سلامت و تندرستی

ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

به گزارش Transparent و IO، مدیر عامل استارت آپ، الیان شوتن، قصد دارد دریچه قلب خود را توسعه دهد و به بازار عرضه کند که می تواند در اسرع وقت تعمیر شود.

ایجاد یک دریچه قلب خود اصلاح شونده در رگ خونی یک داستان علمی تخیلی نیست، بلکه یک واقعیت است. این استارتاپ با استفاده از فناوری «بازیابی طبیعی» راه مناسب دیگری را برای افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب یا مشکلات قلبی فراهم می کند.

این استارت‌آپ که در محوطه دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e) هلند واقع شده است، باید هر چه سریع‌تر با کمک محققانی در ایالات متحده، آلمان، بلژیک و بریتانیا کار جدیدی را آغاز کند.

شاتون گفت: «فناوری ما در سراسر جهان جدید نیست، اما از نظر کاربرد بسیار متفاوت است. این فناوری بر اساس مواد پلیمری فوق مولکولی پروفسور ژان ماری لن است که در سال 1987 برنده جایزه نوبل شد. به طور خلاصه، این پلیمرها به بدن بیمار کمک می کنند تا رگ های خونی جدید یا دریچه های قلب را بازسازی کند. ما تاکنون پیشرفت خوبی در توسعه این فناوری داشته ایم و می خواهیم اولین نفری باشیم که آن را به بازار عرضه می کنیم.

استارتاپ Xeltis از صندوق ضمانت اروپا برای ترویج آزمایش بالینی دریچه قلب و عروق خونی خود استفاده می کند.

شاتون گفت: «ممکن است شبیه یک رمان علمی تخیلی به نظر برسد، اما بدن می‌تواند یک دریچه قلب جدید یا یک رگ خونی خود بسازد. چیزی که به عنوان یک پلاگین مصنوعی شروع می شود، در نهایت به یک دستمال کاغذی تبدیل می شود.

در آزمایشات بالینی، Xeltis چیزی را که به عنوان دریچه قلب شناخته می شود، آزمایش کرد. این کار در کودکان مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب انجام می شود که باعث می شود دریچه خاصی در قلب فرو بریزد و بیماری Blue baby ایجاد شود.

استارت آپ Xeltis گفت: در این حالت، به دلیل اینکه نوزاد اکسیژن کافی دریافت نمی کند، خون همیشه به قلب باز می گردد. اغلب بچه ها از گاو دریچه می گیرند که به اندازه کافی خوب نیست و باعث فشرده شدن دریچه می شود. سپس شیر باید دوباره برداشته شود. به علاوه وقتی کودک بزرگ می شود وجود این دریچه مشکل دیگری ایجاد می کند.

دریچه قلب ساخته شده از بافت گاو با رشد انسان رشد نمی کند، اما قبل از دریچه قلب پلیمری، این مشکل دیگر وجود نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا