درجه سردتر از دمای بدن است. به همین دلیل پوشیدن لباس زیر و شلوار تنگ که بیضه ها را به بدن شما بچسبد توصیه نمی شود.

خودارضایی تاثیر بسزایی در کاهش و کیفیت اسپرم دارد. پس سعی کنید در این حالت رابطه جنسی داشته باشید و انزال را تجربه کنید.

غذاهایی که چربی کم و کربوهیدرات و پروتئین بالایی دارند (مانند سبزیجات و غلات کامل) باعث تقویت اسپرم و افزایش تعداد اسپرم می شود. ورزش همراه با رژیم غذایی سالم سلامت شما را تضمین می کند.

برای افزایش باروری به طور منظم ورزش کنید

ورزش نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود عملکرد بدنی می شود، بلکه سطح تستوسترون را نیز افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد مردانی که به طور منظم ورزش می کنند سطح تستوسترون بالاتر و کیفیت اسپرم بهتری نسبت به مردان غیرفعال دارند. با این حال، باید از ورزش بیش از حد نیز اجتناب کنید زیرا می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و به طور بالقوه سطح تستوسترون شما را کاهش دهد.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا