اقتصادی

سهم شش دهم درصدی استان از تولید ناخالص ملی+فیلم

سهم شش دهم درصدی استان از تولید ناخالص ملیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمامرکز چهارمحال و بختیاری؛ غلامعلی حیدری در جلسه شورای اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به سهم شش دهم درصدی استان از تولید ناخالص ملی گفت: هر چند از نظر جمعیتی و وسعت بیش از یک درصد سهم کشوری را دارا هستیم، اما در تولید علیرغم تلاش‌ها سهم اندکی داریم
وی افزود:ارتقای درآمد سرانه، افزایش سهم تولیدناخالص داخلی استان، کاهش نرخ بیکاری، افزایش سهم صادرات، مهار تورم، افزایش جذب سرمایه‌گذاری و ارتقای ارزش افزوده بخش‌های مختلف از مهمترین اهداف تدوین و اجرای این طرح در استان است.
وی گفت: در راستای تحقق این اهداف باید اقدامات مشترکی از سوی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان انجام گیرد که از مهمترین الزامات آن هم افزایی، خردجمعی، همفکری و انسجام است.
استاندار چهارمحال و بختیاری، افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف را از دیگر الزامات اجرای موفق برنامه توسعه‌ای استان برشمرد و گفت: استفاده از توان بخش خصوصی، حرفه آموزی به جوانان، تولید دانش‌بنیان، توجه به توسعه آمایش سرزمینی، جذب به موقع تسهیلات، مردمی کردن امور و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای افزایش صادرات در استان الزامات و راهکار‌های دیگر تحقق برنامه توسعه‌ای استان به شمار می‌رود.
حیدری، ایجاد نمایندگی وزارت کشور در استان را از دیگر برنامه‌های در دستور کار برشمرد و افزود: با تحقق این برنامه و تقویت مراودات خود با سفرای ایران در کشور‌های مختلف می‌توان نه تنها صادرات خود را افزایش دهیم بلکه در تبادل دانشجو و همچنین جذب سرمایه‌گذار گام‌های بلندتری برداریم.
وی افزود: نرخ بیکاری و تورم استان رد سالجاری باید تک رقمی شود از همین رو باید از همه ظرفیت‌های موجود بهره گیرد کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع و شرکت‌های خصوصی استان، گفت: بانک‌های عامل نیز به درستی به تعهدات خود عمل کنند.

دکمه بازگشت به بالا