اقتصادیکسب و کار ایرانی

قفل هوشمند چگونه کار میکند

اجزاء قفل هوشمند کدامند و این قفل ها چگونه کار می کنند؟ قفل هوشمند دیجیتال از طریق یک جریان الکتریکی کار می کند. قفل های هوشمند الکترونیکی به عنوان دستگاه های مستقلی با پنل های داخلی می توانند به یک سیستم کنترل مرکزی متصل شوند که فقط صاحبان خانه به آن دسترسی داشته باشند. قفل های دیجیتال الکترونیکی از مزیت دیگری برخوردار هستند که قادر به کنترل از راه دور هستند.

آنها را می توان از راه دور کنترل کرد تا قفل شوند. از طریق آهن ربا یا موتورهای کوچک عمل می کنند که با تأمین یا قطع برق، قفل را فعال می کنند. برای کار با قفل می توان از یک سوئیچ روشن و خاموش معمولی استفاده کرد یا از یک سیستم بیومتریک پیچیده تر برای دسترسی به قفل می توان استفاده کرد.

بیومتریک در قفل های دیجیتال الکترونیکی چیست؟

بیومتریک در قفل های دیجیتال به معنای استفاده از ویژگی های فیزیولوژیک و شناختی فرد برای تشخیص هویت و دسترسی به سامانه است. این ویژگی ها ممکن است شامل اثر انگشت ، چشم ، صدا ، چهره ، اسکن کف پا و غیره باشد. بیومتریک نوعی نرم افزار شناسایی در سیستم های امنیتی است

. الکترونیکی هنگام استفاده از نرم افزار شناسایی که شامل اسکن اثر انگشت ، اسکن عنبیه ، شناسایی صدا یا اسکن شبکیه است ، از فناوری بیومتریک استفاده می کنند. در ابتدا اثر انگشت صاحب خانه در سیستم کار می کند. سپس با استفاده از این الگو به عنوان راهنمایی برای باز کردن قفل هنگام تهیه اثر انگشت صحیح استفاده می شود.

برنامه های الکترونیکی به طور فزاینده ای باعث پیشرفت تکنولوژی هستند و برخی از طریق کنترل از راه دور از طریق برنامه ای که می تواند با سایر عناصر یک سیستم اتوماسیون خانگی ادغام شود ، کنترل می شوند. بنابراین صاحبان خانه می توانند هر وقت لازم باشد با استفاده از یک برنامه تلفن همراه ساده ، اموال خود را کنترل کنند.

 اجزاء قفل هوشمند دیجیتال

اجزاء قفل هوشمند که هر یک وظیفه خاصی را در مجموعه قفل ایفا می کنند به شرح زیر هستند :

1 – بدنه قفل

بخش اصلی قفل که به درب یا درگاه نصب می شود و شامل سیستم قفل باز کن دکمه های کنترل و صفحه نمایش است. جنس بدنه قفل دیجیتال هوشمند عمدتاً از جنس استیل یا پلاستیک فشرده و زاماک هست.

2- قفل باز کن

یک سیستم الکترونیکی است که با استفاده از رمز عبور کارت هوشمند اثر انگشت یا تشخیص چهره قفل را باز می کند.

3-صفحه کنترل

هسته قفل هوشمند است و کیفیت برد مدار بر عملکرد قفل هوشمند تأثیر می گذارد. صفحه کنترل در قفل هوشمند نقش مهمی در کنترل و مدیریت دستگاه دارد. این صفحه شامل دکمه های مختلفی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا عملکردهای مختلف را انجام دهد.

مانند باز و بسته کردن درد تغییر رمز عبور تعویض باتری و غیر همچنین صفحه کنترل به کاربر اجازه می‌دهد تا وضعیت قبل را بررسی کند و در صورت لزوم تغییرات لازم را اعمال کند به طور خلاصه صفحه کنترل در قفل هوشمند نقش حائز اهمیتی در سادگی استفاده و مدیریت دستگاه دارد

4- صفحه نمایش

یک صفحه الکترونیکی است که برای نمایش وضعیت قفل و تعامل با آن استفاده می شود. این نمایشگر دارای صفحه نمایش رنگی است و قفل هوشمند با صفحه نمایش بصری باعث می شود کارآیی آن آسان تر شود اما همه قفل های هوشمند مجهز به نمایشگر نیستند. این صفحه نمایش به کاربران این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از رمز عبور کارت هوشمند اثر انگشت یا دستگاه های موبایل قفل را باز و بسته کند.

صفحه نمایش در قفل های هوشمند معمولاً با فناوری لمسی ساخته شده است . برخی از عملکرد های معروف صفحه نمایش در غول ها های هوشمند شامل تغییر رمز عبور، ثبت و حذف کارت هوشمند ، تغییر تنظیمات دستگاه و غیره است . صفحه نمایش در قفل های هوشمند بسیار حساس است و برای جلوگیری از خرابی و آسیب دیدن آن باید با مراقبت و دقت استفاده شود. همچنین برای جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به دستگاه باید رمز عبور قوی و پیچیده ای را برای قفل های هوشمند تعیین کرد.

5- دستگیره

بخش دستگیره قابل چرخش است که با چرخاندن آن در را باز و بسته می کنید.

6-منبع تغذیه

چیدمان الکترونیک قابل حمل به منظور تامین برق برای سیستم قفل باز کن و صفحه نمایش. منبع تغذیه قفل های دیجیتال شامل باتری قلمی یا باتری لیتیومی می باشد.

7- سنسورها

سنسور های مختلفی وجود دارد که به طور خودکار قفل را باز و بسته می کند مانند سنسور حرکت، سنسور در و غیره.

8-پنل قفل هوشمند

یک سیستم قفل الکترونیکی است که با استفاده از تکنولوژی های مختلف از جمله بلوتوث ، وای فای ، nfc یا کد عبور به کاربران اجازه می‌دهد تا در یا درگاه خود را با استفاده از گوشی هوشمند ، تبلت و یا دستگاه های دیگر با قابلیت ارتباط بیسیم باز و بسته کنند. این پنل ها به عنوان جایگزین مناسب برای قفل های سنتی استفاده می شوند و به دلیل سادگی نصب و استفاده پرطرفدار شده اند.

9- موتور قفل هوشمند

موتور قفل هوشمند یک سیستم قفل الکترونیکی است که با استفاده از تکنولوژی بلوتوث ، وای فای ، nfc و یا رمز عبور قابل برنامه ریزی ، مجاز به باز و بسته کردن درب با درگاه مورد نظر می شود. موتور مورد استفاده یک موتور کوچک است که به  قفل هوشمند متصل است و انرژی بسیار کمی را مصرف می کند. هنگام استفاده از رمز عبور یا کارت یا اثر انگشت برای باز کردن آن ، صدای چرخش موتور را خواهید شنید.

10- باتری

باتری در قفل هوشمند نقش مهمی دارد زیرا این غول‌ها برای کارکرد خود به باتری نیاز دارند. باتری در قفل هوشمند به عنوان منبع تغذیه برای سیستم الکترونیکی و موتور قفل استفاده می شود. اگر باتری خالی شود قفل هوشمند نمی‌تواند کار کند و شما نخواهید توانست به درون خانه یا اتاق خود دسترسی پیدا کنید.

بعضی از قفل های هوشمند دارای باتری های لیتیوم یا آلکالاین است که بسیار پایدار و بادوام هستند و معمولاً بین ۶ تا ۱۲ ماه طول عمر دارد. در صورت نگهداری صحیح باتری های قفل های هوشمند معمولاً به صورت خودکار از روز به روز شارژ می شود در حال حاضر، جای باتری قفل هوشمند 4 باتری و 8 باتری است.

11- تکنولوژی اثر انگشت و تشخیص چهره قفل های هوشمند

با استفاده از تکنولوژی اثر انگشت تشخیص چهره امکان دسترسی به داخل محل را برای کاربران فراهم می‌ کنند با استفاده از حسگر اثر انگشت کاربر می‌ تواند با قرار دادن انگشت خود روی حسگر قفل را باز کند. همچنین با استفاده از دوربین های تشخیص چهره قبل به صورت خودکار شناسایی کاربران را در نظر می‌ گیرد.

و در صورت تطبیق با شخص مجاز قفل را باز می کند. با استفاده از تکنولوژی اثر انگشت و تشخیص چهره در قفل های هوشمند امکان دسترسی غیر مجاز به داخل محل را به شدت کاهش می دهد و بالاترین سطح امنیت را برای کاربر فراهم می‌ آورد.واحد تعمیرات قفل های دیجیتال در فروشگاه رایکا هوم مستقر شده اند. از طریق باشید.

عرضه کننده انواع دستگیره و  ، تجهیزات هتلی ، انواع سیستم های امنیتی برای منازل ، شرکتها و ادارات می باشد. کلیه محصولات این فروشگاه با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی به مشتریان محترم عرضه می شوند.

دکمه بازگشت به بالا