ورزش

صاحب پرسپولیس «قرمز» می‌پوشد/ سفر به شهر «اَشک» بدون ۲ ستاره!

ورزش ایران و جهان، امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده‌شان در این گزارش آمده است.

به گزارش سی وی نت، تیراندازی در سالی که گذشت برای اولین بار به مدال طلای آسیا در رشته تراپ رسید و سه سهمیه المپیک پاریس هم کسب کرد. تیراندازی یکی از رشته‌های پر مدال در المپیک است. بنابراین تمامی کشورها سعی می‌کنند تعداد سهمیه‌های خود در این رشته را افزایش دهند. ایران نیز در المپیک توکیو ۶ سهمیه داشت اما اکنون تنها ۴ نماینده در پاریس خواهد داشت.

شرمینه چهل‌امیرانی، فاطمه امینی و محمد بیرانوند سه تیراندازی بودند که در ۱۴۰۲ سهمیه المپیک پاریس را در رشته‌های تفنگ و تراپ کسب کردند. هانیه رستمیان نیز در اولین مسابقه توزیع سهمیه در رشته تپانچه صاحب اولین سهمیه کاروان ایران در پاریس شد.

شرط اعزام الهام حسینی به‌ جام‌جهانی وزنه‌برداری تایلند

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعلام کرد، اعزام الهام حسینی به جام جهانی تایلند قطعی نیست و تنها در صورتی که به رکوردهای در نظر گرفته شده برسد، به مسابقات می‌رود.  

کوروش باقری در گفت‌وگو با سی وی نت درباره‌ اعزام الهام حسینی به جام جهانی وزنه‌برداری تایلند که آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک است، بیان کرد: تصمیم گرفتیم تا چهارشنبه به الهام حسینی فرصت دهیم.   اگر او به رکورد ورودی که برایش قرار دادیم، برسد به جام جهانی تایلند اعزام می‌شود در غیر این صورت نظر من این است که اعزام نشود. البته کارهای مربوط به اعزام او انجام شده اما منوط به این است قبل از اعزام به رکوردهای مد نظر ما برسد.  

زمان آغاز تمرینات استقلال در سال جدید مشخص شد

تمرینات تیم فوتبال استقلال امروز استارت خواهد خورد. مرحله جدید تمرینات آماده سازی تیم استقلال امروزدر کمپ زنده یاد ناصر حجازی آغاز می‌شود.

«نصرالله خواجه‌گیری» سرپرست استقلال اظهار داشت: بعد از پیروزی مقابل هوادار تهران و کسب سه امتیاز با ارزش که به رغم خستگی بازیکنان تیم رقم خورد، به صلاحدید کادر فنی، تمرینات استقلال به مدت ۶ روز تعطیل شد تا بازیکنان استراحت و تجدید قوا کنند.

بانک ملت، مالک جدید پرسپولیس

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار سی وی نت قرار گرفته است، قرار است ۵۱ درصد سهام باشگاه پرسپولیس از سوی بانک ملت خریده شود. بعد از منتفی شدن انتقال باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی، حالا قرار است ۵۱ درصد سهام این باشگاه ۱۱ فروردین به فروش برسد.

در همین زمینه سی وی نت از طریق دو منبع مطلع کسب اطلاع کرد که بانک ملت جدی‌ترین مشتری پرسپولیس است و احتمالا ۱۱ فروردین ۵۱ درصد سهام باشگاه را می‌خرد.

فدراسیون فوتبال چک ۱۳ میلیاردی پرسپولیس را برگشت زد

بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار سی وی نت، فدراسیون فوتبال چک ضمانت باشگاه پرسپولیس که برای پرداخت بدهی این باشگاه صادر شده بود را برگشت زده است.

در دوره ریاست عزیزی‌خادم‌ در فدراسیون فوتبال، این فدراسیون ۱۰ میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس قرض داد تا این باشگاه بتواند بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کند. در مقطع دیگری باشگاه پرسپولیس چند هزار فرانک دیگر بابت پرداخت بدهی‌ها خود از فدراسیون فوتبال دریافت می‌کند که با احتساب این پول، جمع بدهی‌های پرسپولیس به فدراسیون فوتبال به ۱۳ میلیارد تومان می‌رسد و پرسپولیس هم چکی به همین مبلغ بابت ضمانت نزد فدراسیون قرار می‌دهد.

عیدی شمشیربازی به ورزش ایران

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی مجارستان و شکست تیم ژاپن توانست سهمیه تیمی المپیک پاریس را قطعی کند.

رقابت بخش تیمی جام جهانی شمشیربازی سابر مجارستان برگزار شد.  این مسابقات آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک پاریس بود. تیم ملی سابر ایران با شکست اردن و مصر راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. ژاپن رقیب ایران مقابل رومانی شکست خورد و به این ترتیب سهمیه تیمی ایران قطعی شد.

سفر تیم ملی به عشق آباد بدون سردار، جهانبخش و ترابی

تیم ملی فوتبال با ٢۵ بازیکن عازم ترکمنستان می‌شود.

تیم ملی فوتبال ایران ساعت ١۶ با پرواز اختصاصی هواپیمایی وارش با ٢۵ بازیکن عازم ترکمنستان می‌شود. به گزارش بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال، علیرضا جهانبخش (به‌دلیل آسیب دیدگی)، مهدی ترابی (ابتلا به آنفلوآنزا)، مهدی لیموچی و آرشا شکوری در این سفر تیم ملی را همراهی نکردند.

رسوا شدن ورزشکار حقه‌باز در المپیک

ورزشکار اهل شوروی در بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ مونترال با تقلب به دنبال مدال طلا بود اما نه تنها به خواسته خود نرسید بلکه در دنیا رسوا شد و باعث شد برچسب متقلب همیشه با او باشد. در تاریخ بازی‌های المپیک، ورزشکارانی بوده‌اند که تلاش کردند با تقلب به سکوی المپیک برسند. یکی از این افراد، ورزشکار اهل شوروی است که می‌خواست با به کاربردن یک حقه به مدال برسد اما توسط بریتانیایی‌ها رسوا شد.

بوریس اونیچنکو در پنج‌گانه مدرن فعالیت می‌کرد و دو مدال طلا و نقره تیمی و یک نقره انفرادی المپیک را در کارنامه داشت اما طلای انفرادی نداشت و در المپیک ۱۹۷۶ دنبال طلا بود.

اعلام آرای انضباطی/ استقلال جریمه نقدی شد

کمیته انضباطی آرای خود را درباره دو پرونده مطروحه اعلام کرد.

به گزارش سی وی نت، آرای صادره به شرح زیر است:

*بازی دو تیم هوادار لیام و ذوب آهن اصفهان، ۱۷ اسفندماه برگزار شد و باشگاه هوادار لیام به دلیل سوءرفتار تیمی ناشی از اخذ ۷ اخطار به پرداخت مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین مسعود سلیمانی شجاعی، مربی تیم هوادار لیام به علت نقض مقررات و رفتار غیرورزشی که منجر به اخراج وی شد به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم که به مدت شش ماه تعلیق می گردد و مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

انتهای پیام

گروه تحریریه مطالب ورزشی

با استفاده از روحیه‌ی خوش‌سبک و پویا، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی جذاب و خواندنی در مورد رویدادها و تمام جنبه‌های هیجان‌انگیز ورزش می‌پردازم. همراه با من باشید و دنیای ورزش را با انرژی و اشتیاق بشناسید.
دکمه بازگشت به بالا