جامعه و خانواده

ضرورت به روزرسانی مداوم دانش امدادگران

معاون آموزشی و پژوهشی جمعیت هلال احمر با اشاره به لزوم افزایش سطح علمی امدادگران گفت: امدادگران باید هر روز دانش خود را افزایش دهند تا در شرایط ناگهانی موثرتر باشند.

به گزارش سی وی نت، پیمان صباریان در نشست نجاتگران با بیان لزوم افزایش سطح علمی و آموزشی امدادگران گفت: هدف ما در آموزش دستیاری ارائه آموزش هایی است که پذیرای همه افراد در سطوح مختلف باشد. آنچه مهم ترین توانایی ماست اثربخشی امدادگران اورژانسی است. همه ما دیده‌ایم که وقتی اتفاقی برای تعداد زیادی از مردم می‌افتد، اکثر جمعیت ناظران منفعل هستند. در حادثه قسمت اول کنترل مکان و فشار و استفاده از علم است. روند باید به گونه ای انجام شود که مجروحان دیگر آسیب نبینند.

وی ادامه داد: فرض کنید فردی در کوه گرفتار شده است. اگر فردی آمادگی جسمانی خوبی برای بالا رفتن از کوه نداشته باشد، حوادثی مانند بیماری ارتفاع را تجربه می کند که می تواند عواقب جدی تری به دنبال داشته باشد. همچنین در برخی موارد افراد در کوهستان ناامید می شوند و خود را گم می کنند. اگر انسان به این صورت فرود بیاید تصادف می کند و کم کم قدش را پایین می آورد. اگر امدادگر نتواند این موارد را تشخیص دهد، مشکلات زیادی به وجود می آید.

صابریان با تاکید بر اهمیت اثربخشی کادر پزشکی در صحنه حادثه گفت: به عنوان مثال وقتی فردی استخوانی می شکند و کادر درمانی نتوانند استخوان مناسب را انجام دهند، آسیب بیشتر می شود. اگر اطلاعات کافی وجود نداشته باشد و امدادگر به روز نشود، فرد دچار حادثه می شود. این کار امدادگران را افزایش می دهد. امدادگران باید بتوانند در صحنه حادثه موثر باشند. اگر کار امدادگران علمی نباشد، نمی توان اثر درستی گرفت.

معاون آموزشی و پژوهشی هلال احمر با بیان مسئولیت سنگین بر دوش امدادگران گفت: این مسئولیت ما به عنوان امدادگران است. ما باید هر روز به روز کنیم. بسیاری از پزشکان و کارکنان بهداشتی درگیر فعالیت هایی هستند که به آنها مربوط نمی شود، این چیزی نیست که ما از امدادگران می خواهیم، ​​اما می خواهیم امدادگران مراحل اولیه را بدانند. مواردی مانند تزریق عضلانی و وریدی و رگ گیری جزو خدمات اصلی هستند. فرآیند یادگیری باید مستمر باشد.

وی با اشاره به لزوم افزایش کار علمی جمعیت هلال احمر گفت: سال های زیادی را در مراسم اربعین و حج و زیارت گذرانده ایم اما هنوز موضوعات و موضوعاتی نداریم که بتوانیم در مورد مسائل اسلامی صحبت کنیم. جهان هدف ما این است که این اتفاقات برای اهالی هلال احمر رخ دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا