سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

ضرر ویپ بیشتر است یا قلیان

عده ای با آگاهی از رواج مصرف قلیان و سیگار در بین افراد مختلف جامعه و مضرات آن، می ‌خواهند قلیان و سیگار که حاوی مواد بسیار مضر را کنار گذاشته و به دنبال یک وسیله دیگر برای جایگذاری آن باشند.

ضرر قلیان بیشتر است یا ویپ؟

عده ای با آگاهی از رواج مصرف قلیان و سیگار در بین افراد مختلف جامعه و مضرات آن، می ‌خواهند قلیان و سیگار که حاوی مواد بسیار مضر را کنار گذاشته و به دنبال یک وسیله دیگر برای جایگذاری آن باشند. پس اگر شما هم جزء آن افرادی هستید که دنبال یک جایگزین برای قلیان خود می گردید باید به شما توضیح دهیم که استفاده از دستگاه ویپ یا خرید ویپ یکبار مصرف می ‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد، زیرا این دستگاه علاوه بر داشتن ضرر کمتر از جویس های گیاهی به جای تنباکو های شیمیایی استفاده می کند. پس تا انتهای این مطلب همراه روکوویپ بزرگترین فروشگاه خرید جویس ارزان و انواع دستگاه ویپ باشید تا برای شما توضیح دهیم چرا ضرر قلیان بیشتر از ویپ است.

مقایسه ضرر سیگار ویپ و قلیان

همانطور که می دانیم امروزه بسیاری از افراد به دلایل خاص خود به قلیان و سیگار روی می آورند. سیگار به آنها آرامش می دهد و معتقدند در مواقع استرس و اضطراب می تواند کمک شایانی به افراد کند. ما در ادامه مضرات هرکدام را به شما به طور کامل توضیح می دهیم و بعد خودتان آن ها را با دستگاه ویپ مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که کدام برای شما بهتر است.

قلیان برای بیشتر افراد جنبه سرگرمی دارد و هنگام استفاده از آن حس خوبی به آن ها می دهد و اگر این لذت از حدی فراتر رود باعث شکل گیری عادت می شود و زمانی که فرد نتواند از قلیان استفاده کند، سرگیجه و سردرد به سراغ وی می رود و همین موضوع باعث می شود نتواند قلیان کشیدن را ترک کند. زیرا این سردردها به قدری شدید هستند که به افراد اجازه انجام کارهای روزمره را نمی دهند و در زندگی عادی اختلال ایجاد می کنند. پس دود قلیان حاوی مواد شیمیایی مضری است که آسیب های جدی به سلامتی شما وارد می کند.

درست است که سیگار باعث تسکین اعصاب می شود و تنها وجود نیکوتین در سیگار این احساس را منتقل می کند. اما در اینجا چیزی است که باید هنگام مقایسه سیگار، قلیان و ویپ بدانید، آن هم این است که با استفاده از دستگاه ویپ یا خرید ویپ یکبار مصرف دستگاه شما دودی تولید نمی کند که باعث آسیب زدن به ریه های شما شود. دود ناشی از قلیان به خاطر سوختن تنباکو با ترکیب بخار آب است و ماده ای بسیار سمی را تشکیل می دهد و دود سیگار نیز به خاطر سوختن همزمان کاغذ و تنباکو خشک درون سیگار است که آسیب جدی به ریه، دهان و لثه شما خواهد زد.

اگر شما به فکر ترک سیگار هستید و به فکر نرسیدن نیکوتین به بدن خود هستید ما به شما روشی را پیشنهاد می کنیم که دیگر دغدغه این موضوع را نداشته باشید. شما با استفاده از دستگاه ویپ و سالت نیکوتین می توانید به راحتی سیگار خودرا کنار گذاشته و نیکوتین لازم را برای خود دریافت کنید.

جدا از این موارد، ویپینگ وجود دارد که دستگاهی مقرون به صرفه با فناوری جدید است و با باتری، خرید جویس ارزان که نوعی مایع طعم دهنده است، دستگاه به این مایع گرما می دهد و بخار تولید می کند. سالت نیکوتین و جویس موجود در این دستگاه ها را باید جداگانه خرید کنید و جویس ها دارای انواع طعم های مختلفی هستند که شما مطابق با سلیقه خود می توانید هر کدام را که دوست دارید را انتخاب کنید. مواد تشکیل شده جویس کاملا از عناصر گیاهی است و به شما کمک می کند در مرور زمان نیکوتین را ترک کنید. برای خرید بهترین دستگاه ویپ، خرید دستگاه ویپ یکبارمصرف، سالت نیکوتین دار و  می توانید به وب سایت روکوویپ مراجعه کنید.

استفاده از ویپ چه مزایایی دارد؟

در بین جوانان امروزی، ویپینگ نیز کارکرد خاص خود را دارد. مزایای استفاده از این ویپ ها در این قسمت به طور کامل بررسی می شود. در زیر برخی از این فواید عالی آورده شده است:

  1. اگر بخواهید از لحاظ هزینه قلیان کشیدن و استفاده از دستگاه ویپ را مقایسه کنید، باید به شما اطلاع دهیم که استفاده از دستگاه ویپ و خرید جویس ارزان کاملا اقتصادی تر مصرف قلیان و سیگار کشیدن است. شما با هربار شارژ کردن می توانید چندین بار در طول روز از این دستگاه استفاده کنید، دلیل اقتصادی بودن آن نیز همین موضوع است.
  2. شما با  و خرید جویس ارزان دیگر به گلو خود آسیب نمی زنید که این موضوع مهم ترین خصوصیت استفاده دستگاه ویپ و سالت نیکوتین دار است. استفاده از این دستگاه هیچ آسیبی به سیستم تنفسی شما وارد نخواهد کرد.
  3. محصولات ویپ اغلب بدون احتراق تولید می شوند و در دسترس مشتریان قرار می گیرند. می ‌توان سلامت استفاده از آنها را تضمین کرد. همین ویژگی ها باعث شده تا افراد زیادی استفاده از دستگاه ویپ و خرید ویپ یکبار مصرف را نسبت به کشیدن قلیان ترجیح دهند.

دستگاه ویپ با چه ماده ای تولید بخار می کند

جویس هایی هستند که برای دستگاه ویپ و پاد استفاده می شوند. و درصد نیکوتین ها از ۰ تا ۶ متغیر است. در مجموعه روکوویپ شما می توانید انواع جویس معمولی را در طعم های مختلف با بهترین قیمت خریداری کنید. با خرید جویس ارزان قیمت و خرید ویپ یکبار مصرف می توانید ویپینگ کردن را برای خود به راحتی تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

سالت نیکوتین به دلیل داشتن نیکوتین بالا بیشتر در دستگاه های پاد سیستم و پادماد مورد استفاده قرار می گیرد. حتما می دانید که دستگاه های ویپ برای تولید بخار خیلی زیاد طراحی و ساخته شده ‌اند، شما با ریختن مایع سالت نیکوتین درون مخزن ویپ می توانید نیکوتین لازم خود را با ویپینگ کردن به دست آورید.

واقعا ضرر قلیان بیشتر از دستگاه ویپ است؟

حال با مطالعه این مقاله به طور کامل با دستگاه ویپ و نحوه کار کردن آن آشنا شده اید. اکنون زمان پاسخ به این سوال است. در واقع ضرر ویپینگ بسیار کمتر از قلیان است! در یک مطالعه بزرگ که توسط سازمان بهداشت بریتانیا در سال ۲۰۱۵ انجام شد، مشخص شد که استفاده از ویپینگ ۹۵ درصد کمتر از سایر انواع دخانیات مضر است و می تواند به عنوان راهی برای کاهش خطر ترک سیگار با قلیان در نظر گرفته شود.

با کشیدن سیگار و قلیان، گوگرد، کاغذ و توتون مضرترین موادی هستند که در اثر احتراق تنباکو وارد بدن شما می شوند. ولی در تولید جویس فقط از طعم دهنده های گیاهی استفاده می شود نه مواد شیمیایی.

برای خرید جویس ارزان و  می توانید وارد وب سایت ما شوید و انواع طعم های جویس را با قیمت های مختلف مشاهده کنید. برای اولین بار محققان در مقاله‌ای مروری میزان آسیب سیگار، سیگار الکترونیکی (ویپ) و قلیان به بدن و تاثیر آن‌ها روی عملکرد سلول‌های عروق خونی را با یکدیگر مقایسه کرده‌اند. در این تحقیق همچنین به بررسی تاثیرگذاری آن‌ها روی بدن در شرایط پزشکی از سکته قلبی تا سرطان ریه را مورد بررسی قرار داده‌اند.

در این مقاله به این موضوع اشاره شده که تحقیقات خوبی در گذشته نشان داده‌اند که سیگار در مقایسه با نوع الکترونیکی آن آسیب بیشتری به بدن وارد می‌کند، با این حال پژوهش‌های کمتری درباره قلیان وجود دارد. به گفته محققان، برای بررسی تاثیرات بلندمدت سیگار الکترونیکی و قلیان روی بدن، به تحقیقات بیشتری نیاز است، البته قلیان ضرر کمتری نسبت به سیگار عادی ندارد و نمی‌توان آن را جایگزین سالمی تلقی کرد.

پژوهشگران طیف وسیعی از مطالعات را مورد بررسی قرار دادند و مدارک موجود را در سه سطح قوی، خوب و متوسط درجه‌بندی کردند. بر اساس سطح خوب مدارک، افرادی که سیگار معمولی مصرف می‌کنند در مقایسه با افراد غیرسیگاری، تا ۷۰۴ درصد بیشتر در معرض بیماری مزمن انسدادی ریه قرار دارند. این آمار برای قلیان (با مدارک سطح قوی) و سیگار الکترونیکی (با مدارک سطح خوب) به ترتیب به ۲۱۸ و ۱۹۴ درصد می‌رسد.

مصرف سیگار و قلیان با مدارک سطح قوی به ترتیب میزان ابتلا به سرطان ریه را ۱۲۱۰ و ۱۲۲ درصد افزایش می‌دهند و آمار دقیق و قابل اطمینانی برای سیگار الکترونیکی وجود ندارد.

نویسنده اول این مقاله، پروفسور «توماس مانزل» از گروه قلب و عروق مرکز پزشکی دانشگاه ماینتس در ماینتس آلمان اعلام کرده:

«در این مقاله مروری ما روی عوارض جانبی سه نوع مصرف سیگار و ویپ روی لایه درون رگی، استرس اکسیداتیو و بیماری‌ها تمرکز کردیم. سیگار، سیگار الکترونیکی و قلیان تولید رادیکال‌های آزاد مشتق از اکسیژن مانند سوپراکسید را در بافت رگ خونی افزایش می‌دهند. این موضوع تجزیه نیتریک اکسید که توسط لایه درون‌رگی آزاد می‌شود را در پی دارد. نیتریک اکسید نقش مهمی در اتساع عروق و محافظت در برابر التهاب و گرفتگی سرخرگ‌ها دارد.»

سیگار عادی و قلیان در مقایسه با سیگار الکترونیکی مواد شیمیایی بسیار پیچیده‌تری دارند. تمام آن‌ها دارای نیکوتین هستند که علاوه بر اعتیادآور بودن، به بدن ضرر وارد می‌کند. محققان برای جمع‌بندی مقاله مروری خود اعلام کرده‌اند که بدون هیچ شکی قطع مصرف سیگار، بهترین و قوی‌ترین رویکرد برای جلوگیری از بیماری‌های عروقی و تنفسی ناشی از مصرف دخانیات است. علاوه بر این، استفاده از تنباکو احتمالا تشدید علائم کووید-۱۹ را در پی دارد.

سوالات متداول

سیگار مضرتر است یا قلیان؟

هر ساله مقالات بسیار زیادی درباره اثر استعمال دخانیات بر بدن منتشر میشود که در جدیدترین مقالات اثر بد سیگار بر بدن بیشتر از دیگر گزینه ها بوده است.

اثر سیگار قلیان و ویپ بر تشدید بیماری های انسداد ریه چیست؟

افرادی که سیگار معمولی مصرف می‌کنند در مقایسه با افراد غیرسیگاری، تا ۷۰۴ درصد بیشتر در معرض بیماری مزمن انسدادی ریه قرار دارند. این آمار برای قلیان و سیگار الکترونیکی به ترتیب به ۲۱۸ و ۱۹۴ درصد می‌رسد.

آیا مصرف این دخانیات تشدید عوارض کرونا در بدن اثر دارد؟

مصرف هرگونه دخانیات در تشدید عوارض تمام سویه های کرونا اثر مثبت می‌گذارد و باعث نهفته و عمیق شدن بیماری در سلول های بدن می‌شود.

یکی از بزرگترین مزایای خرید پاد سیستم اسموک ، کاهش آسیب به سلامت در مقایسه با سیگارهای معمولی است. زیرا در ویپ اسموک، هیچ سوختن مستقیمی اتفاق نمی‌افتد.

فروشگاه ثانیه ها به شما تضمین قیمت ویپ می دهد؛ این به این معناست که شما می توانید با مقایسه قیمت ویپ ها با یکدیگر مناسب ترین را برای خود انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا