جامعه و خانوادهکسب و کار ایرانی

شرح مختصری از عملکرد و خدمات آنلاین پلیس دبی

امارات – مقصد تجاری و گردشگری مشهور

جدا از اینکه یکی از زیباترین کشورهای دنیاست، امارات متحده عربی همچنین یک مقصد تجاری و توریستی مشهور است. در نتیجه، این کشور، و به ویژه دبی، مورد علاقه شدید کارگران مهاجر و تعطیلات از سراسر جهان است.اینجا، امارات با تجربه ما وکلای حقوق جزا توضیح دهید که چه انتظاری از نظام حقوق کیفری در امارات در این صفحه مروری بر روند قانون کیفری، از جمله نحوه گزارش جرم و مراحل دادرسی کیفری ارائه می شود.

ما می‌خواهیم امارات متحده عربی از طریق سیاست‌ها، قوانین و شیوه‌های خود، نقطه مرجع جهانی برای فرهنگ مدارا باشد. هیچ کس در امارات بالاتر از قانون و پاسخگویی نیست.»

اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی، حاکم امارات دبی است.

مروری بر سیستم حقوق جزا امارات

نظام حقوق کیفری امارات متحده عربی تا حدی بر شریعت استوار است، مجموعه‌ای از قوانین مدون از اصول اسلامی. علاوه بر اصول اسلامی، روند کیفری در دبی از قانون آیین دادرسی کیفری شماره 35 از 199 تنظیم می شود. این قانون تنظیم شکایات جنایی، تحقیقات جنایی، فرآیندهای محاکمه، قضاوت و تجدید نظر را هدایت می کند.

بازیگران اصلی درگیر در روند جنایی امارات متحده عربی قربانی / شاکی، فرد متهم / متهم، پلیس، دادستان عمومی و دادگاه ها هستند. محاکمه های جنایی معمولاً زمانی شروع می شود که قربانی شکایتی را علیه یک متهم در یک ایستگاه پلیس محلی ارائه کند. پلیس وظیفه دارد به جرایم ادعایی رسیدگی کند، در حالی که دادستان عمومی متهم را به دادگاه متهم می کند.

سیستم قضایی امارات شامل سه دادگاه اصلی است:

  • دادگاه بدوی: هنگامی که به تازگی تشکیل شده است، تمام پرونده های جنایی به این دادگاه می آیند. دادگاه متشکل از یک قاضی است که به پرونده رسیدگی می کند و حکم صادر می کند. با این حال، سه قاضی در یک محاکمه جنایی (که مجازات های سختی دارد) پرونده را می شنوند و تعیین می کنند. در این مرحله هیچ مجوزی برای محاکمه هیئت منصفه وجود ندارد.
  • دادگاه تجدید نظر: پس از صدور رای دادگاه بدوی، هر یک از طرفین می توانند به دادگاه تجدید نظر اعتراض کنند. لطفاً توجه داشته باشید که این دادگاه مجدداً به این موضوع رسیدگی نمی کند. فقط باید مشخص کند که آیا اشتباهی در حکم دادگاه بدوی وجود داشته است یا خیر.
  • دادگاه تجدید نظر: هر فردی که از رای دادگاه تجدید نظر ناراضی باشد می تواند به دادگاه تجدید نظر تجدید نظر کند. رای این دادگاه قطعی است.

طبقه بندی جرایم و جرایم در قوانین جزایی امارات

قبل از طرح شکایت کیفری، یادگیری انواع جرایم و جرایم طبق قوانین امارات ضروری است. سه نوع جرم اصلی و مجازات آنها وجود دارد:

  • تخلفات (تخلفات): این کم خشن ترین دسته یا تخلف جزئی از جرایم امارات است. آنها شامل هر فعل یا ترک فعلی می شوند که موجب مجازات یا مجازات حداکثر 10 روز زندان یا حداکثر 1,000 درهم جریمه می شود.
  • جنایات: جنحه موجب حبس، حداکثر 1,000 تا 10,000 درهم جزای نقدی یا تبعید می شود. جرم یا مجازات نیز ممکن است جذب شود دیه، پرداخت اسلامی «دیه».
  • جنایات: اینها شدیدترین جنایات طبق قوانین امارات هستند و مجازات آنها حداکثر حبس ابد، اعدام یا دیه.

آیا جزای نقدی دادگاه کیفری برای قربانی قابل پرداخت است؟

خیر، جریمه های دادگاه کیفری به دولت پرداخت می شود.

ثبت شکایت جنایی در امارات

در امارات متحده عربی، می‌توانید با رفتن به نزدیک‌ترین ایستگاه پلیس، نزدیک به محل وقوع جرم، شکایت جنایی کنید. اگرچه می توانید به صورت شفاهی یا کتبی شکایت را مطرح کنید، اما باید به وضوح وقایعی که جرم کیفری را تشکیل می دهند، بیان شود. پس از ثبت شکایت، پلیس نسخه شما از رویدادها را به زبان عربی ضبط می کند و شما امضا می کنید.

قانون امارات متحده عربی علاوه بر اظهار نظر شفاهی یا کتبی، به شما اجازه می دهد تا شاهدان را برای تایید داستان خود فراخوانی کنید. شاهدان می توانند به ارائه زمینه اضافی یا صحت ادعای شما کمک کنند. این امر داستان شما را باورپذیرتر می کند و کمک ارزشمندی به تحقیقات بعدی می کند.

برای اجاره ماشین پریمیوم در دبی داشتن حداقل 19 سال سن برای راننده که حداقل یک سال از اخذ گواهینامه رانندگی آن گذشته باشد، اجباری است.

تحقیقات جنایی شامل تلاش هایی برای تایید جنبه های داستان شما و ردیابی مظنون خواهد بود. چگونگی ادامه تحقیقات به ماهیت شکایت شما و اینکه کدام سازمان قدرت بررسی شکایت را دارد بستگی دارد. برخی از مقاماتی که ممکن است در تحقیقات شرکت کنند عبارتند از:

  • افسران حقوقی از پلیس
  • مهاجرت
  • گارد ساحلی
  • بازرسان شهرداری
  • پلیس مرزی

در بخشی از تحقیقات، مقامات از مظنون بازجویی کرده و اظهارات آنها را می گیرند. آنها همچنین حق دارند شاهدانی ارائه دهند که بتوانند روایت آنها را از رویدادها تأیید کنند.

لطفاً توجه داشته باشید که قانون امارات متحده عربی شما را ملزم به پرداخت هیچ گونه هزینه ای قبل از طرح شکایت کیفری نمی کند. با این حال، اگر به خدمات وکیل کیفری نیاز دارید، هزینه های حرفه ای آنها بر عهده شما خواهد بود.

رسیدگی کیفری چه زمانی آغاز می شود؟

محاکمه جنایی امارات تنها زمانی آغاز می شود که دادستان عمومی تصمیم بگیرد مظنون را به دادگاه متهم کند. اما مراحل خاصی وجود دارد که باید قبل از این اتفاق بیفتد.

اولاً اگر پلیس تحقیقات رضایت بخشی را انجام داده باشد، پرونده را به دادستانی ارجاع می دهد. دادستان عمومی از اختیارات بالایی برای تشکیل و توقف پرونده های جنایی در امارات متحده عربی برخوردار است، بنابراین این روند نمی تواند بدون تأیید آنها ادامه یابد.

ثانیاً، مدعی العموم از شاکی و مظنون دعوت می کند و به طور جداگانه مصاحبه می کند تا از داستان آنها اطمینان حاصل کند. در این مرحله، هر یک از طرفین ممکن است شاهدانی را برای تأیید حساب خود و کمک به دادستان عمومی در تعیین اینکه آیا اتهام ضروری است یا خیر، معرفی کند. اظهارات در این مرحله نیز به عربی ساخته یا ترجمه شده و توسط هر دو طرف امضا می شود.

پس از این تحقیقات، دادستان عمومی و انقلاب تعیین می کند که آیا متهم به دادگاه معرفی شود. اگر آنها تصمیم به اتهام مظنون بگیرند، پرونده به محاکمه می رود. این اتهام به صورت سندی است که جزییات جرم مورد ادعا را شرح می دهد و مظنون (که اکنون متهم نامیده می شود) برای حضور در دادگاه بدوی احضار می شود. اما اگر مدعی العموم تشخیص دهد که این شکایت فاقد اعتبار است، موضوع در اینجا خاتمه می یابد.

چگونه یک جرم را گزارش کنیم یا یک پرونده جنایی در امارات ثبت کنیم؟

اگر قربانی جنایتی هستید یا از وقوع جرمی اطلاع دارید، ممکن است لازم باشد اقدامات خاصی را برای محافظت از خود و اطمینان از اطلاع مقامات مناسب انجام دهید. راهنمای زیر اطلاعاتی در مورد گزارش یک جرم یا ثبت پرونده جنایی در امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) در اختیار شما قرار می دهد.

چگونه یک پرونده جنایی در امارات تشکیل دهیم؟

اگر تصمیم گرفته اید که یک پرونده جنایی علیه شخص دیگری شروع کنید، چندین مرحله وجود دارد که باید انجام دهید.

1) ارائه گزارش پلیس – این اولین گام در هر پرونده جنایی است و شما باید با پاسگاه پلیسی که صلاحیت منطقه ای را که جرم در آن رخ داده است تماس بگیرید. برای ثبت گزارش پلیس، باید گزارشی را که توسط یک پزشک تایید شده توسط دولت تهیه شده است، پر کنید که صدمات ناشی از جرم را مستند کند. همچنین باید سعی کنید در صورت امکان از گزارش های پلیس مرتبط و اظهارات شاهدان کپی تهیه کنید.

2) شواهدی را آماده کنید – علاوه بر ارائه گزارش پلیس، ممکن است بخواهید مدارکی برای حمایت از پرونده خود نیز جمع آوری کنید. این ممکن است شامل موارد زیر باشد، اما محدود به آن نیست:

  • هرگونه مدارک بیمه ای مربوطه
  • شواهد تصویری یا تصویری از صدمات ناشی از جنایت. در صورت امکان، ایده خوبی است که از هر گونه آسیب قابل مشاهده در اسرع وقت پس از وقوع آنها عکس بگیرید. علاوه بر این، شهود می توانند به عنوان یک منبع ارزشمند شواهد در بسیاری از پرونده های جنایی مورد استفاده قرار گیرند.
  • سوابق پزشکی یا صورت‌حساب‌هایی که هرگونه درمان پزشکی دریافت شده به دلیل جرم را مستند می‌کنند.

3) با یک وکیل تماس بگیرید – هنگامی که تمام شواهد لازم را جمع آوری کردید، باید با یک وکیل تماس بگیرید . یک وکیل می تواند به شما کمک کند تا در سیستم عدالت کیفری حرکت کنید و مشاوره و پشتیبانی ارزشمندی را ارائه دهید.

4) طرح دعوی – اگر پرونده به محاکمه برسد، باید برای پیگیری اتهامات کیفری طرح دعوی کنید. این امر از طریق دادگاه های مدنی قابل انجام است.

مهم است که به یاد داشته باشید که برای تشکیل پرونده های جنایی در امارات محدودیت های زمانی وجود دارد، بنابراین اگر تصمیم به پیگیری قانونی دارید، ضروری است که در اسرع وقت با یک وکیل تماس بگیرید.

آیا قربانی می تواند شاهد بیاورد؟

اگر پرونده به محاکمه برسد، قربانی یک جنایت ممکن است شاهدانی را برای شهادت در دادگاه بیاورد. به طور کلی، افراد می توانند توسط قاضی احضار شده و به حضور در دادگاه دستور دهند.

اگر شواهد مربوطه پس از شروع رسیدگی کشف شود، ممکن است متهم یا وکیل او درخواست کنند که شاهدان جدید در جلسه بعدی شهادت دهند.

چه نوع جنایاتی را می توان گزارش داد؟

جرایم زیر را می توان به پلیس امارات گزارش کرد:

  • قتل
  • قتل
  • تجاوز
  • حمله جنسی
  • دزدی
  • دزدی
  • اختلاس
  • موارد مرتبط با ترافیک
  • جعل
  • جعل و تقلب
  • جرایم مواد مخدر
  • هر جرم یا فعالیت دیگری که خلاف قانون باشد

برای حوادث مرتبط با ایمنی یا آزار و اذیت، می توان مستقیماً از طریق سرویس امان به شماره 8002626 یا از طریق پیامک به شماره 8002828 با پلیس تماس گرفت. علاوه بر این، افراد می توانند جرایم را به صورت آنلاین از طریق  یا در هر شعبه ای از بخش تحقیقات جنایی (CID) در دبی.

آیا شاهد کلیدی باید در دادگاه شهادت دهد؟

شاهد کلیدی در صورت عدم تمایل نیازی به شهادت در دادگاه ندارد. قاضی ممکن است به آنها اجازه دهد در تلویزیون مدار بسته شهادت دهند، اگر از شهادت حضوری بیم دارند. ایمنی قربانی همیشه در اولویت قرار دارد و دادگاه اقدامات لازم را برای محافظت از آنها در برابر هرگونه آسیب احتمالی انجام خواهد داد.

مراحل دادرسی کیفری امارات متحده عربی: قانون آیین دادرسی کیفری امارات

محاکمه های جنایی در دادگاه های امارات به زبان عربی انجام می شود. از آنجایی که عربی زبان دادگاه است، کلیه اسنادی که در دادگاه ارائه می شود باید به زبان عربی ترجمه یا تنظیم شوند.

 

دکمه بازگشت به بالا