سلامت و تندرستی

غنای کلکسیون سلولی در بانک سلولی انستیتو پاستور ایران/ هزینه تامین سلول در کشور

رئیس گروه بانک سلولی انستیتو پاستور ایران در خصوص افزایش «مجموعه سلولی» گفت: در حال حاضر حدود 400 نوع رده سلولی و بیش از 20 هزار ویال و منبع سلولی وجود دارد و در در عین حال، بسیاری از محققین در کشور می خواهند سلول ها را از کارهای تحقیقاتی خود ذخیره و نگه دارند، آنها را در اختیار بخش بانک سلولی قرار داده اند که باعث افزایش تعداد مجموعه ها شده است.

دکتر. مهدی فرخی در گفت وگو با سی وی نت. وی با اشاره به تاریخچه دپارتمان بانک سلولی انستیتو پاستور ایران گفت: بانک سلولی در سال 1373 با هدف تهیه و فرآوری رده های سلولی انسانی و حیوانی برای محققان داخلی مورد نیاز در تکثیر سلول ها تأسیس شد. – آموزش علم و فناوری به ویژه بیوتکنولوژی. این دپارتمان به منظور رفع نیازهای تلفنی آزمایشگاه ها و مؤسسات آموزشی کشور تأسیس شد. دپارتمان بانک سلولی یکی از دپارتمان های جدید تجهیزات انستیتو پاستور ایران است که خدمات ویژه ای در زمینه ارائه سلول های مختلف به محققان پزشکی و پژوهشی کشور ارائه می کند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 400 نوع خطوط سلولی مختلف در بخش بانکداری انستیتو پاستور ایران نگهداری می شد، گفت: بانک سلولی انستیتو پاستور ایران در سال 1373 با 15 خط سلولی تاسیس شد. سرانجام تا سال 1377 تعداد 35 حجره دیگر خریداری و به این مجموعه اضافه شد. با تکثیر رده های سلولی، کار این بخش با آزمایشگاه هایی مانند مایکوپلاسما، ایزوآنزیم ها و آزمایشگاه های کاریوتایپینگ که ارتباط مستقیمی با کار کشت و نگهداری سلول دارند و بانک های سلولی افزایش یافت.

غنای ترکیب سلولی جامعه

این دکترای ویژه مهندسی بافت تاکید کرد: در حال حاضر حدود 400 نوع رده سلولی و بیش از بیست هزار سلول در بانک وجود دارد. متأسفانه با اعمال محدودیت هایی علیه کشور، امکان دریافت مستقیم خط تلفن همراه از کشور دیگری وجود ندارد. با تکیه بر شایستگی بخش و با تکیه بر کادر مجرب، برای اطمینان از ایمنی و تنوع سلول‌های مختلف، سلول‌های مختلف از بافت انسانی و حیوانات مختلف جدا شده و پس از آزمایش‌های لازم به لیست سلول‌ها اضافه می‌شوند. مجموعه بانک انستیتو پاستور ایران. با توجه به پتانسیل بالای بخش بانک سلولی، بسیاری از محققان کشور برای ذخیره و نگهداری سلول های به دست آمده از پروژه های تحقیقاتی خود، واحد بانک سلولی را در اختیار آنها قرار داده اند که این امر منجر به افزایش تعداد سلول های کشور شده است. . انواع مختلفی از سلول های انسان، خرگوش، موش، موش، گیاه و حشرات در بانک سلولی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بانک سلولی و سلول های موجود در آن به عنوان ابزاری مفید برای تحقیقات علوم پایه پزشکی در کشور محسوب می شود، ادامه داد: به عنوان مثال تحقیق در زمینه تولید واکسن های انسانی یا حیوانی، روش های تشخیصی و درمانی درمان است. بیماری های مختلف از جمله سرطان و مطالعات مختلف پزشکی مبتنی بر استفاده از رده های سلولی در شرایط آزمایشگاهی است که باعث حفاظت سلولی برای کشور می شود. همچنین با توجه به اصول اخلاق پزشکی در صورت امکان رده های سلولی جایگزین حیوانات آزمایشگاهی می شود و این موضوع نیاز به حفاظت، گسترش و نگهداری سلول ها را در کشور افزایش داده است.

غنای مجموعه سلولی و بانک سلولی انستیتو پاستور ایران/ هزینه اهدای سلول در کشور.

ارتباط علمی عالی با محققان داخلی و خارجی

فرخی گفت: اداره بانک سلولی دارای 5 معلم و 14 متخصص است که هر کدام در حوزه تخصصی خود فعالیت می کنند. یکی از وظایف مهم این بخش، ارائه خدمات مربوط به کشت سلولی است که بسیاری از آزمایشگاه های تخصصی به طور مستقیم در این امر دخالت دارند و بسیاری دیگر نیز در زمینه تحقیقات سلولی فعالیت دارند. به عنوان مثال، در آزمایشگاه بیوتکنولوژی نانو، نانوذرات مختلفی در برگه های مهندسی بافت برای دارورسانی و درمان بافت های آسیب دیده تولید می شود. علاوه بر این، استفاده از نانوذرات پلیمری به عنوان یک نانو کمکی برای افزایش پاسخ ایمنی واکسن در فرآیند این آزمایشگاه در سال‌های اخیر قرار دارد.

وی افزود: دو آزمایشگاه دیگر این بخش در ساخت سلول از سلول‌های دیگر تخصص دارند و از نیروهای نظامی برای ایجاد ساختارهای پرینت سه بعدی استفاده می‌کنند. همچنین آزمایشگاه بیومارکرهای سلولی با هدف ایجاد و نمایش آنتی بادی های مونوکلونال در حال فعالیت است.

رئیس اداره بانک سلولی انستیتو پاستور ایران گفت: ذکر این نکته ضروری است که با توجه به توان علمی بالای اداره کل بانک سلولی توانسته ایم با موسسات معتبر دانشگاهی و پژوهشی در داخل ارتباط برقرار کنیم. و خارج از کشور. و برقراری روابط سازنده به منظور پیشرفت در کشورهای در حال توسعه که منجر به جذب اعتبارات پژوهشی مختلف، جذب دانشجویان کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا و انتشار بسیاری از مقالات علمی مفید و کتاب های علمی تخیلی مشهور جهان می شود.

وجود سلول پولی در شهر

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه هزینه کشت، نگهداری و فرآوری سلول ها بسیار گران است، گفت: علاوه بر آزمایشگاه مناسب، تجهیزات تحقیقاتی و کادر مجرب، نیاز به مواد غذایی زیادی دارد که بیشتر آن وارداتی است. بنابراین او مقدار سلول را افزایش داد تا آن را به محققان محلی نشان دهد. او خواهد گفت که قیمت واردات یک ویال سلول به کشور (در صورت امکان و در صورت عدم وجود قانون) بین 500 تا 700 دلار است که قیمت فعلی سلول ها و سلول ها دارایی های وزارتخانه به طور میانگین تعیین شده است. 12 میلیون ریال.

غنای مجموعه سلولی و بانک سلولی انستیتو پاستور ایران/ هزینه اهدای سلول در کشور.

لزوم حمایت از بانک سلولی انستیتو پاستور ایران

وی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل بانک سلولی و استفاده از کادر مجرب، در صورت تایید مسئولان، این امکان وجود دارد که بانک سلولی انستیتو پاستور ایران به بانک سلولی پیشرو در منطقه تبدیل شود. این امکان وجود دارد که در صورت تامین منابع لازم، با جداسازی سلول‌های ایمنی از بیماران و کشت آنها در آزمایشگاه‌های استریل، همکاری با خدمات پزشکی خانگی، از سلول‌های مذکور برای سلول‌درمانی بیماران مورد نظر استفاده شود. امیدوارم در آینده نزدیک با بستر مناسب، پیشرفت بیشتری در ارائه خدمات، تحقیقات و افزایش تنوع بانکداری سلولی حاصل شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا