فرهنگ و هنر

عنکبوت غول‌پیکر رکورد جهانی را جابه‌جا کرد

در جریان حراجی اخیر آثار هنر معاصر «ساتبیز»، مجسمه‌ مشهور عنکبوت عظیم رکورد جدیدی را برای هنرمند سازنده او به ثبت رساند.

به گزارش سی وی نت و به نقل از سی ان ان، با برگزاری حراجی آثار هنر معاصر «ساتبیز» در مجموع ۱۷۵.۸ میلیون دلار با فروش ۴۶ اثر هنری حاصل شد و رکورد جدیدی برای چندین هنرمند از جمله «لوئیز بورژوا»‌ خالق مجسمه عنکبوت عظیم به ثبت رسید.

مجسمه غول‌پیکر برنزی «عنکبوت‌» اثر «لوئیز بورژوا» که یکی از ۶ مجسمه ساخته سال ۱۹۹۶ این هنرمند است به قیمت ۳۲.۸ میلیون دلار فروخته شد و علاوه بر رکورد آثار فروخته شده «بورژوآ»، رکورد گرانترین مجسمه ساخته یک هنرمند زن را نیز شکست.

آثار مجموعه مجسمه‌های عنکبوت ساخته «بورژوآ» در بسیاری از موزه‌های برجسته جهان از جمله موزه گوگنهایم، گالری ملی کانادا و تیت مدرن در لندن به نمایش گذاشته شده‌اند، اما تنها چهار اثر عنکبوتی این هنرمند فرانسوی-آمریکایی تا به حال در حراجی ارائه شده است. در ماه مه ۲۰۱۹، یکی دیگر از این مجسمه‌های عنکبوتی به قیمت ۳۲.۱ میلیون دلار در حراجی کریستیز در نیویورک فروخته شد.

با این حال رکورد گران‌ترین اثر هنری یک هنرمند زن همچنان به «جورجینا اوکیف»‌ تعلق دارد؛ چراکه تابلو نقاشی «تاتوره»‌ این هنرمند در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۴۴.۴ میلیون دلار فروخته شد.

«لوئیز بورژوآ» که در سال ۲۰۱۰ و در سن ۹۸سالگی درگذشت، نخستین‌بار خلق مجموعه‌ آثار هنری با موضوع عنکبوت را در دهه هشتم زندگی خود آغاز کرد، اما این مجسمه‌های عظیم به مشهورترین آثار هنری کارنامه او تبدیل شدند. 

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا