سلامت و تندرستی

عادت‌های رایجی که پیرتان می‌کند

آنچه می خوریم، میزان حرکت، خلق و خوی ما و نگرش ما همگی بر سرعت عمل ما تأثیر می گذارند. حتی هر تصمیمی که هر روز می گیریم می تواند سن بدن ما را کاهش یا افزایش دهد، اما اکثر ما این موارد را نادیده می گیریم.

مشکلات حافظه، چین و چروک، از دست دادن سلامتی، سفت شدن پوست و زخم از جمله علائم پیری هستند. طبیعی است که با دیدن این علائم ناراحت کننده شوکه شوید و سپس به سراغ یک محصول ضد پیری سالم بروید تا بتوانید این رفتار را معکوس کنید.

رعایت برنامه روزانه می تواند روند پیری را تا حدودی کاهش دهد و عمر ما را طولانی کند. قبل از تمرکز بر عواملی که می توانند روند پیری را کاهش دهند، سعی کنید آنها را از بین ببرید.

کم تحرکی یکی از موثرترین راه ها برای کوتاه کردن عمر و داشتن عمر کوتاه است. در اینجا 10 اقدامی وجود دارد که می تواند روند پیری را افزایش دهد:

1- تمام روز بنشینید

خطر وسط روز بودن و داشتن یک زندگی عادی واقعاً کشنده است. از خطر بیماری های مزمن گرفته تا سایر بیماری ها، فرد در معرض خطر ابتلا به برخی سرطان ها، فشار خون بالا، چاقی، افسردگی و اضطراب است. بدون شک این ویژگی های منفی باعث رشد سریع ما می شود.

بشین

2- غذا خوردن خوب نیست

غذاهای سرشار از چربی، کلسترول بد، قند و سدیم می توانند التهاب را در بدن افزایش دهند. پیری یک بیماری التهابی مزمن در نظر گرفته می شود که می تواند به سرعت به دلیل تغذیه نامناسب ایجاد شود.

3- نخندید

اگر نمی خندید، سعی کنید یک نمایش کمدی یا فیلم تماشا کنید. از آنجایی که خنده ضعیف منجر به افزایش استرس می شود، این نیز می تواند توانایی بدن شما را برای مبارزه با بیماری ها ضعیف کند. خنده باعث ترشح هورمون های لذت می شود و بدن را سالم تر می کند.

4- در خانه ماندن

یکی دیگر از عوامل موثر در روند پیری، ماندن در خانه است. پس وقت آن است که کفش های خود را بپوشید و ورزش کنید. توجه داشته باشید که ماندن منظم در خانه، علاوه بر بهبود روند پیری، می تواند بر سلامت روان شما نیز تأثیر بگذارد.

5- کم خوابی

به دلیل کهولت سن، لازم نیست برای تماشای فیلم یا کار تا نیمه شب صبر کنید. طبق یک مطالعه، کم خوابی فقط یک شب می تواند به سرعت به سلول های افراد مسن آسیب برساند. پس با بزرگ شدن به اندازه کافی بخوابید.

6- زندگی هدفی ندارد

فقدان راهنمایی یا انگیزه و انگیزه و تماس یکی دیگر از عواملی است که می تواند منجر به افسردگی و همچنین عامل پیری شود.

7- سیگار و الکل

مصرف الکل یا سیگار یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش سن است. در حالی که اینها ممکن است به شما لذت یا شادی موقت بدهد، باید بدانید که آنها در واقع دزدی می کنند و طول عمر شما را کوتاه می کنند.

8- نور مصنوعی

طبق مطالعات انجام شده، محصولات ساطع کننده نور از گوشی های هوشمند و صفحه نمایش (مانند تلویزیون، مانیتورینگ و …) باعث افزایش پیری و کاهش طول عمر می شود. بر اساس یک مطالعه، “نور آبی” روی صفحه نمایش کامپیوتر و گوشی های هوشمند باعث پیری می شود.

نور آبی

9 – موتور الکتریکی

گفته می شود جریان الکتریکی نسل پنجم تلفن های همراه (5G) بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد.

10- آلودگی محیط زیست

آلودگی محیط زیست و قرار گرفتن در معرض برخی از مواد یکی دیگر از علل پیری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا