ورزش

عملکرد ورزشی مناسب برای مبتلایان به دیابت

رسالت:

شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد دیابتی ها می توانند به بیماری کووید 19 مبتلا شوند. با این حال ، در صورت ابتلا به ویروس کرونا ، دیابتی ها ممکن است علائم شدیدتر و علائم شدیدتری داشته باشند. به نظر می رسد عوارض شدید با دیابت کنترل شده همراه باشد.

داشتن بیماری های دیگر مانند بیماری های قلبی و دیابت می تواند مشکلات عصبی را بدتر کند و بیماری هایی مانند ویروس کرونا می تواند خطر ابتلا به افراد دیابتی را افزایش دهد. از طرف دیگر ، بسیاری از دیابتی ها از ورزش می ترسند زیرا از ابتلا به افت قند خون می ترسند ، اما با احتیاط و داشتن یک رژیم غذایی سالم ، ورزش را می توان با موفقیت انجام داد. .

مهمترین چیز دانستن علائم و نشانه های افت قند خون است. ضعف ، خستگی ، لرز ، سردرد ، سرگیجه ، گرسنگی و اختلالات بینایی از علائم افت قند خون است. سعی کنید علائم را شناسایی کرده و برای آن آماده شوید.

کیمیا معینی افشاری ، یک متخصص ورزشی ، این مقاله را توسط “فدراسیون پزشکی ورزشی” برای سی وی نت تهیه کرده است. افراد مبتلا به دیابت در صورت پایین بودن قند خون قبل از ورزش باید قند خون خود را اندازه بگیرند. 70 میلی گرم در دسی لیتر ، ابتدا ورزش نکنید و غذا بخورید.

همچنین ، اگر قند خون شما بیش از 300 میلی گرم در دسی لیتر باشد ، ورزش کنید و کتونهای موجود در ادرار را تشخیص دهید ، زیرا اگر قند خون شما بیش از 240 میلی گرم در دسی لیتر باشد ، کتونهای موجود در ادرار افزایش می یابند. بنابراین اگر کتونها حاوی ادرار هستند ، ورزش نکنید.

مصرف یک رژیم غذایی با کربوهیدرات یک تا سه ساعت قبل از ورزش توصیه می شود و همیشه مناسب است که شامل غذاهای کربوهیدرات دار مانند آب نبات ، میوه های خشک مانند انگور ، میوه های تازه یا پیکسل است

اگر انسولین مصرف می کنید ، برای تغییر رژیم مناسب با پزشک خود مشورت کنید و در بیشتر موارد ، مصرف غذا قبل از ورزش می تواند کمک کند.

علاوه بر این ، اگر تمرین بیش از یک ساعت طول کشید ، حتماً یک وعده غذایی بین تمرین و روز (بیشتر روزهای کاری) ، شش وعده غذایی کوچک که بر کربوهیدرات و فیبر مصرف تأکید دارند ، برنامه ریزی کنید. از خوردن غذاهای پرادویه و چرب خودداری کنید.

کاهش قند خون از چهار تا 48 ساعت پس از ورزش ایجاد می شود ، بنابراین غلظت منظم قند در رژیم غذایی نه تنها به تنظیم و جلوگیری از افت قند خون کمک می کند ، بلکه به بازسازی ذخایر گلیکوژن نیز کمک می کند. به آرامی سرانجام ، افراد دیابتی برای جلوگیری از کمبود آب بدن باید مایعات و آب کافی بنوشند.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا