ورزش

سلیمانیان تنها فینالیست ایران در ۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان

نماینده وزن 80 ایران با غلبه بر حریفان خود به فینال مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان راه یافت.

به گزارش سی وی نت، در پایان رقابت های مقدماتی پنج وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان در ایتالیا، رضا سلیمیانیان در وزن 80 کیلوگرم، محمدرضا لطفی در وزن 110 کیلوگرم و ارشیا حدادی و محمدمهدی به فینال راه یافتند. میمیوند به فینال راه یافت. 48 و 65 کیلوگرم در گروه برنده قرار گرفتند.

در وزن 48 کیلوگرم عرشیا حدادی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر عظیم عبدیکالیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی کوارتر پایانی شد. وی این بار کریستین کاستیو از آمریکا را با نتیجه 8 بر 6 شکست داد و با توجه به حضور حریف خود در دیدار فینال به مصاف تیم برنده رفت. وی در این گروه با اوزگور جگالیان از ترکیه دیدار می کند و در صورت عبور از این حریف راهی دیدار رده بندی می شود تا به مصاف رسول گالبورایف از فرانسه برود.

در وزن 55 کیلوگرم امیرمهدی نجاتی زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر حسین بای عثمان اف از ازبکستان به پیروزی رسید و به دلیل پیروزی این مبارز در دقیقه 10 و 5 به پیروزی رسید. – در آخرین مرحله از مسابقات انصراف داد.

در وزن 65 کیلوگرم محمدمهدی میمیوند در دور نخست با نتیجه 3 بر صفر الیاس عیسایف از آذربایجان را شکست داد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی راهی گروه برندگان شد. به این ترتیب او ابتدا با آلپ بگانجوف از ترکمنستان مبارزه می کند و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد با آیکین بولاتولی از قزاقستان مبارزه می کند و در صورت پیروزی در این مبارز به مصاف گوگا اوتینیشویلی از گرجستان می رود.

در وزن 80 رضا سلیمیانیان در دور نخست مقابل زکری دی رایدر از آمریکا با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد اسلاوی استامنوف از بلغارستان را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد. سلیمانیان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل شهاب خواجیف از قزاقستان با نتیجه 6 بر 3 پیروز شد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله محمدامین عبدالعیف از تاجیکستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت. سلیمانیان در فینال به مصاف ساچین مور از هند می رود.

در وزن 110 کیلوگرم محمدرضا لطفی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل علیخان کوساینوف از قزاقستان با نتیجه 8 بر 2 به برتری رسید و در دور بعد در مرحله یک چهارم نهایی رالفس لوکینز از لتونی را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. 10:2 به نیمه نهایی رفت. در این مرحله لوان لاگویلاوا از فرانسه با نتیجه 9 بر 11 لطفی را شکست داد و راهی مرحله پلی آف شد. حریف او در این مسابقه قهرمان کشتی گیران هند و آلمان است.

اوزان فوق در دور مقدماتی پنج وزن دوم فردا بعدازظهر به صورت همزمان و فینال پنج وزن اول فردا شب برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا