فرهنگ و هنر

سومین همایش خیر ماندگار برگزار شد

سومین جلسه رفاه پایدار در مقابل حجت الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی ، دبیر شورای عالی تغییر فرهنگ ، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی ، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از اعضای مشاوران مسلمان و بازیگران در زمینه خیرات و تجارت.

به گزارش سی وی نت ، در این مراسم محمد صالح طیبونیا ، رئیس سازمان خیریه سوم با ارائه تاریخ وقف در ایران ، اظهار داشت: وقف سابقه طولانی دارد و از آن زمان تاکنون آن را پایه گذاری کرده است. از پیامبر اکرم (ص) برنامه هایی مانند خمس ، زکات ، فداکاری و … در بسیاری از کشورهای اسلامی توسعه یافت و جزئی از زندگی مردم شد. بسیاری از جوامع در کشور ما دارای استعداد هستند و همه جوامع از کمک های مالی بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه طی دو قرن گذشته ، عبادت از شکل محبوب به شکل سازمان یافته تغییر یافته است. بسیاری از متفکران در قرن 21 بر توسعه سازمانهای غیر دولتی تمرکز کرده اند ، به این معنی که دولت رو به زوال است و بخش خصوصی به درستی کار نمی کند. »

طیب نیا تأکید می کند: تعداد سازمان های غیر دولتی در جهان بیش از 10 میلیون نفر است که بسیاری از آنها پس از سال 2000 میلادی تشکیل شده اند ، هند ، ایالات متحده و چین در ردیف اول سازمان های غیر دولتی قرار دارند و ایران و دهه گذشته این گروه رو به رشد است. بر اساس تعداد کارمندان دولت ، تعداد خیریه ها در ایران 15000 نفر است ، البته این وزارت کشور است ، اما اکثر موسسات خیریه ما به عنوان کمک غیر دولتی به مسجد ، در این رقم شرکت نمی کنند ، که 200000 خیریه به آن اضافه کرد.

وی یادآور شد: سازمان های غیردولتی پنجمین اقتصاد بزرگ جهان را کنترل می کنند ، امروز یکی از مشکلات جامعه این است که حتی اگر ایران عملکردی داشته باشد ، سازمان های غیر دولتی در کشورهایی مانند هلند 14 درصد کارگر حقوق دارند ، البته ، این با 12 میلیون داوطلب متفاوت است.

وی گفت: “در واقع ، در سال 2016 ، 12 میلیون نفر در ایالات متحده با سازمان های غیر دولتی کار می کردند و حقوق می گرفتند.” “البته بیشتر ثروتمندان جهان امروز خیریه هایی هستند که ظرفیت آنها را ایجاد کرده اند. . “این کار غیر خیرخواهانه خیریه های بزرگ امروز یک چالش است که در ابتدا شک و خوشبینی را ایجاد می کند.

وی افزود: “امروز تعدادی موسسه خیریه در زمینه تحقیق ، اجرای قانون ، فناوری ، آموزش و بهداشت فعالیت می کنند. ما از نظر اندازه و چالشهایی مانند اتکا به توسعه اجتماعی و پادشاه و هر کس در خون خیریه ها هستیم. غیر از تقسیم خیریه ها و سایر شرکت ها. ما با کاهش قدرت دولت و افزایش قدرت شرکت های شناخته شده ، سرعت تغییرات اجتماعی عمومی و در عین حال پیچیدگی های مشکلات جامعه و راندمان بالای موسسات خیریه

تایبانیا گفت: “در ایران ، چیزهای خوب از چالش های دیکتاتوری ، عدم شناخت افراد مشهور در زمینه خیریه ، نبود یک سازمان واحد برای اجرای قانون ، فقدان اقتدار شرکت ، ضعف و عملکرد و نبود تعداد خوبی محافظت می کند. از موضوعات مربوط به انصاف است. “با این حال ، برای دوره جدید ، توسعه دانش ویژه در مورد مسائل اجتماعی و اقتصادی ، آموزش متخصصان ، اصلاح سیستم حاکمیت خوب در جامعه کلان ، و ترویج و توسعه خیر و اجتماعی را در نظر خواهیم گرفت. عدالت

و در جلوی این مراسم محمدرضا دیانی ، رئیس کارآفرینان وی با بیان اینکه مهمترین کار ایجاد ثروت است ، گفت: ثروت در کلمات فقر را برطرف می کند ، توجه به کارآفرینی و ثروت آفرینی از اهل بیت (ع) ناشی می شود که ما به دارایی دولت مراجعه می کنیم و آن را ایجاد می کنیم. طبیعی است اما تولید و توزیع ثروت موجه است. حضرت علی (ع) با توجه به مزارعی که زراعت می کرد ، در اقتصاد کار می کرد و با سرمایه خود به دیگران کمک می کرد.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی های ما باید این باشد که به جای انباشت ثروت ، به سمت تولید برویم ، امروز اگر ثروت ایجاد کنید و تجارت کنید ، بسیاری از افراد به دنبال طلا ، سکه و دلار هستند ، جایی که این سیستم مناسب نیست. . “مطمئناً ، روش انجام کار خوب تغییر خواهد کرد.

رئیس کارآفرینی کارآفرینان گفت: “اگر ما فرهنگ عمومی خود را در نظر بگیریم تا جهادگران جایگاه ویژه ای در اشتغال ، تولید و اشتغال داشته باشیم ، ما کار خوبی انجام داده ایم ، درست است که ما باید ایمنی و علم را جدی بگیریم. برای جهادی ها اما جهادگران تاجر را فراموش نکردند.

دیانی افزود: “ایده های جدید در مورد بخش اهدا بسیار مهم است. ایجاد اقتصاد با جامعه ما یکسان نیست زیرا شاخص ها تعریف نشده اند. مسئله دیگری که شامل ثروت نمی شود بحث توزیع ثروت است. امروز ، دولت های بزرگ ee imomi که حاکم عالی تغییر معتقد است که کسانی که واقف می خواهند باید از راهنمایی ها و ایده های خود آگاهی داشته باشند ، ماموریت ما در توسعه کار خوب این است که مردم را قادر به انجام کارهای خوب به دلخواه خود کنیم. کار خود را به مهمترین وظایف اختصاص دهند.

وی افزود: “یکی از مهمترین کارهای خوب توجه و خرد است. وقتی جامعه عاقل باشد بسیاری از مسائل مانند تولید و توزیع اقتصادی حل می شود.”

مهدی طغیانی عضو کنفرانس اسلامی است وی گفت: “متأسفانه در کشور ما قوانین خوبی وضع کرده ایم که به ایجاد اشتغال بیشتر و اقتصاد کمک می کند و از تکثیر این منطقه جلوگیری می کند” و افزود برخی به دنبال راهکاری برای خروج از بحران اقتصادی و محبوبیت آن هستند. بله

وی یادآوری کرد ، “به عنوان مثال ، در سیستم مالیات ، با وضع مالیات زیاد بر سود خیریه ها ، موانعی ایجاد می کنیم و اجازه رشد و توسعه این بخش را نمی دهیم. قانون. تلاش نمایندگان برای وضع قوانین مناسب برای اخلاق به عنوان در اسرع وقت همراه با ثروت مردم ، که ستونی برای اقتصاد مقاومتی است.

در پایان برنامه از دو کتاب با عنوان “معماران عصر جدید” و “سرمایه پایدار” رونمایی شد.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا