سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

عوارض دمنوش لاغری شوروب

چای‌های لاغری، دارای ترکیب‌هایی مانند چای سبز و مواد ملین هستند.اغلب مردم اینگونه می اندیشند که چای لاغری چون از مواد گیاهی ساخته شده پس هیچگونه ضرری ندارد و اکثریت مشتاق برای این چای ها هم بانوان هستند. چای های لاغری اخیراً تبلیغات زیادی در رسانه ها داشته و چندین بار کارشناس شرکت تولید کننده چای لاغری در رسانه ها توضیح داده است که اگر به طور مرتب از این چای استفاده کنید در مدت ۱ ماه ۳ تا ۷ کیلو هم کاهش وزن خواهید داشت، اکنون حقیقت کاهش وزن این چای ها را در این مقاله بخوانید.

بعضی از مردم با اینکه می‌دانند این راه آن‌ها را به مقصد نمی‌رساند اما دنبال راه‌های میان‌بر می‌گردند. نمونه واضحش، افرادی‌اند که می‌خواهند لاغر شوند ولی حال و حوصله رژیم‌های لاغری و ورزش را ندارند و سراغ روش‌هایی می‌روند که بدون دردسر و زحمت چربی‌های اضافه بدنشان را آب کند. خواص دمنوش قاشقی دکتر بیز شامل افزایش آرامش و کاهش استرس می‌باشد، که می‌تواند به بهبود روحیه و افزایش انرژی کمک کند.یکی از راه‌های میان‌بر لاغری، استفاده از و یا چای لاغری است که این روزها تبلیغات زیادی در تلویزیون برای آن انجام شده است. آیا واقعا این چای‌های به اصطلاح چربی‌سوز که به ادعای تولیدکنندگانشان گیاهی هستند و هیچ عارضه‌ای ندارند، چربی‌های اضافه بدن را از بین می‌برند؟!

عملکرد چای لاغری در بدن چگونه است؟ انواع نوشیدنی‌های حاوی کافئین و پلی‌فنول‌ها مانند چای سبز، سیاه یا قهوه، جزو نوشیدنی‌های مدری محسوب می‌شوند که دفع آب از بدن را افزایش می‌دهند. زمانی که آب بدن بیش از اندازه دفع می‌شود، املاحی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم هم از بدن دفع خواهند شد و تعادل آب و الکترولیت بدن به هم می‌خورد. ضمن اینکه ترکیب‌های کافئین‌دار می‌توانند باعث کندی حرکات دستگاه گوارش شوند و ابتلا به یبوست را در پی داشته باشند. به‌همین دلیل از ترکیب‌های ملین در تولید چای‌های لاغری استفاده می‌کنند.

ترکیبات موجود در چای لاغری چیست؟معمولا چای سبز ستین که برای لاغری تولید و روانه بازار می‌شود، دارای ترکیب‌هایی مانند چای سبز و مواد ملین هستند. یک متخصص طب سنتی بیان کرد: ترکیبات دمنوش‌های لاغری معمولا از گل‌های مختلف گیاهانی مثل زیره، گل ختمی و … است که این‌ها را به حالت دم‌کرده تبدیل می‌کنند و توصیه می‌شود فرد قبل از غذا مصرف کند که معمولا موجب کاهش مختصری در اشتها می‌شوند.مصرف مداوم چای لاغری باعث ایجاد اختلال در جذب موادمغذی می‌شود

آیا چای لاغری واقعا وزن را کاهش می‌دهد؟ این چای‌ها که در واقع دمنوش هستند، شامل ترکیبات گیاهی هستند که در خوش‌بینانه‌ترین حالت، تنها اشتها را کم می‌کند. کاهش وزن تنها با کاهش اشتها میسر نمی‌شود. چراکه با کاهش اشتها در یک فرد چاق، نمی‌توان به سوخت و‌ ساز و آب شدن چربی‌های بدن وی کمک کرد و افراد چاق معمولا دچار اختلال در متابولیسم سلولی هستند. بنابراین اگر فردی رژیم غذایی اصولی و سالمی نداشته باشد یا در طول روز به‌اندازه کافی فعالیت بدنی انجام ندهد، نمی‌تواند فقط با مصرف چای یا هر محصول لاغری دیگری، امیدی به کاهش وزن داشته باشد. کاهش وزن در اثر برهم زدن موازنه بین دریافت و سوزاندن کالری در بدن اتفاق می‌افتد که این اتفاق هم فقط با نوشیدن یک نوع چای خاص، نخواهد افتاد.

یعنی زمانی که یک ماده غذایی را مصرف می‌کنیم و بعد از آن چای لاغری می‌نوشیم، مانع جذب ویتامین‌ها و املاح یا حتی پروتئین و چربی موجود در آن ماده غذایی در بدن می‌شویم. این مسئله می‌تواند در طولانی‌مدت، هم بدن را با کمبودهای تغذیه‌ای مواجه کند و هم اختلال‌های گوارشی شدیدی به وجود بیاورد. افرادی که این نوشیدنی‌ها را مصرف می‌کنند ممکن است نتایج به‌ ظاهر مطلوبی در کوتاه‌مدت بگیرند اما عوارض و آسیب‌هایی که بدن آن‌ها را در اثر این روش‌های نادرست در آینده درگیر خواهد کرد، آزاردهنده خواهد بود. حتی روش‌های کوتاه‌مدت، غیراصولی و ناگهانی کاهش وزن می‌توانند آسیب‌های بعضاً جبران‌ناپذیری بر اندام‌های حیاتی بدن مانند کبد و کلیه‌ها بگذارند و باعث از دست رفتن این ارگان‌های حیاتی شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا مصرف مداوم ترکیب‌های ملین باعث ایجاد اختلال در جذب موادمغذی می‌شود. یعنی زمانی که یک ماده غذایی را مصرف می‌کنیم و بعد از آن چای لاغری می‌نوشیم، مانع جذب ویتامین‌ها و املاح یا حتی پروتئین و چربی موجود در آن ماده غذایی در بدن می‌شویم. این مساله می‌تواند در طولانی‌مدت، هم بدن را با کمبودهای تغذیه‌ای مواجه کند و هم اختلال‌های گوارشی شدیدی به‌وجود بیاورد. خواص دمنوش مصفی خون عبارت است از کنترل فشارخون و تقویت سیستم ایمنی بدن . دمنوش مصفی خون 120 عددی ستین دکتر بیز:دمنوش مصفی خون دکتر بیز که تاییدیه ی سازمان غذا و دارو را نیز دارد، از جمله دمنوش های گیاهی پرفایده برای سلامت ارگان های اصلی بدن است.

این دمنوش به عملکرد بهتر کبد و کلیه کمک میکند و باعث بهبود عملکرد قلب می شود. همچنین با کنترل قندخون و فشار خون باعث افزایش سلامت جسمی خواهد شد.همانطور که میدانید کبد از جمله ارگان های حیاتی بدن است که وظیفه ی پاکسازی بدنی از سموم مختلف را برعهده دارد. اختلال در عملکرد این ارگان حیاتی بدنی ممکن است سلامتی کلی بدن را به خطر بیندازد. یکی از بیماریهای کبدی که سلامت بدنی را تهدید می کند بیماری کبدچرب است. چرب شدن کبد به مرور زمان رخ میدهد و معمولا بی علامت است و وقتی علائم بیماری بروز می کند که بیماری وارد شرایط پیشرفته ی خود شده باشد.خبر خوب این است که می توان با نوشیدن یک دمنوش از بروز این بیماری سخت جلوگیری کرد وسلامت بدن و کبد خود را تامین کنید

کاسنی و شاطره در بهبود وضعیت سیستم گوارشی بدن موثرند و خاصیت ضدنفخ آن ها از ورم معده جلوگیری می کند. شاطره و کاسنی در تقویت معده، افزایش ادار، رفع درد مفاصل و یرقان بسیار موثر هستند و مشکلات صفراوی را بهبود می بخشند.همچنین شاطره و کاسنی بدلیل طب سرد خود از ایجاد جوش های ناشی از گرمی جلوگیری می کنند و بدلیل پاکسازی کبدی در بهبود جوش های ناشی از کبد موثرند.همچنین شاطره حاوی آنتی اکسیدان است. گیاه شاطره با وجود فواید بیشمار آن در صورت مصرف زیاد برای بدن سمی خواهد بود و مشکلات تنفسی و عضلانی ایجاد خواهد. بنابراین توصیه می شود این گیاه را مستقلا مصرف نکنید و از دمنوش هایی حاوی این گیاه که تاییدیه بهداشتی دارند استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا