جامعه و خانواده

سیل فیروزکوه سنگین‌تر از سیل امام‌زاده داوود است

رئیس تیم مدیریت بلایای کشور شدت سیل و تخریب آن در منطقه فیروزکوه را سنگین‌تر از آنچه در امامزاده داوود رخ داد، اعلام کرد.

محمدحسن نامی در گفت وگو با سی وی نت. وی با اشاره به اقامت خود در شهرستان مزداران فیروزکوه و بازدید از منطقه سیل زده این شهرستان گفت: حدود ساعت 14:10 روز گذشته در پی بارش باران که توسط هواشناسی پیش بینی شده بود، شاهد وقوع سیل در برخی مناطق بودیم. روستاهای شهرستان فیروزکوه، بسیاری از چیزهای گمشده مربوط به شهرستان مزدران.

وی با بیان اینکه پس از این سیل خانه های زیادی در این منطقه تخریب شد، گفت: شهرستان مزداران در دامنه کوه قرار دارد و نه کانال و نه رودخانه ای در مجاورت آن وجود ندارد اما بارش شدید باران در این شهرستان وجود دارد. به طوری که ناگهان آب سنگینی وارد این شهر شد و خسارت زیادی به مردم و مالی وارد کرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور ادامه داد: پس از وقوع سیل، منازل روستا تخریب شد و هزاران تن خاک رس وارد جاده ها شد و کارگران هلال احمر و کارگران سپاه و بسیج وارد عمل شدند و موفق شدند. بزرگراه.

نامی با بیان اینکه رئیس جمهور سابق، رئیس جمعیت هلال احمر، وزیر نیرو و … نیز از این مکان در این کشور و آسیب های ناشی از آن بازدید کردند، گفت: متأسفانه تعداد خسارت ها و خسارت های وارده به این افراد زیاد است. . شهر مرتفع است اما همانطور که گفتم بسیاری از ساختمان های مسکونی ویران شدند. همچنین حدود 18 خودرو در سیلاب شسته شده است.

وی در خصوص اینکه آیا سیل امامزاده داوود (ع) شدید بوده یا سیل در فیروزکوه رخ داده است، گفت: سیلاب امامزاده داوود پس از حدود بیست و دو دقیقه بارندگی شدید و سیلاب آب فیروزکوه پس از حدود 10 دقیقه رخ داد. از باران اما خسارت سیل فیروزکوه و میزان آب سیل از سیل امامزاده داوود بیشتر بوده است. در امامزاده داود 9 حوض وجود دارد که تمام آب آن ها از زیر امامزاده عبور کرده و همین امر باعث سیل شده است.

بیشتر بخوانید:


5 جسد دیگر در سیل امامزاده داوود پیدا شد


تعداد سیل زدگان در کشور به 34 نفر رسید / امدادگران در جستجوی 20 مفقود هستند


تشریح آخرین وضعیت منطقه سیلابی فیروزکوه / احتمال افزایش کشته شدگان

رئیس تیم مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بر اساس پیش بینی هواشناسی، مدیریت بحران تا دوشنبه هفته آینده در حالت آماده باش است، گفت: توجه مردم به توصیه ها و هشدارها مهم است. در جریان این سیل ناگهان مقدار زیادی آب از کوه پایین آمد و این روستای بزرگ واقع در دامنه کوه را ویران کرد. این نشان می دهد که سیل به رودخانه محدود نمی شود و ممکن است از دامنه کوه سرازیر شود، بنابراین از مردم می خواهم از سربالایی و نزدیکی آب و نهرها خودداری کنند.

خسارت سیل در روستای مزداران فیروزکوه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا