سلامت و تندرستی

سازمان غذا و داروی آمریکا به داروی جدید آلزایمر مجوز داد

سازمان غذا و داروی آمریکا روز گذشته (جمعه) داروی آلزایمر “لکانماب” را تایید کرد.

به گزارش سی وی نت، Eisai و Biogen این دارو را برای بیمارانی که در مراحل اولیه زوال عقل بودند تولید کردند.

این دارو که با نام تجاری Leqembi به فروش می رسد، بخشی از گروهی از درمان ها است که هدف آن کاهش پیشرفت بیماری های عصبی با حذف تولید بتا آمیلوئید است. بتا آمیلوئید پروتئین چسبنده ای است که در مغز بیماران آلزایمر تجمع می یابد.

تقریباً تمام داروهای آزمایشی قبلی که از این روش استفاده می کردند شکست خورده اند. شرکت ایزای گفته است که این دارو با قیمت 26500 در سال روانه بازار می شود.

این دارو برای بیماران مبتلا به زوال عقل خفیف یا زوال عقل زودرس و آلزایمر در نظر گرفته شده است.

مقامات ایزای گفتند که این شرکت در نظر دارد داده های یک کارآزمایی بالینی موفق 1800 بیمار را به عنوان مبنای آزمایش استاندارد جامع لیککامب ارائه دهد.

این آزمایش نشان می دهد که Lecambiin تزریقی در مقایسه با دارونماها، میزان زوال شناختی در بیماران اولیه آلزایمر را 27 درصد کاهش داده است. در واقع، تقریباً 13 درصد از بیماران تحت درمان با Lekombi در آزمایش، تومور مغزی داشتند.

دانشکده پزشکی نورث وسترن فاینبرگ در شیکاگو گفت: مطالعه یک بیمار 65 ساله که لکانوماب دریافت کرده و سکته کرده بود، نشان داد که درمان اورژانسی همراه با داروهای ضد قلب منجر به خونریزی مغزی کشنده شده است.

به گزارش یورونیوز، در مطالعات دیگر حداقل یک بیمار بر اثر خونریزی مغزی جان خود را از دست داده است. این وضعیت نگرانی هایی را ایجاد کرده است که مصرف این دارو همراه با داروهای رقیق کننده خون ممکن است خطر سکته را افزایش دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا