فرهنگ و هنرکسب و کار ایرانی

فیلم های پیشنهادی ما برای ماه ژانویه 2021

اگر عضو استریم جذاب نتفلیکس یا آمازون یا فیلیمو هستید این فیلم های پیشنهادی ما برای این ماه را از دست ندهید. فیلم هایی با موضوع خاص و کارگردانانی کمتر شناخته شده اما فوق العاده جذاب. بهترین سریال های هندی

1- قدرت سگ The Power of the Dog

نقش آفرینی در The Power of the Dog بیداد می کند، یک وسترن که در آن بار انتظارات تقریباً به اندازه خود واقعی در کمین خود کشنده است. اولین فیلم کارگردان جین کمپیون در یک دهه، اقتباسی دلهره آور از رمان توماس ساویج در مورد هرج و مرج مونتانا در سال 1925 است که با دیدگاه های متخاصم مردانگی ایجاد شده است، فیل (بندیکت کامبربچ) گاوچران سخت گیر و باهوش در تضاد با برادر ظریف ترش جورج (جس پلمنز) و همچنین عروس جدید جورج رز (کرستن دانست) و پسر نازش پیتر (کودی اسمیت-مک فی). خشم و ظلم فیل از یک راز به راحتی قابل شناسایی نشأت می گیرد، با این حال فیلم کمپیون کمتر به این معمای واحد می پردازد تا روش های مختلفی که این شخصیت ها تحت کنترل، درهم کوبیده شده و با تقاضای انطباق آن ها با کدهای ماچو و داخلی غرب قدیم آشنا می شوند. هدایت. رابطه بین درونی و بیرونی نه به راحتی قابل درک است و نه به راحتی قابل درک است – این تصور توسط کامبربچ به عنوان مرزنشینی که معتقد است قدرت مردانه از طریق کثیفی و کثیفی به دست می‌آید و بهای هولناکی را برای این تصور نادرست می‌پردازد، به طرز شگفت‌انگیزی تجسم یافته است.

2-خانه شب The Night House 2021

خانه شب دارای بهترین جامپ اسکر در سال است. از آن بهتر، یکی از بهترین اجراهای سال 2021 با حسن نیت ربکا هال به عنوان زنی است که رنجش از خودکشی اخیر همسرش با کشفیات نگران کننده در مورد زندگی مخفیانه ای که او انجام داده پیچیده تر شده است. دنباله کارگردانی دیوید بروکنر در فیلم The Ritual مربوط به بث (هال) است، معلمی که تلاش هایش برای کنار آمدن با بیوه شدن ناگهانی توسط صداها، رؤیاها و سرنخ های عجیبی قطع می شود که نشان می دهد همسرش اوون (ایوان جونیگ کیت) تصمیم عجیبی گرفته است. در اطراف خانه کنار دریاچه آنها در جنگلی شمال نیویورک. مکاشفه‌هایی که در پی می‌آیند از نوع نیمه مایل هستند، بهتر است که یک رنگ وهم‌انگیز ایجاد کنیم که هرگز به سمت سرب‌های شدید نمایشی خم نمی‌شود. غم و اندوه و گناه هیولایی یکسان در این تریلر دلهره آور هستند که از تصاویر زیرکانه دستکاری چشم انداز و قدم زدن ماهرانه مسافت پیموده شده را به دست می آورد. با این حال، بیشتر از همه، از هال سود می برد، که چرخش فوق العاده اش به عنوان بث ویران، بخش های مساوی مهم و جوشان، آسیب پذیر و خشن، ناپایدار و مطمئن است.

3-دختر گمشده The Lost Daughter 2021

مگی جیلنهال به یک وقایع نگار ماهر نارضایتی والدین تبدیل شده است، و پس از چرخش های هولناک در شری بیبی، معلم مهدکودک و The Deuce شبکه HBO، او دوباره با اولین کارگردانی خود به نام The Lost Daughter که اقتباسی از رمان الن فرانته به همین نام است، به این موضوع می پردازد. در تعطیلات تابستانی در جزیره‌ای یونان، لدا (اولیویا کلمن) به تنهایی در ساحل می‌نشیند، با یک دست‌کار (اد هریس) معاشقه می‌کند و پس از کمک به بازیابی دختر گمشده نینا (داکوتا) به طور غیرمنتظره‌ای با یک قبیله گانگستری درگیر می‌شود. جانسون). همانطور که توسط فلاش بک ها به دوران جوانی لدا فاش شد (با جسی باکلی در نقش کلمن بیست و چند ساله)، لدا و نینا رابطه مادرانه مشابهی دارند، و پویایی که بین این دو ایجاد می شود در نهایت برای همه خطرناک و آسیب زا می شود. کولمن در یک لحظه دور و با ابهت، لرزان و صریح، لتا را به عنوان یک مادر پیچیده تجسم می‌کند که عشق سرکوب‌ناپذیر او به خودش، محبت او به دیگران را کم رنگ می‌کند، و جانسون انگشت به پای او را با نینای گیج و متعارض مطابقت می‌دهد. کارگردانی بی‌درنگ جیلنهال به این درام غیرقابل پیش‌بینی تضاد غرایز جان می‌دهد.

4-شنا کردن تا زمانی که دریا آبی شود Swimming Out Till the Sea Turns Blue

جیا ژانگکه دگرگونی مداوم چین – و رابطه جدا نشدنی بین گذشته و حال، شهری و روستایی – را از طریق منشور سه نویسنده مشهور در شنا کردن تا زمانی که دریا آبی شود بررسی می کند. کارگردان با هدایت مصاحبه با نویسندگان جیا پینگوا، یو هوآ، و لیانگ هونگ، که هر کدام از آنها در همان استان شانشی به عنوان جیا بزرگ شده اند (البته در دهه های مختلف)، به بررسی روشی می پردازد که در آن زحمات خود را قبل، در طول و بعد از مائو انجام می دهند. انقلاب فرهنگی به آنها کمک کرد تا احساسات خود را در مورد خانواده‌های از هم گسیخته، زادگاه‌های روستایی دورافتاده‌شان و مسائل پیچیده و پیچیده‌ای که از طریق آثار هنری خود به آن‌ها پرداخته‌اند، آگاه کنند. اینکه آن‌ها روایت‌های بیوگرافی خود را در اینجا بازگو می‌کنند، تنها بر تمرکز جیا بر عمل داستان سرایی به‌عنوان وسیله‌ای برای درک، پردازش، بیان و انتقال تجربیات منحصربه‌فرد و جهانی انسان تأکید می‌کند. به بخش‌هایی تقسیم شده و با تمرکز غزلی بر چهره‌های متفکر و مناظر آرام و متحول، فیلم‌برداری شده است، اثر غیرداستانی کنجکاو و مارپیچ جیا، نشخواری ظریف در تغییر هویت فردی و ملی چینی را ثابت می‌کند.

5- کشتن دو عاشق The Killing of Two Lovers 2021

صدای خرد کردن چوب و کوبیدن چکش‌های تپانچه در «کشتن دو عاشق» بی‌وقفه است، نشانه‌های صوتی ترسناک و شوم که به تقویت تعلیق طاقت فرسا درام داخلی عذاب‌آور نویسنده/کارگردان/تدوینگر رابرت ماچویان کمک می‌کند. دیوید (کلین کرافورد) در یک شهر برهوت یوتا که به نظر می‌رسد آسمان بر ساکنانش سنگینی می‌کند، تلاش می‌کند تا با جدایی ناخواسته از همسرش نیکی (سپیده معافی)، که در خانه قدیمی‌شان با چهار فرزندشان زندگی می‌کند، کنار بیاید. یک تخت مشترک با درک (کریس کوی) که باعث ناراحتی دیوید شد. فیلم با دیدن دیوید که اسلحه را به سمت همسرش و معشوقه‌اش در رختخواب نشانه می‌گیرد، به جزئیات تلاش‌های قهرمان داستان برای ترمیم ازدواجش می‌پردازد و در عین حال با خشم قتلی که به سختی سرکوب شده است، برافروخته شده است. مبارزه برای جلوگیری از آشفتگی درونی از ایجاد خونریزی بیرونی توسط کرافورد که دیوید را با دلسوزی با صدمه، خشم و استیصال مسحورکننده تجسم می‌دهد، و همچنین با کارگردانی ماچوئیان، پر از برداشت‌های طولانی و ترکیب‌بندی‌های سخت نویسی‌شده که یک داستان را به تصویر می‌کشد، به زندگی پرآشوب کشیده می‌شود. تاکید بر چهره های مضطرب و پویایی بین فردی.

6- آخرین دوئل The Last Duel 2021

بهترین فیلم ریدلی اسکات در سال 2021، آخرین دوئل، داستانی از زندگی واقعی را به یک درام به سبک راشومون تبدیل می‌کند که به نظر می‌رسد، کمتر به ناشناخته بودن حقیقت می‌پردازد تا به نفی همیشگی دیدگاه‌های زنانه در تاریخ. بر اساس کتاب اریک جاگر، داستان فرانسوی قرن چهاردهمی اسکات درباره تجاوز ادعایی به مارگریت دو کاروژ (جودی کومر) توسط ژاک لو گریس (آدام درایور) و تلاش‌های همسر مارگریت، سر ژان دو کاروژ (مت دیمون) برای آوردن ژاک به خاطر جنایتش به دادسرا برسد. همانطور که توسط نیکول هولوفسنر، دیمون و بن افلک نوشته شده است (که به خوبی در نقش کنت پی یر دالنسون مغرور و متکبر همبازی می شود)، فیلم سه قسمت شده است تا اولین نسخه های منحرف و خودخواهانه ژاک و ژان از وقایع را ارائه کند. سپس POV واقعی تر مارگریت، که نگرش زن ستیزانه مردان (و دوران) را تسکین می دهد. اسکات همچنین مطمئن می شود که کالاهای جنگی را تحویل می دهد، چه در نبردهای اولیه که نشان دهنده مهارت ژان در جنگ است، و چه در یک مسابقه اوج گیری که شرارت آن حکایت از ماچیزم زشت در قلب این داستان دارد. بهترین انیمه ژاپنی

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا