سلامت و تندرستی

شکاف آمریکا و روسیه؛ چه بر سر ایستگاه فضایی می‌آید؟

سوال اصلی این است که اگر ایالات متحده از همکاری امتناع کند، چه کسی از فرودگاه بین المللی در صورت سقوط به منطقه ایالات متحده یا اروپا محافظت می کند؟ همچنین ممکن است در چنین حالتی بقیه ایستگاه در خاک چین یا هند سقوط کند. البته حذف ISS از مدار در حال حاضر امکان پذیر نیست، بحث بیشتر بر سر احتمال است.

تقسیم ایالات متحده و روسیه؛  در فرودگاه چه اتفاقی می افتد؟

آژانس فضایی ایالات متحده (ناسا) اصرار دارد که اکنون به حمایت خود ادامه می دهد. روسکوسموس اعلام کرده است که می خواهد وظیفه بین المللی خود را انجام دهد. که شامل تعمیر و نگهداری فرودگاه و حمل و نقل می شود.

ماتیاس ماورر، فضانورد آلمانی، در حال حاضر با چهار آمریکایی و دو روس در مهم ترین سیاره مافوق بشری کار می کند. مارک وندی فضانورد ناسا قرار است در اواخر مارس به سایوز روسی در ایستگاه بپیوندد.

بر اساس بیانیه ناسا، همکاری با Roscosmos و سایر شرکا در ایستگاه فضایی بین المللی ادامه خواهد داشت و هیچ تغییر برنامه ریزی شده در فضا و فضا ادامه نخواهد داشت.

بسیاری از مقامات ناسا بر این موضوع تاکید کردند، اما از پاسخ دادن به سوالات بیشتر مربوط به بحران اوکراین خودداری کردند.

واقعیت این است که در فراز و نشیب مناقشه سیاسی واشنگتن و مسکو، گردشگری و خدمات فضایی از معدود مناطقی هستند که تغییر نکرده و رابطه موثری بین دو طرف دارند. در اوایل سال 2022، ناسا با تمدید فرودگاه بین المللی تا سال 2030 موافقت کرد. با این حال، Roscosmos گفته است که به گسترش دامنه دسترسی دولت کمک کرده است.

یان ورنر، مدیر سابق آژانس فضایی اروپا، ابراز امیدواری کرده است که با وجود حملات مسکو و اوکراین، حمایت روسیه از غرب در اکتشافات فضایی ادامه یابد. وی گفت: امیدوارم فرصت شغلی فراتر از مسائل ژئوپلیتیکی باشد. به عنوان مثال، در طول جنگ سرد در سال 1975، آپولو و هواپیمای سایوز عملیات مشترک خود را آغاز کردند.

ورنر رئیس آژانس فضایی اروپا (ESA) مستقر در پاریس از سال 2015 تا 2021 است.

ورنر، رئیس فعلی آکادمی علوم و مهندسی آلمان، ایستگاه فضایی بین المللی را یک ماموریت حفظ صلح نامید. این چیزی فراتر از تمرین نمادین است. سفر فضایی و همکاری مشترک می تواند پلی بین کشورها باشد.

46

دکمه بازگشت به بالا