فرهنگ و هنر

قاضی‌زاده هاشمی: باید از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین مولفه‌های مقاومت و نقش سازنده و اثرگذار این فرهنگ در نجات جهانی کنونی، غیرقابل انکار است. در چارچوب ایدیولوژی اسلامی نیز، این فرهنگ پاسخگوی نیازهای امروزی هم خواهد بود.

به گزارش سی وی نت، در ابتدای این یادواره، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که در  نخستین «یادواره شهدای رسانه مقاومت» در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما سخن می‌گفت، یادآور شد: فرهنگ مقاومت به عنوان یک موتور پیشران با جان و دل ملت مسلمان در کشورهای اسلامی تنیده شده است. فرهنگ مقاومت ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد. این فرهنگ را اگر جمیع ارزش‌ها بدانیم آن وقت به نقش ایثار و شهادت در رستگاری جامعه و اصلاح آن پی خواهیم برد. خون شهید، خوبی‌ها را ترویج می‌کند و کجروی‌ها را از بین می‌برد و نقش مهمی در ظلم‌ستیزی ایفا می‌کند.

وی گفت: در شرایط کنونی هم در مقابل امپریالیسم جهانی، با گسترش رسانه و سیطره غرب بر رسانه‌ها، ساخت یک روایت حقیقی از رخدادها اولویت دارد. باید از ظرفیت تمام رسانه‌ها از جمله شبکه ملی و دیگر شبکه‌های اجتماعی برای ترویج فرهنگ ایثار شهادت و مقاومت استفاده کنیم و با استفاده از تجربه کارشناسان به روایت‌های حوزه ایثار و شهادت عمق ببخشیم.

در نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت،۲۳۰ نفر از خانواده‌های معزز شهدا به همراه مسئولان کشوری و لشکری حضور دارند.
همچنین تعدادی از خانواده‌های شهدای رسانه از ایران عراق، یمن، سوریه، افغانستان، فلسطین و لبنان از دیگر مهمان‌های این رویداد هستند.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این یادواره حضور دارد.
این خبر تکمیل می‌شود

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا