حوادث

قول بازسازی «سی‌سخت» تا پایان تیرماه

قول بازسازی «سی‌سخت» تا پایان تیرماه

از 4700 خانه آسیب دیده در زلزله سی سخت ، 2800 مالک توسط بانکها برای اخذ تسهیلات مطلع شده اند و کار حدود 300 شرکت تخریب آغاز شده است. آژانس مسکن وعده داده است که خانه های ساختمانی را تا پایان ماه مه و بازرسان را تا پایان ماه ژوئیه به 1400 مورد بازسازی و تحویل دهد.

به گزارش سی وی نت ، بر اساس آخرین آمار رسمی بنیاد مسکن کهگیلویه ، 4600 خانه در جریان این زمین لرزه خسارت دیده اند که از این تعداد 1700 خانه در حال ساخت (تخریب) و خانه های دیگر در نوسازی است. ویرانه های کل شهر ریخته شده و بنیان ها کارهای اداری بخش قانون ساخت و ساز را آغاز کرده اند و اکنون کارهای اداری حدود 300 بخش در مناطق شهری آغاز شده و فعالیت خود را در شهرها از سر گرفته اند.

در 50 شهر ، 680 خانه آسیب دیده است که با ادامه ساخت و سازها ، تعداد خانه های تعمیر شده بیش از 85 درصد بهبود فیزیکی داشته است.

حدود 2800 مصدوم این زمین لرزه برای تهیه تجهیزات به بانکها اعزام شده اند ، بانکها و صاحبان آنها قرارداد دارند. تاکنون 62 میلیارد روپیه به حسابرس پرداخت نشده است که این مبلغ به عنوان تقویت کننده بخش مورد استقبال قرار گرفته است.

حسین جنتی ، رئیس بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: “در مناطق روستایی 130 میلیون تن شرکت کم بهره و همچنین 55 میلیون شرکت غیرپرداخت و n ‘روستایی پرداخت می شود که 110 میلیون آن کم پرداخت می شود. نرخ بهره و پنجاه میلیون شرکت بدون بودجه.

وی با تأکید بر حمایت عمومی از بازسازی منطقه زلزله اعلام کرد: برنامه بنیاد مسکن این است که عملیات بازسازی را به پایان برساند و آن را به کسانی که به آن نیاز دارند تا پایان ماه مه سال جاری تحویل دهد. دقایقی از پایان ژوئیه امسال است.

داستان، زلزله 5.6 ساعت 22:05:34 چهارشنبه شب ، 30 بهمن 1396 ، شهر سی سخت شهر دنا در منطقه کهگیلویه و منطقه بویراحمد را لرزاند. طبق اعلام مرکز لرزه نگاری ، این زمین لرزه در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده و در فاصله 10 کیلومتری سی سخت و کهگیلویه و بویراحمد ، 19 کیلومتری کامه در منطقه اصفهان و 24 کیلومتری یاسوج ، پایتخت کهگیلویه رخ داده است. و مناطق بویراحمد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا