سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

فیزیوتراپی در منزل،رهایی از رفت و آمد به کلینیک

فیزیوتراپی یک حوزه تخصصی در حوزه سلامت است که به تحقیق و درمان برای بازیابی، حفظ و افزایش حداکثر تحرک بیماران می‌پردازد. در طی سال‌های گذشته، فیزیوتراپی به عنوان یک روش موثر در بهبود و تقویت سلامت جسمی و تحرک افراد مختلف، جوابگویی اثبات‌شده داشته است.

متخصصان فیزیوتراپی با در نظر گرفتن وضعیت فیزیکی، روحی و اجتماعی بیمار، از حرکات ورزشی، درمان دستی، آموزش و مشاوره به درمان افراد آسیب‌دیده از تمام گروه‌های سنی می‌پردازند. لازم است بدانید که برنامه طراحی شده برای بیماران توسط فیزیوتراپیست کاملا منحصر‌به‌فرد است و قابل استفاده برای افراد دیگر نیست. برخی از مراکز فیزیوتراپی برای تسریع روند بهبودی بیماران از لیزر پرتوان استفاده می‌کنند. فیزیوتراپی برای موارد زیر به کار می‌رود:

کاهش درد
آمادگی برای پیشگیری از مشکلات آینده
بهبودی آسیب‌ها و مشکلات عملکردی (از دردهای کمر و گردن تا مشکلات رباطی).

اهمیت فیزیوتراپی

مراجعه به فیزیوتراپ برای بازیابی عملکرد‌های ازدست‌رفته افراد پس از عمل‌های جراحی، بیماری‌های نورولوژی و آسیب‌های ارتوپدیک بسیار حائز اهمیت است. در حال حاضر، با شیوع گسترده بیماری‌های نورولوژی و آسیب‌های ناشی از کارهای سنگین، مراجعه به فیزیوتراپی نسبت به گذشته افزایش چشمگیر داشته است. چنین معالجات در فازهای اول بروز بیماری مانع بروز آسيب‌های جدی‌تر می‌شود و همچنین آسيب‌های اوليه را درمان می‌کند.

درمانگران فعال در این رشته توانبخشى، با دانستن کامل محل قرارگیرى عضلات، سيستم‌هاى استخوانی و عملکرد آن‌ها، نقص‌ها را به دقت تجزيه و تحليل می‌کنند. همچنین، به ريشه‌يابى و استدلال بالينى درست به بيماران کمک می‌کنند تا در کم‌ترين زمان ممکن به بيشترين ميزان بهبودی دست یابند. امکان استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل با بیمه نیز برای افراد در دسترس است.

Physiotherapy at home, freedom from going to the clinic

فواید فیزیوتراپی در منزل

فواید فیزیوتراپی در منزل بسیار است. اغلب مردم برای انجام فیزیوتراپی در خانه تردید دارند؛ اما این تردید به دلیل تغییر شرایط جلسات و محیط آن‌هاست. بسیاری از آن‌ها نگران پیشرفت و بهبود خود در این نوع فیزیوتراپی هستند و فکر می‌کنند که انجام آن در محل کلینیک تأثیر بالاتر و سرعت بهبود بالاتری دارد؛ اما تحقیقات نشان داده است که افرادی که جلسات فیزیوتراپی خود را در منزل دارند، نتیجه ی بهتری می یابند. علاوه بر این فیزیوتراپی در منزل فواید زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

چه نوع خدمات فیزیوتراپی در منزل قابل ارائه است؟

مجموعه ایران فیزیو با توجه به برخورداری از فیزیوتراپیست‌های مجرب و توانا قادر است انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل را ارائه دهد. مزایای فیزیوتراپی در منزل متعدد است و از مهمترین مزایای این خدمات، می‌توان به گسترده بودن نوع خدمات، افزایش رضایتمندی بیماران و بهبود کیفیت مراقبت‌ها اشاره کرد. بخشی از خدمات فیزیوتراپی در منزل شامل موارد زیر است:

ارزیابی و تشخیص بیماری: فیزیوتراپیست‌ها در ابتدای درمان با هدف تشخیص دقیق بیماری، فرد را معاینه و ارزیابی می‌کنند.

انجام تمرینات توانبخشی: پس از تشخیص اولیه، فیزیوتراپیست تمرینات توانبخشی را متناسب با بیمار انتخاب کرده و سپس مرحله به مرحله تا بهبود کامل، مسیر درمان را طی می‌کند.

درمان انواع دردهای اسکلتی-عضلانی: فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند برای درمان درد‌های مزمن ناشی از بیماری‌های مختلف، تمرینات خاص متناسب با شرایط افراد ارائه دهند.

ماساژ عضلانی: ماساژ درمانی در کنار سایر تمرینات توانبخشی، مطلوب‌ترین و موثرترین شیوه ممکن برای رهایی از تنش‌های عضلانی است. این نوع مهارت می‌تواند روند درمان را بهبود ببخشد و درد‌های عضلانی و مفصلی را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

تمرینات تنفسی: یکی از مزایای خدمات فیزیوتراپی در منزل کمک به بیماران به منظور انجام تمرینات تنفسی جهت بهبود فعالیت ریه و قلب و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از مشکلات تنفسی است.

مشاوره و آموزش: در کنار انجام اقدامات توانبخشی، فیزیوتراپیست‌ها به بیماران در خصوص حرکات مناسب و تمرینات مفید در جهت افزایش توانایی‌های جسمی و حرکتی مشاوره و آموزش لازم را ارائه می‌دهند.در کل، خدمات فیزیوتراپی در منزل ایران فیزیو بر پایه انتخاب بهترین تمرینات توانبخشی استوار است تا بیماران در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برسند.

آیا تمرینات توانبخشی در منزل به اندازه فیزیوتراپی در مراکز درمانی اثرگذار است؟

تمرینات توانبخشی در منزل اگر به درستی اجرا شوند به همان اندازه تمرینات مراکز درمانی تاثیرگذار هستند. در واقع، با دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل، بیماران قادرند به صورت منظم و مستمر به تمرینات توانبخشی بپردازند و بهبودی سریع‌تر و کیفیت بهتری را در طول دوره درمان تجربه کنند. بسیاری از تمرینات توانبخشی را می‌توان تحت نظر فیزیوتراپیست به راحتی در منزل انجام داد و حتی پس از جلسه توانبخشی نیز این حرکات را به صورت منظم در منزل تکرار کرد.

برای رسیدن به نتایج بهتر از طریق تمرینات توانبخشی، بسیار مهم است که افراد توصیه‌ها و راهنمایی‌های فیزیوتراپیست خود را به دقت اجرا کرده و تمرینات را به درستی انجام دهند. همچنین، برای بهبودی سریع‌تر، همکاری و هماهنگی با فیزیوتراپیست و پزشک معالج بسیار اهمیت دارد.

آیا تمرینات توانبخشی در منزل برای همه بیماران مناسب است؟

به جز بیماری‌هایی که نیاز به مراقبت‌های ویژه در مراکز درمانی دارند سایر بیماری‌ها و مشکلات را می‌توان با تمرینات توانبخشی در منزل درمان کرد. برای اینکه در خصوص بیماری خود و امکان استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل مطمئن شوید بهتر است در این مورد با پزشک معالج مشورت کنید. به دلیل تجربه بالا و دانش تخصصی، فیزیوتراپیست می‌تواند تمریناتی را انتخاب کند که متناسب با مشکل فرد باشد و بتواند مفاصل و عضله را در روند صحیح درمان قرار دهد.

در مجموع، اگر تمرینات توانبخشی در منزل با مشورت پزشک و کمک گرفتن از فیزیوتراپیست مجرب انجام گردد، برای بسیاری از بیماران ایمن و مفید خواهد بود. با این حال، بهتر است که با پزشک معالج به منظور انجام تمرینات توانبخشی در منزل مشورت کنید.

فیزیوتراپی در منزل با لیزر پرتوان

فیزیوتراپی در منزل با لیزر پرتوان یک روش درمانی فیزیکی است که از تابش لیزر با توان بالا برای بهبود و درمان مشکلات جسمی و عضلانی استفاده می‌کند. این تکنیک به عنوان یکی از روش‌های پزشکی تکمیلی و فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مدیریت درد، تسریع در فرآیند بهبود بعد از جراحی، کاهش التهاب‌های مفاصل، بهبود انعطاف‌پذیری عضلات و تسکین از مشکلات عضلانی از جمله مفاصلی و عضلانی مؤثر است.

 

درمان با لیزر پرتوان به کمک انرژی نوری لیزر انجام می‌شود. لیزرها انرژی نوری را با طول موج خاصی ایجاد می‌کنند و این نور به طور مستقیم به بافت‌های بدن منتقل می‌شود. درمان با لیزر پرتوان دارای مزایای زیر است:

  • تسکین درد
  • کاهش التهاب
  • تسریع در فرآیند التیام
  • کمک به انعطاف‌پذیری عضلات
  • سخن پایانی فیزیوتراپی در منزل
دکمه بازگشت به بالا