جامعه و خانواده

ساماندهی۷۰ درصد معتادان متجاهر تهران/افزایش ظرفیت نگهداری از معتادان به ۲۰ هزار نفر

دبیرکل سازمان مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه سران سه قوه در مبارزه با مواد مخدر تلاش و کوشش زیادی می کنند، گفت: انتظار داریم شرایط به همین منوال باشد و با چند برابر شدن وضعیت کشور بهبود یابد. و جمع آوری همه چیز.”

به گزارش سی وی نت، اسکندر مؤمنی در مراسم ویژه گرامیداشت دهه مبارک فجر که در محل دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر و حلول ماه مبارک رجب، اظهار کرد: این روزها در حال انجام است. و به آن اشاره می کند. به ستاد افزود: اداره مقابله، پیشگیری، درمان و توانمندسازی همه این حوزه ها را در کنار هم پیش می برد و ارتقا می دهد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با تروریسم پیشتاز مبارزه با مواد مخدر است و در این منطقه از طریق واردات، واردات و توزیع مواد مخدر با فروشندگان و فروشندگان قلابی مقابله و سازماندهی می کند. این در حالی است که نزدیک به 4000 نفر کشته و 12000 نفر به درجات نظامی ارتقا یافته اند.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: بیشترین تعداد کشفیات مواد مخدر مربوط به جمهوری اسلامی ایران است و سازمان ملل متحد بارها از ایران برای مبارزه جهانی با مواد مخدر، درمان و توانمندسازی معتادان متجاهر تشکر کرده است. پروژه پیشگیری به عنوان نجات غریق.

مومنی گفت: مجموع حقوق پزشکی و درمانی در تهران کمتر از 4000 نفر است اما با کمک بسیج، نیروی انتظامی و زندان ها کمپ هایی ایجاد و ساخته شده است که هم اکنون چهار برابر توانمندی دارد و 70 درصد معتادان از آن برخوردار هستند. سازمان دهندگان سازماندهی شده ای که می توانند در چند ماه آینده بیش از 20000 نفر را نجات دهند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در مراکز حرفه آموزی و ترک اعتیاد در پردیس گفت: این افراد برای فراگیری مهارت های پس از درمان در این موسسات پذیرفته می شوند و در واقع هیچکس این شرکت ها را بی مهارت رها نمی کند، زیرا هدف از ترک اعتیاد است. ، می توانند وارد کسب و کار در جامعه شوند.

دبیر کل با اشاره به کار امداد زندگی گفت: تمرکز اصلی این کار بر روی افراد، اتحادیه های کارگری و اتحادیه های کارگری است و وزارت آموزش و پرورش یکی از مولفه های اصلی است و در این طرح بیش از 40 هزار مدرسه وجود دارد. با مطالب زیادی برای دانش آموزان پوشش داده شده است.” خانواده هایی نیز ایجاد شد و اکنون با توجه به وضعیت کرونا، این مطالب به یک شبکه شاد منتقل شده است.

مؤمنی با اشاره به بخش ترک اعتیاد افزود: در گذشته درمان دارویی مبتنی بر متادون که تقریباً 100 درصد آگونیست دارویی دارد، اما رویکرد شرکت‌های اصلی تغییرات کلیدی و افزایش دسترسی به درمان دارویی در کشور را شامل می‌شود. تولید و کاهش هزینه انواع بوپره. نورفین شرکتی مبتنی بر دانش و حمایت معاونت علمی، فناوری و تولید داروهای گیاهی ریاست جمهوری با مشارکت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات دارویی دانشگاه ایران با تمرکز بر درمان نگهدارنده است.

وی افزود: از نظر ایمنی و توانمندسازی مهم ترین کاری که انجام شده حضور خیرین بوده است که تاکنون دو شرکت شرکت سروش راه اندازی کرده اند که اکثر آنها خیرین هستند و دیگری خیرین. مرکز و مرجع و محل کار شهید زیادیان.» تقریبا 90 درصد از اهداکنندگان آن را ایجاد کردند.

یک مقام دولتی در این ستاد گفت: «فقط دولت نمی تواند این بیماری را درمان کند. رفع سوءمصرف مواد مخدر یکی از مسائل اساسی است که مردم را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین ما به حمایت و کمک خیریه ها و سازمان های محلی نیاز داریم.

مومنی با توجه به وضعیت اعتیاد در کشور ما و برخی از کشورهای جهان گفت: میزان اعتیاد و تعداد افراد فعال در کشور 5 درصد و این میزان در دنیا بیش از 7 درصد است. همچنین میزان اعتیاد در جامعه دانشجویی محلی ما 2 درصد است اما در برخی کشورها از جمله آمریکا 17 درصد است که درصد بالایی است. اعتیاد افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد و درمان آن دشوار است. اگرچه وضعیت ایران از اکثر کشورهای دنیا بهتر است، اما افراد زیادی هستند که به ایران معتاد هستند و باید برای بهبود وضعیت روزانه تلاش کرد.

وی گفت: قانون باید برای دست اندرکاران و مجرمان بازدارنده باشد.

مؤمنی در پایان گفت: سران سه لشکر در حال تلاش و مبارزه با مواد مخدر هستند، امیدوارم با افزایش تعداد برای بسیج همه چیز در یک دموکراسی، وضعیت ما بهتر شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا