فرهنگ و هنر

سیدجواد هاشمی: تلویزیون در سریال‌های سیاسی غرق شده است

سید جواد هاشمی تاکید کرد: اگر قرار باشد تلویزیون تحت تاثیر سلایق و علایق این صدا و سیما قرار بگیرد، هرگز در کشور محبوب نخواهد شد.

سیدجواد هاشمی – بازیگر و کارگردان – پاسخگوی سی وی نت در پاسخ به اینکه با وجود افزایش بودجه صداوسیما در سال های اخیر، چرا تولید فیلم تلویزیون کاهش یافته است؟ وی توضیح داد: علاقه به تلویزیون وجود دارد. تلویزیون با سطوح مختلف کنترل مشکل دارد. بالاخره این سامانه بهترین مکان برای ارسال پیام، تبلیغات و از همه مهمتر فرهنگ سازی است. اما اگر حس لذتی که لذت مجریان تلویزیون هم هست را داشته باشد، هرگز در کشور رواج پیدا نمی کند.

هاشمی در تشریح انتقادات خود با تأکید بر اینکه «به عنوان فرزند صداوسیما باید در این انتقاد نصیحت داشته باشم، زیرا دیگران این کار را انجام نمی دهند»، گفت: تا زمانی که رهبران سیاسی و غیرهنرمندی باشند. بسیاری از خلأهای فرهنگی اگر هنر را درک نکنند مشکل ساز می شود.

وی این مجموعه تلویزیونی را به سه بخش تاریخی، اجتماعی و سیاسی تقسیم کرد و افزود: قسمت اول یک سریال تاریخی و اغلب فاخر است. نوع دوم سیستم رسانه های اجتماعی که می تواند انواع موضوعات را در خود جای دهد و نوع سوم سیستم سیاسی. به نظر می رسد تلویزیون وارد عرصه سیاسی شده و این اصلا به دست مردم نرسیده است. مردم ما یک حزب سیاسی کامل هستند. بنابراین بهتر است پیرامون مسائل اجتماعی سیستمی ایجاد شود. اگر قرار باشد در تلویزیون سرمایه گذاری شود و در ادامه یک نظام سیاسی دیگر بسازد، فکر نمی کنم بیننده چیز زیادی داشته باشد. مردم اغلب خواهان عقاید اخلاقی و اجتماعی هستند.

آیا این بازیگر و کارگردان به این موضوع پاسخ می دهند که آیا افزایش بودجه رادیو تضمینی برای ارتقای کیفیت برنامه های شبکه خواهد بود؟ او گفت: «البته در جایی که بودجه وجود دارد، انتظار می رود زیاد باشد، اما معمولاً چنین است. بدون شک اگر بودجه تلویزیون افزایش پیدا کند بازوی تلویزیون با ساخت فیلم ها و سریال های فاخر باز می شود. اما نکته اصلی این است که در فیلم‌ها و سریال‌هایی که برای پوشش تلویزیونی انتخاب می‌شود چه باید کرد که مردم آن را تماشا می‌کنند.

هاشمی در پایان درباره کار در تلویزیون اظهار کرد: سال هاست با انجام کارهای مختلف در تلویزیون حضور دارم. من در گذشته کارگردانی و تهیه کنندگی زیادی در تلویزیون داشته ام. در گذشته مدیرانی بودند که علاقه بیشتری داشتند. احساس آرامش بیشتری دارم از جمله آقای پورمحمدی که برای ایشان بسیار کار کرده ام. او مرد بزرگی است. از زمانی که امثال تلویزیون و تولید حذف شده اند، تولید هر سال از نظر کیفی کاهش یافته است. تلویزیون به مدیرانی مثل آقای مهندس نیاز دارد. پورمحمدی تا بتوانند رشد گذشته را ادامه دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا