فرهنگ و هنر

سرگذشت عجیب زنی کشاورز که در ۷۶ سالگی ستاره شد

یک کشاورز نیویورکی در سن 76 سالگی نقاشی را شروع کرد و خیلی زود به یک ستاره تبدیل شد، کار پیرزن روی تمبرها، پرده ها و کارت های کریسمس آنقدر گسترده بود که او را تا ابد از پرورش مرغ و خروس باز داشت.

گاردین به بررسی زندگی هنرمندی پرداخته است که در 76 سالگی به شهرت رسید و یک فیلم کریسمس ساخته است.

آنا مری رابرتسون موزس گفت که همیشه می خواست نقاشی کند اما تا 76 سالگی زمان کافی نداشت.

این هنرمند جوان که با نام “مادبزرگ موسی” شناخته می شود، به خاطر نقاشی هایش که اغلب صحنه های زمستانی را در زندگی روزمره به تصویر می کشد، شناخته شده است.

موسی که در سال 1860 به دنیا آمد، سومین کودک از 10 کودکی بود که در مزرعه ای در شمال نیویورک بزرگ شدند. در دوازده سالگی خدمتکار خانه ثروتمندی در وسط خانه آنها شد و کارهای خانه مانند آشپزی، خشکشویی و نظافت را انجام داد. او ۱۳ سال بعد با توماس سالمون موسی ازدواج کرد. ثمره این ازدواج 10 فرزند بود که تنها پنج فرزند از دوران کودکی جان سالم به در بردند. او و خانواده اش ثروتمند نبودند. آنها در مزرعه ای در ویرجینیا و بعداً در شمال ایالت نیویورک زندگی می کردند، جایی که موسی برای کمک به تأمین نیازهای آنها با یکدیگر کار می کرد.

در سال 1927، پس از مرگ توماس بر اثر حمله قلبی، پسرشان فارست وظیفه کمک به مادرش را در مزرعه سپری کرد.

داستان شگفت انگیز زنی مزرعه دار که در ۷۶ سالگی ستاره شد

به گزارش سی وی نت، او بعداً برای زندگی با پسرش نقل مکان کرد و نام جدیدی را به عنوان مادربزرگ موسی انتخاب کرد و زندگی جدیدی را آغاز کرد. اگرچه او تمام عمرش یک بافنده بود و شب هایش را به دوخت پرده برای دوستان و اقوام می گذراند، اما در سن 76 سالگی به آرتروز مبتلا شد. او در اواسط دهه 1930 بود که موسی از خیاطی به یک هنرمند تبدیل شد. چون خواهرش پیشنهاد می‌کرد که گرفتن برس راحت‌تر از سوزن است.

این هنرمند بعدها به شوخی گفت: “اگر نقاشی را شروع نکرده بودم، به ماهیگیری می رفتم.”

داستان شگفت انگیز زنی مزرعه دار که در ۷۶ سالگی ستاره شد

موسیسو با مادرش تئفه دو صحبت کرد. او بدون حتی سه پایه، از اتاق نشیمن و آشپزخانه اش به عنوان آتلیه هنری خود استفاده می کرد و لحظات خوش زندگی اش را در نقاشی هایش به تصویر می کشید.

او گفت: ابتدا آسمان را نقاشی می کنم، سپس کوه ها، تپه ها، درختان، خانه ها، گاوها و مردم را.

اما بیش از همه، نقاشی راهی برای بازآفرینی دایره شهری «قدیمی» خاطرات گذشته آن است. موسی پنج ساعت در شبانه روز نقاشی می کرد.

“من الهام گرفتم و شروع به نقاشی کردم و همه چیز را فراموش کردم.”

داستان شگفت انگیز زنی مزرعه دار که در ۷۶ سالگی ستاره شد

نتایج نقاشی او به ثمر نشست و خیلی زود موفق شد. در عرض چند سال، پس از به نمایش گذاشتن آثار هنری خود در کنار مرباهای خانگی خود در یک نمایشگاه محلی، یک کلکسیونر برجسته نیویورکی آثار او را در ویترین داروخانه دید. به زودی در سال 1939 نمایشگاهی در موزه هنرهای مدرن نیویورک برپا کرد که او را به عنوان یک هنرمند شناخته شد.

او پس از شکستن رکورد برای بازدیدکنندگان از نمایش خود، در بیش از 30 ایالت آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپا اجرا کرد. از نظر تجاری، آثار هنری او بر روی تمبرهای ایالات متحده، شیشه های مربا، پرده ها، و کارت های تبریک، به ویژه کارت های کریسمس ظاهر شد، تا جایی که یک برند در سال 1947 16 میلیون کارت کار او را فروخت.

زمانی که مجله «لایف» در سال 1949 مقاله ای در مورد جکسون پولاک منتشر کرد، دیدن آثار موزیس دلیل این بود که این مجله در مقاله خود سؤال خاصی را مطرح کرد که آیا پولاک بهترین هنرمند ایالات متحده آمریکا است؟

داستان شگفت انگیز زنی مزرعه دار که در ۷۶ سالگی ستاره شد

داستان شگفت انگیز زنی مزرعه دار که در ۷۶ سالگی ستاره شد

موسی که بیشتر زندگی خود را وقف کارهای خانه کرد، سی سال بعد را صرف خلق بیش از 1500 نقاشی کرد تا اینکه در سن 101 سالگی از دنیا رفت. او یک قرن بعد 25 اثر شگفت انگیز خود را خلق کرد.

نقاشی موسی برای بزرگداشت زندگی خلق شده است. او که کار خود را به عنوان یک دفترچه خاطرات می بیند، گفت: زندگی ام را در نقاشی های کوچک نشان داده ام، کمی از امروز و کمی از دیروز، همانطور که به آن فکر می کنم، خاطرات کودکی ام را به یاد می آورم، خاطرات خوب و نه خوب. ، اینگونه وارد می شوند و ما آنها را می پذیریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا