کسب و کار ایرانی

شرایط تحصیل در قبرس شمالی چیست؟

برای تحصیل در قبرس شمالی فقط به ویزای فرودگاهی نیاز دارید، آیا می دانستید که روند تحصیل در این کشور سریعتر از سایر کشورها است؟ یکی از راه های اخذ اقامت قبرس شمالی تحصیل در دانشگاه این کشور می باشد. با حداقل میانگین 16 می توانید 50% و 100% بورسیه تحصیلی از دانشگاه های قبرس شمالی دریافت کرده و تقریباً رایگان در این کشور تحصیل کنید. علاوه بر این، همه دانشجویان می توانند بدون نیاز به مدرک زبان در قبرس شمالی تحصیل کنند.

قبرس شمالی در یک نگاه

قبرس شمالی مروارید پنهان مدیترانه است. چشم انداز زیبا و زیبا، فرهنگ دوستانه، مکان عالی برای زندگی و قیمت های پایین نسبت به سایر کشورهای اروپایی و آمریکا، زندگی و تحصیل در این کشور را به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل کرده است. قبرس شمالی بخشی از اتحادیه اروپا نیست و عمدتاً تحت حاکمیت ترکیه است و واحد پول آن لیر ترکیه است. برخلاف قبرس جنوبی، قبرس شمالی کشور بزرگ یا تجاری ندارد.

تحصیل در مدارس قبرس شمالی

سیستم آموزشی در قبرس شمالی در سال های اخیر به سرعت رشد کرده است و طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی استاندارد را ارائه می دهد. این موضوع باعث جذب بسیاری از دانشجویان بین المللی به ویژه کشورهای غربی به رشته های دانشگاهی این کشور شده است. مدارس دولتی و خصوصی در قبرس شمالی وجود دارد و همه آنها از یک سیستم آموزشی استاندارد پیروی می کنند.

سطح پیش دبستانی در قبرس شمالی

پیش دبستانی در قبرس شمالی برای کودکان 4 تا 6 ساله است و به زبان انگلیسی تدریس می شود.

مدرسه ابتدایی در شمال قبرس

آموزش ابتدایی در قبرس شمالی به سه دوره تقسیم می شود: دوره اول ابتدایی این دوره برای کودکان 7 تا 12 ساله است و پنج سال طول می کشد. تحصیل در مدارس خصوصی یا دولتی در قبرس شمالی به بودجه شما بستگی دارد بنابراین، برخی از والدین مدارس خصوصی و برخی دیگر مدارس دولتی را برای تحصیل فرزند خود انتخاب می کنند. دانشکده های فنی

تحصیلات دانشگاهی در قبرس شمالی

این کشور بیشتر بر آموزش عالی تمرکز دارد و این تحصیل توسط کالج آموزشی، دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشکده باز اقتصاد و مدیریت بازرگانی، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه اروپایی لفکادا، دانشگاه بین المللی آمریکا و سایر موسسات آموزش عالی در این کشور ارائه می شود. یک دانشگاه در قبرس شمالی در رتبه بندی دانشگاه های جهان تایمز وجود دارد. بالاترین رتبه در قبرس شمالی دانشگاه مدیترانه شرقی با رتبه بین المللی 801-1000 است.

آموزش عالی در موسسات دولتی و خصوصی (در مجموع 8 دانشگاه) ارائه می شود. دانشگاه های خصوصی در قبرس شمالی: دانشگاه بین المللی قبرس، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه خاورمیانه، دانشگاه رافا دنکتاس، دانشگاه کارنیا و دانشگاه علوم قبرس. علاوه بر این، دانشگاه های مدیترانه شرقی و اروپایی لفکادا تنها دانشگاه های دولتی در قبرس شمالی هستند. هر دانشگاه در قبرس شمالی دارای چندین دانشکده و مدرسه است که برنامه های درجه چهار ساله و مدارک دیگری را ارائه می دهند، مانند:

مدرک کارشناسی ارشد در قبرس شمالی

مدرک کاردانی (بر اساس سیستم ایالات متحده) پس از دو سال تحصیل تمام وقت اعطا می شود. مدارک کاردانی معمولا معتبر است و دانشجویانی که با نمرات خوب فارغ التحصیل می شوند به مقطع کارشناسی منتقل می شوند.

مدرک لیسانس در قبرس شمالی

طول دوره کارشناسی هشت ترم (چهار سال) می باشد. دوره های کارشناسی در قبرس شمالی به زبان انگلیسی برگزار می شود. خبر خوب این است که شما نیازی به مدرک زبان انگلیسی ندارید. برای دانشگاه مربوطه اقدام کنید و در آنجا دوره زبان بگذرانید.

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های دندانپزشکی، داروسازی، خلبانی و پزشکی را در مقطع کارشناسی ارشد دارند باید حداقل معدل 16.2 داشته باشند. همچنین حداقل معدل 14.2 برای رشته های مهندسی و حداقل معدل 13.2 برای سایر گرایش ها الزامی است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس شمالی بین 3000 تا 13000 یورو متغیر است.

مدرک کارشناسی ارشد در قبرس شمالی

دوره های کارشناسی ارشد معمولاً سه تا چهار ترم است و برای دفاع از پایان نامه در آزمون شفاهی نیاز است. دانشجویان برای فارغ التحصیلی باید حداقل نمره 2.5 (در ایران 13.5) را کسب کنند. البته بدون پایان نامه هم می توانید فوق لیسانس بگیرید. در این صورت باید ترم های بیشتری را سپری کنید و با توجه به رشته تحصیلی خود پروژه ارائه دهید.

دکتر در قبرس شمالی

برای تحصیل در مقطع دکترا در قبرس شمالی، دانشجویان باید حداقل نمره 3.5 (در ایران 16.5) را داشته باشند و پایان نامه خود را ارسال و از آن دفاع کنند. همچنین داوطلب باید قبل از شرکت در آزمون شفاهی مقاله ای مرتبط با موضوع تحقیق در یک مجله بین المللی (به ویژه در زمینه های علوم پیشرفته، نمایه علوم اجتماعی یا نمایه علوم طبیعی و انسانی) داشته باشد. برای پذیرش در مقطع دکتری مدرک کارشناسی ارشد الزامی است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در قبرس شمالی بین 5000-10000 یورو متغیر است.

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

هزینه تحصیل در قبرس بسته به دانشگاه و شهر مورد نظر شما متفاوت است. قیمت آن معمولا در مقایسه با سایر کشورهای جهان مناسب تر است. میزان شهریه بستگی به نوع برنامه تحصیلی و مدت آن دارد. بنابراین مهم است که برای اطلاعات دقیق در مورد شهریه ها مستقیماً با موسسه آموزش عالی مورد نظر خود تماس بگیرید.

هزینه های تحصیل توسط دانشگاه ها تعیین می شود. هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه های قبرس برای تحصیل در مقطع کارشناسی از حدود 3000 تا 13000 یورو متغیر است. اگر می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید، هزینه آن بین 5000 تا 10000 یورو است. اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی را دارید، شهریه تحصیلی بالاتر است و معمولا بین 10000 تا 22000 یورو است. هزینه دکترا در قبرس شمالی برای یک سال تحصیلی حدود 7000 یورو یا بیشتر است.

پذیرش تحصیل در قبرس شمالی

گرفتن ویزای تحصیلی قبرس شمالی یکی از راه های مهاجرت به این کشور است. اگر دبیرستان را به پایان رسانده اید و دیپلم گرفته اید، می توانید برای تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی اقدام کنید. طبق مقررات هیئت اعتباربخشی آموزش عالی جمهوری ترک قبرس شمالی (YÖDAK)، فارغ التحصیلان دبیرستان در قبرس شمالی باید آزمون ورودی دانشگاه را بگذرانند. دانشجویان بین المللی در صورتی که حداقل 12 سال تحصیلات پیش دانشگاهی داشته باشند می توانند درخواست دهند.

برای تحصیل در قبرس شمالی نیازی به دریافت ویزای تحصیلی ندارید، فقط باید مدارک زیر را به انگلیسی ترجمه کرده و به دانشگاه مربوطه ارسال کنید:

مقالات دانشگاهی + ریز نمرات دوره های قبلی

کپی کارت ملی و شناسنامه

کپی پاسپورت (حداقل 6 ماه اعتبار)

چهار عکس شخصی ۶*۴

مدرک زبان آیلتس (5.5 امتیاز برای تمامی مقاطع تحصیلی)

مدرک زبان تافل (513 PBT / 65 IBT برای تمامی مقاطع تحصیلی)

مسکن دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی دارای محیطی امن و دوستانه، هزینه زندگی نسبتا پایین و دانشگاه های بین المللی شناخته شده است. این امر باعث شده است که این کشور در بین دانشجویان بین المللی محبوب شود. قبرس شمالی خدمات دیگری را به دانشجویان بین المللی خود ارائه می دهد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

افتتاح حساب بانکی در قبرس شمالی

پس از ورود و شروع تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی، می توانید حساب بانکی باز کنید و حتی کارت اعتباری دریافت کنید. افتتاح حساب بانکی در قبرس شمالی بسیار آسان و سریع است. مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در قبرس شمالی عبارتند از:

فرم تایید استخدام

کارت دانشجویی

گذرنامه

مدرک سکونت (اگر خوابگاهی است از سرپرست خوابگاه و اگر در خانه اجاره ای زندگی می کنید از مالک)

بانک های زیادی در قبرس شمالی وجود دارد که دانشجویان می توانند در یکی از بانک ها حساب باز کنند. بسیاری از بانک ها در قبرس شمالی نیز خدمات کارت اعتباری ارائه می دهند. این می تواند برای دانش آموزانی که قصد خرید آنلاین بین المللی را دارند اتفاق بیفتد. مطمئن ترین بانک برای افتتاح حساب بین المللی با کارت اعتباری، بانک آیش است. اگر فرزند شما در قبرس شمالی تحصیل می کند، می توانید به حساب بانکی او پول ارسال کنید.

بیمه در قبرس شمالی

دانشگاه های قبرس شمالی در طول تحصیل برای دانشجویان خود مزایای بیمه و پزشکی دارند. بنابراین کلیه دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه قبرس شمالی از همان ابتدا به صورت خودکار تحت پوشش بیمه درمانی دانشجویی قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، قبرس شمالی به دلیل مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه و با کیفیت بالا شناخته شده است و دارای شبکه ای از مراکز بهداشت عمومی و کلینیک های خصوصی است. هزینه بیمه سالانه در قبرس شمالی 300 یورو می باشد.

کارت دانشجویی قبرس شمالی

استفاده از کارت دانشجویی شامل استفاده از تخفیف عمومی برای همه دانشجویان در قبرس شمالی نمی شود، با این حال تخفیف هایی در برخی از امکانات و خدمات به دانشجویان ارائه می شود. به عنوان مثال سفر از فرودگاه به اکثر دانشگاه ها برای دانشجویان ورودی رایگان است همچنین دانشگاه ها خدماتی مانند حمل و نقل رایگان و استفاده از تخفیف دانشجویی برای نشریات یا غذای رایگان ارائه می دهند.

وضعیت پس از تمرین در قبرس شمالی متوقف شده است

دانشجویانی که از دانشگاه های قبرس شمالی فارغ التحصیل می شوند، در صورت گذراندن حداقل یک مدرک می توانند مجوز کار دریافت کرده و در بانک ها، هتل ها، مغازه ها و … مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان باید قبل از درخواست برای کار دائمی و اجازه اقامت، پیشنهاد کاری از کارفرما داشته باشند. در بیشتر موارد، کارفرما از طرف کارمند برای اخذ مجوزهای لازم از دولت برای شروع کار اقدام می کند.

سوالات متداول

آیا برای تحصیل در قبرس شمالی به ویزا نیاز دارم؟

خیر، قبرس شمالی یکی از متحدان ایران است و برای ورود نیازی به ویزا ندارد.

آیا برای پذیرش مدرک زبان انگلیسی لازم است؟

خیر، قبل از شروع تحصیل در دانشگاه مربوطه در قبرس شمالی می توانید یک دوره زبان یک ساله بگذرانید.

چه زبانی در دانشگاه قبرس شمالی تدریس می شود؟

تمامی دانشگاه های کشور برنامه های خود را به زبان های ترکی، انگلیسی و گاهی یونانی ارائه می دهند.

هزینه تحصیل در قبرس شمالی چقدر است؟

هزینه تحصیل سالانه در قبرس شمالی برای دوره های لیسانس از € متغیر است 3.5 در 13000 تا 13000 یورو در سال. هزینه تحصیلات عالی بین 5000 تا 10000 یورو متغیر است.

هزینه ماهانه زندگی در قبرس شمالی چقدر است؟

هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی بین 350 تا 600 دلار در ماه متغیر است.

آیا تحصیل در قبرس شمالی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید در دوره های زبان که توسط دانشگاه های قبرس شمالی برگزار می شود شرکت کنید و پس از اخذ مدرک دیپلم در دانشگاه مربوطه تحصیل کنید.

دکمه بازگشت به بالا