جامعه و خانواده

ضعف معلمان در مهارت های پایه نویسندگی/آیا رتبه بندی معلمان از حیث علمی قابل دفاع است؟

یک استاد دانشگاه فرهنگیان صحنه های مربوط به مدارک حرفه ای معلم را تشریح کرد و گفت: ایجاد سیستم سنجش صلاحیت معلم برای پاکسازی معلمان و تقویت افراد ضعیف بسیار مهم است.

محمد فقیری در مصاحبه سی وی نت ، وی در این باره گفت: “آموزش به زبان ساده به این معناست كه معلم تجربه ، مهارت و تخصص لازم را برای انجام وظیفه معلم بدست آورده و رشد كامل در زمینه فكری ، عاطفی و احساس می کنم می تواند در این سه زمینه باشد. ” دانش آموزان را آموزش دهید.

وی افزود: “به عنوان مثال ، بخش پرورش فكر شامل سطوح مختلف هرم بلوم است كه شامل دانش است ، بنابراین معلم اطلاعات ، ایده ها و مقاله هایی را كه در بخش علوم وی مهم هستند ، یعنی دانش دانستن ، می داند. و محتوای کتاب ها ، ایده ها و نگرانی ها در مورد روش های آموزش در یادگیری زمینی. دوم درک است ، به این معنی که معلم باتجربه است و قادر به هدایت و همچنین فراهم آوردن محیطی برای یادگیری است.

این استاد دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: سومین برنامه کاربردی است ، یعنی می تواند از دانش خود استفاده کند و سپس بستر استفاده از دانش را برای دانشجویان ایجاد کند. سطح چهارم تحقیق به این معناست که وی رابطه کاربرد خود با مهارتهای تدریس خود را کاملاً می داند و رابطه آنها را کاملاً بررسی می کند. سطح پنجم یک ترکیب است ، به این معنی که چیز جدید و خلاقانه ای در خود دارد و می تواند این توانایی را در دانش آموزان ایجاد کند. سطح ششم نیز امتحان وی است به این معنا که وی توانایی جمع آوری و مقیاس گذاری و ایجاد قدرت این دانشجویان را دارد.

فقیری درباره لزوم ایجاد چارچوبی برای ارزیابی حرفه ای بودن متخصص گفت: “معلم به طور کلی باید سطح بالایی از هرم بلوم را داشته باشد و بتواند این سطوح را در برنامه درسی پیدا کند و آنها را در یادگیری به کار گیرد.” معلمان و تقویت افراد ضعیف بسیار مهم است. طبیعتاً اگر جامعه بخواهد به توسعه برسد ، باید معلمان قوی داشته باشد. هر پروژه نشانه ای از سرنوشت و شایستگی افراد در این زمینه است ، این رویداد از معلمان مهمتر است.

وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه مدرس معلم توسط دانشمندان و متخصصان دفاع می شود؟ وی گفت: “به هر حال ، مدرک مفهوم جدیدی در آموزش ماست. البته این کاستی هایی نیز دارد و ما باید آن را ترجمه کنیم. این به معنای گفتگو و دستیابی به یک برنامه معنادار است. باید پروسه روشنی وجود داشته باشد ، باید وجود داشته باشد.” با شناختن غرفه داران خود ، باید دارای محتوا و تخصص باشد ، باید در سراسر جهان مورد اعتماد باشد ، نباید مکانیکی و مکانیکی باشد ، به هیچ وجه آماده نمی شود ، باید علمی و منظم باشد.

فقیری درباره مهارت های پایه و پیشرفته معلم گفت: “در دانشگاه فرهنگیان ، که اکنون مرکز مهمی برای تربیت معلم در ایران است ، مهارت های اساسی شامل تحقیق ، تفسیر ، مراقبه ، داستان سرایی ، حریم خصوصی و گزارش. ” این مهارت ها در دوره های ششم و هفتم تحصیل مورد بحث قرار می گیرد و وی هر سال سه مهارت را آموزش می دهد. قابل ذکر است که این دو مدرسه 1 و 2 نامگذاری شده اند.

وی ادامه داد: تخصص پیشرفته مورد بحث در مطالعات 3 و 4 همچنین شامل روند علمی ، آموزش تجربی و عملی ، مطالعات موردی ، مطالعات موردی و مطالعات موردی است. دو و هشت توسط برنامه درسی آکادمیک ، مدیریت کلاس علاوه بر برخی از سطوح اصلی و پیشرفته ، پوشش داده شده است. این تحقیق بر روی دوره توجه تمرکز دارد ، اگرچه برخی از گزینه ها مانند برنامه درسی یادگیری ، خوب در تجزیه و تحلیل مواد.

مشکل اصلی معلمان هوش و گزارشگری آنهاست

بعد از فارغ التحصیلی نمی خوانیم ، نمی نویسیم و نمی خواهیم متفاوت باشیم

وی درباره اهمیت حفظ برنامه درسی که به ارتقا skills مهارت های معلمان کمک می کند ، ابراز داشت: روند آموزش بر مهارت های پیشرفته متمرکز است ، در حالی که مشکل اصلی معلمان مهارت های اصلی مانند نوشتن و قصه گویی است. است. مشکلات اصلی در کشور ما خواندن ، نوشتن و تفکر است. تحصیلات در دانشگاه این سه توانایی یادگیری را به ما نمی آموزد ، ما بعد از فارغ التحصیلی نمی خوانیم ، نمی نویسیم یا فکر نمی کنیم.

استاد دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه ما نمی توانیم کار یک معلم خوب و پخته را یاد بگیریم و در نتیجه توانایی های لازم را در این زمینه کسب خواهیم کرد ، گفت: توانایی تفکر را در بالاترین سطح هرم بلوم کشف و شناسایی و توسعه دهید و دارای یک شاخص ، هدف و سوال باشید. پس از آن ، زمینه را برای آموزش آنها آماده کنید و برای آموزش مناسب و مناسب تلاش کنید.

وی افزود ، “من معتقدم که این تغییرات و متغیرها باید در روند ارزیابی معلمان در نظر گرفته شوند: اول ، همه معلمان باید حق نوشتن را به صورت مکتوب و تا حدی بین نوشتن علمی و خلاق داشته باشند.” دوم ، همه مربیان باید ایده های با کیفیت بالا را در هرم شکوفه در همه زمینه های زندگی مانند ورودی ، تجزیه و تحلیل ، ترکیب و تجزیه و تحلیل استفاده کنند. سوم ، همه معلمان باید دارای یک برنامه درسی حرفه ای و همچنین ارزیابی روش هایی باشند که باید یکپارچه شوند (کیفی و کمی).

فقیری ادامه داد: همچنین برنامه درسی نباید براساس سیستم ایمنی و سیستم مبتنی بر صدا انجام شود. دوره های ضمن خدمت نباید محدود به خواندن و تست زدن باشد. مراقبه یا تدبر و رویکردهای مختلف آن باید در آموزش یک معلم متبحر نقش اساسی داشته باشد. به انواع زبان ، تاریخ ، اجتماعی ، پژوهشی ، اجتماعی ، احساسی ، ریاضی ، نوشتاری ، واقعی و … توجه کنید. از تجربه کشورهای دیگر به طور مناسب و مناسب استفاده کنید. برای منحنی یادگیری و سیستم هوشمند تغییرات مهمی در منحنی یادگیری ایجاد کنید.

یک استاد دانشگاه فرهنگیان ، در پاسخ به این حجم از تغییر در آموزش کار ، گفت: من فکر نمی کنم مفید باشد و تاکنون چیز کمی وجود دارد. ما 20 سال است که روی یک برنامه درسی و تحقیق کار می کنیم ، سالهاست که مراقبت های بهداشتی را معرفی کرده ایم ، یک برنامه درسی ملی نوشته ایم ، اما چیزی دریافت نکرده ایم و در آینده در این روند چیزی نخواهیم گرفت. در آموزش عالی کشور نیز همین وضعیت وجود دارد و دلیل اصلی آن وجود یک سیستم مکانیکی در آموزش و پرورش و عدم توانایی در نوشتن و مراقبه است (نوشتن و مدیتیشن).

وی تأکید کرد: “هر زمان که می توانید یک برنامه جامع برای توسعه انواع مختلف هوش ترتیب دهید ، نوشتن موارد ضروری برای معلمان ، داشتن ایده هایی به صورت روزمره و هدفمند ، بنابراین می توانید افراد را آموزش دهید تدریس از اقتدار حرفه ای مناسب برخوردار است. ” انجام دادن.

فقیری افزود: در این صورت باید برنامه ریزی خاصی برای مهارت نوشتن انجام شود و حتی ورودی اصلی دانشگاه باشد؛ به عنوان مثال ، باید در آزمون ورود به سیستم نمره 4 داشته باشد. در بسیاری از نقاط جهان ، یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه نوشتن است. نوعی از هوش که در برنامه “شهاب” نیز مورد توجه قرار گرفت ، باید در نظر گرفته شود و به عنوان مثال ، همه انواع هوش در آزمون مورد آزمایش قرار می گیرند. دانش علمی باید ادبی باشد ، باید سرعت نوشتن تغییر کند ، نه فقط روزنامه نگاری و کارهای خسته کننده.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا