اقتصادی

سینما فرصت مناسبی برای اشاعه ارزش‌های دینی و ملی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سینما فرصت مناسبی برای اشاعه ارزش‌های دینی و ملی است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد قناعت شامگاه یکشنبه در دومین ویژه برنامه جشن آنلاین سینمای ایران در استان با گرامیداشت هفته وحدت و یاد ۲۵ شهید هنرمند خراسان جنوبی اظهار کرد: دولت سیزدهم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه آنلاین سینمای ایران را ابداع و از سال قبل شروع کردند که فرصتی برای مرور رویدادهای فرهنگی و هنری در عرصه سینما و هنر و نیز تجلیل و قدردانی از بزرگان، اساتید و فرهیختگان عرصه هنر است که جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سینما در عرصه‌های بین‌المللی فرصت بسیار مناسبی برای حکومت‌ها و دولت‌هاست، افزود: برخی از کشورهای غربی برای اینکه بتوانند مقاصد خود را در کشورهای جهان سوم عملیاتی و اجرا کنند از ابزار سینما بیشتر از جنگ افزارهای نظامی استفاده می‌برند.

وی با اشاره به اینکه نظم جهانی در حال تغییر است و رئیس جمهور در سخنرانی اخیر در سازمان ملل گفتند که نظم جهانی جدیدی دارد ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در این نظم جدید، جهان از حالت دو بلوک شرق و غرب خارج می‌شود و بلوک‌های جدید در عرصه‌های بین المللی ایجاد می‌شود و در این رقابت‌ها برخلاف گذشته که موشک و بمب و ناوهای هواپیمابر امریکا تأثیر گذار بود، امروز در عرصه‌های کنونی بیشتر سینما و هنر نقش‌آفرینی می‌کند.

قناعت با بیان اینکه آمریکا و انگلیس از یک طرف داعش را می‌سازند که بلای جان کشورهای جهان اسلامی می‌شود و از طرف دیگر هم فیلم‌هایی می‌سازند که داعش را بسیار خشن و خون‌آشام نشان می‌دهند که در نهایت خروجی این فیلم‌ها، نشان دادن چهره خشنی از اسلام و معرفی داعش به عنوان سمبل و الگوی اسلام به دنیاست.

وی با اشاره به ساخت فیلم محمد رسول الله برای معرفی چهره رحمانی اسلام و پیامبر (ص)، گفت: در همایش‌ها و فضاهای مجازی و رسانه‌ای، جمهوری اسلامی ایران فراوان تلاش کرد تا چهره خشن و مخربی که امریکا از اسلام در دنیا به نمایش گذاشته بود را تطهیر کند اما ضریب اثرگذاری آن بسیار پایین بود ولی ضریب اثرگذاری ساخت فیلم محمد رسول الله بسیار بالا بود و با کار هنری و سینمایی ارزشمند توانست چهره اسلام را از آلودگی‌هایی که ناحق بر چهره اسلام تحمیل کردند، تطهیر کند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همانطور که دشمن از ابزارها و فرصت‌های هنر و سینما استفاده می‌کند ما هم نباید غافل شویم، افزود: در همین راستا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، رویداد آنلاین سینمای ایران را در جهت عدالت فرهنگی در سطح کشور برگزار می‌کند.

قناعت با اشاره به اینکه سینما فرصت مناسبی برای اشاعه ارزش‌های دینی و ملی است، تصریح کرد: اکنون کشور ژاپن که به نوعی مستعمره امریکاست برای حفظ آیین‌ها و سنت‌های ملی خود کارهای فرهنگی و تقابلی در مقابل تهاجم فرهنگی غرب انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه سینما ابزار مناسبی جهت الگوسازی در جامعه است، ادامه داد: یک اثر سینمایی مناسب و ارزشمند می‌تواند تأثیر بسزایی در جامعه ایجاد کند و وظیفه مسئولان است که ضمن حمایت‌، مجوزهای لازم را بدهند تا فرهیختگان، هنرمندان و جوانان ما در حوزه سینما و هنر نقش‌آفرینی کنند و از این حالت تدافع خارج و حالت هجومی پیدا کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سینما در غرب آزاد نیست بلکه وابسته و در خدمت اهداف استعمارگری غربی‌هاست، عنوان کرد: دشمن از طریق سینما در حال الگو سازی غلط و نادرست در جوامع است لذا ما می‌توانیم با استفاده از فرصت‌های خوبی که در کشورمان است اجازه ندهیم الگوسازی غلط انجام شود.

قناعت بیان کرد: الگوهای بسیار خوبی همچون شهید بابائی‌ها در کشور داریم که می‌توانیم از طریق سینما آنان را بیشتر به جامعه معرفی کنیم.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم از برگزیدگان رشته‌های مختلف از جمله کارگردانی، بازیگری، فیلم‌نامه‌نویسی، تدوین، گریم، صداگذاری، جلوه‌های ویژه بصری، فیلم‌برداری، انیمیشن، سینما داران، آموزشگاه‌های سینمایی، پژوهشگران، تهیه‌کنندگان و غیره در این رویداد قدردانی به عمل آمد.

دکمه بازگشت به بالا