اقتصادی

ساخت مصلای شهر رودان عملیاتی شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده عصر سه شنبه در آئین معارفه امام جمعه جدید شهرستان رودان با بیان اینکه وظیفه یک امام جمعه را ترویج فضیلت‌های خوب مردم دانست و گفت: مردم ولایت مدار رودان همواره نمونه و الگویی برای هرمزگان بودند و تاریخ دوران دفاع مقدس فداکاری‌های جوانان رودان را فراموش نخواهد کرد.

وی افزود: شهدای بسیار از این دیار بویژه سردار شهید حاجبی در آسمان انقلاب می‌درخشند، مردم رودان در عشق و محبت به اهل البیت سرآمد هستند و آنها با عشق و محبت اهل البیت می‌شناسند.

وی ادامه داد: مردم رودان عاشق ولایت هستند و قلب مشترک همه آنها عشق به رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید در این مورد به خود ببالیم.

حجت الاسلام عبادی زاده تصریح کرد: در فرمایشات رهبر انقلاب یک خط مشی روشن شده است و آن این است که نماز جمعه قرارگاه بصیرت افزایی و وحدت و عشق به امت است و در هر شهری که نماز جمعه باشد نشانگر وحدت مردم است که در این کنگره هفتگی مردم حضور پیدا می‌کنند تا همه سیاست و عشق به اقدس الهی را بیاموزند.

وی یاد آور شد: قطعاً یکی از تکالیف اصلی ائمه جمعه این است که نگذارند که این سنگر به تفرقه کشیده شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطر نشان کرد: امروز ائمه جمعه سراسر استان منشأ وحدت هستند و جوانان ارزشی ما که به عنوان ائمه جمعه در این سنگر قرار دارند، نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند.

وی افزود: همانطور که معمار کبیر انقلاب فرمودند اگر این انقلاب یک دستاورد بیشتر نداشت آن نبود جز اینکه خداوند متعال به برکت انقلاب چتر نماز جمعه را بر ما گستران برای ما کافی بود و این اهمیت نماز جمعه را نشان می‌دهند.

عبادی زاده تاکید کرد: امروز دشمن، امپراتوری رسانه را در اختیار دارد و ملت ایران اسلامی را تخریب می‌کند اما در نقطه مقابل در روز جمعه نماز جمعه تمام فتنه‌های دشمن را برملا می‌کند. بدانید که نماز جمعه وظیفه اش بصیرت افزایی است.

مردم رودان پایگاه وحدت را قوی‌تر کنند

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان رودان گفت: رودان یکی از شهرستان‌هایی است که نماز جمعه در آن با شکوه برگزار می‌شود و باید مردم این پایگاه وحدت را روز به روز قوی‌تر کنند و روح دیگری رابه نماز جمعه بدهند که نماز جمعه دشمن را مأیوس می‌کند.

وی با تقدیر از تلاش‌های حجت الاسلام دری در مدت حضور خود به عنوان امام جمعه رودان گفت: به حمدالله طی مدت حضور وی در رودان حتی یک کلام تفرقه انگیز از این تریبون به گوش نرسید، وی همیشه در دل مردم و با مردم بود.

وی در ادامه یکی از دغدغه‌های بزرگ را احداث مصلا در شهرستان رودان دانست و گفت: دست نیاز خود را به سمت مردم شریف رودان دراز می‌کنم تا در کنار همدیگر این امر مغفول مانده تحقق یافته تا برای آیندگان به یادگار بماند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: به حمدالله با دستور استاندار هرمزگان و همراهی نمایندگان سهم صنایع از مسوولیت‌های اجتماعی در استان به اجرا درآمده است اما تا هدف مطلوب همچنان فاصله دارد و در شهرستان‌هایی مانند رودان که صنعت وجود ندارد و مهد کشاورزی است هم نباید مسوولیت‌های اجتماعی کشاورزان و باغداران فراموش شود.

حجت‌الاسلام عبادی زاده اضافه کرد: البته کشاورزان رودان در همه برنامه‌های فرهنگی نقش آفرینی کرده اند و با حضور آنها در مسوولیت‌های اجتماعی به رونق توسعه و پیشرفت کمک خواهد تا شاهد یک تحولی در ابعاد مختلف شهرستان داشته باشیم.

در این آئین از تلاش‌های ۵ ساله حجت‌الاسلام مهدی دری به عنوان امام جمعه رودان تجلیل و حجت الاسلام محمد بارانی (امام جمعه سابق پارسیان) به عنوان امام جدید رودان معرفی شد.

دکمه بازگشت به بالا