سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

زیبایی بدون ارایش

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم ؟ اگر از آرایش کردن روزمره خسته شده‌اید و دوست دارید گاهی بدون آرایش از خانه بیرون بروید، حتماً با این سوال مواجه شده‌اید. در واقع وجود جوش، لک، منافذ باز و … روی پوست کاملاً طبیعی است و نیازی نیست هر روز با استفاده از سنگین آن‌ها را بپوشانید. در این مقاله می‌خواهیم درباره جذابیت زنان بدون آرایش صحبت کنیم و به شما راهکارهای ساده‌ای را آموزش دهیم تا بتوانید بدون نیاز به میکاپ، همیشه زیبا و آراسته به نظر برسید. پس پیشنهاد می‌کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

راز زیبایی صورت بدون آرایش چیست؟

بدون شک راز زیبایی صورت بدون آرایش در داشتن پوستی صاف و شاداب، چشمانی جذاب و موهایی سالم است. پس اگر می‌خواهید بدون آرایش زیبا به نظر برسید، توصیه می‌کنیم نکات زیر را رعایت کنید: کرم ضد آفتاب بزنید استفاده همیشگی از مهم‌ترین راز حفظ زیبایی است. این محصولات گاتیو فرانسه علاوه بر کمک به پیشگیری از آفتاب‌سوختگی و بروز لک‌های ناشی از آن، از پیری زودرس، چین و چروک و حتی سرطان پوست هم جلوگیری خواهند کرد. پس توصیه ما برای داشتن پوستی صاف و یکدست، استفاده روزانه از ضد آفتاب در تمام فصول سال است.

پوستتان را تمیز کنید تمیز کردن پوست و شستشوی منظم آن یکی از راه‌های جذابیت زنان بدون آرایش است. به توصیه پزشکان، اگر پوست چربی دارید باید دو بار در روز و اگر پوست نرمال یا خشکی دارید، یک بار شب هنگام خواب صورتتان را با شوینده مناسب بشویید. تونر را فراموش نکنید به خاطر داشته باشید که پس از هربار شستن صورت، حتماً از یک مناسب هم استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا PH پوستتان تنظیم، منافذ آن پاکسازی و رطوبت مورد نیاز آن نیز به خوبی تامین شود.

روتین پوستی منظم داشته باشید شما باید متناسب با نوع پوستتان، یک را انتخاب کنید و روزانه دو بار صبح و شب آن را انجام دهید تا تاثیرات خارق‌العاده این کار را روی پوستتان ببینید. در واقع با این کار به مرور زمان عیوب پوست برطرف می‌شود و مشاهده می‌کنید که دیگر نیازی به آرایش کردن ندارید. رژیم غذایی سالم داشته باشید شاید تعجب کنید اما مهم‌ترین راز زیبایی صورت بدون آرایش ، پیروی از یک رژیم غذایی سالم است. غذاهای سالم علاوه بر تاثیر در زیبایی اندام، به مرور زمان کمک می‌کنند تا جوش، لک و چربی یا خشکی بیش از حد پوست شما هم برطرف شوند. پیشنهاد می‌کنیم مواد غذایی زیر را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید:

  • میوه و سبزیجات تازه
  • غذاهای حاوی امگا۳ مانند ماهی، گردو و دانه کتان
  • مواد غذایی حاوی پروتئین مانند لوبیا، تخم مرغ و گوشت مرغ
  • مواد غذایی حاوی ویتامین‌های مفید برای پوست مانند کدو تنبل، پرتقال و سیب زمینی

همچنین بهتر است مصرف روغن‌های اشباع شده، فست فود و غذاهای چرب را به حداقل برسانید و از سیگار کشیدن، مصرف الکل و نوشیدنی‌های ناسالم مانند نوشابه نیز خودداری کنید. آب بنوشید! اگر می‌پرسید چگونه بدون آرایش زیبا باشیم ، یکی از ساده‌ترین روش‌ها نوشیدن آب کافی است. پس روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید تا با تامین رطوبت پوستتان، چین و چروک‌های آن محو شوند و شادابی طبیعی داشته باشید. علاوه بر آن، نوشیدن آب کافی باعث کاهش استرس و ایجاد آرامش نیز می‌شود که این امر هم یکی از رازهای زیبایی صورت است. خواب کافی داشته باشید انکار ناپذیر است؛ چرا که در هنگام خواب بدن شروع به ریکاوری می‌کند و پوست نیز با کلاژن سازی، خود را بازسازی خواهد کرد. علاوه بر آن، خواب خوب باعث محو شدن پف و تیرگی دور چشم می‌شود.

ورزش کنید انجام فعالیت بدنی منظم علاوه بر تناسب اندام، در سلامت و زیبایی پوست هم موثر است. بهبود گردش خون، افزایش خون‌رسانی به پوست، رفع سموم بدن و افزایش اکسیژن در پوست از اثرات ورزش کردن هستند. پس سعی کنید حداقل سه روز در هفته فعالیت ورزشی مورد علاقه‌تان را انجام دهید. استرس را کنترل کنید استرس اثرات منفی زیادی روی تمامی اعضای بدن می‌گذارد و پوست صورت هم از این قاعده مستثنی نیست. پس توصیه می‌کنیم استرس خود را کنترل و مدیریت کنید و اجازه ندهید که تمام ساعات روز و هفته را با احساسات منفی و آزاردهنده بگذرانید.

سلامت موهایتان را فراموش نکنید جذابیت زنان بدون آرایش و حتی با آرایش، در گروی داشتن موهای سالم و مرتب است. برای داشتن موهای سالم موارد زیر را در نظر بگیرید: همیشه مرتب و آراسته باشید قطعاً منظور ما از آراستگی، پوشیدن لباس‌های گران‌قیمت نیست! کافیست لباس‌هایتان را متناسب با فرم اندامتان و مکانی که قصد حضور در آن را دارید انتخاب کنید. فراموش نکنید که سایز مناسب هم مهم است؛ چرا که لباس‌های تنگ شما را چاق نشان می‌دهند و لباس‌های گشاد باعث نامرتب به نظر رسیدنتان خواهند شد.

به آرایشگاه مراجعه کنید در پاسخ به این سوال که چگونه بدون آرایش زیبا باشیم ؟ باید بگوییم در فواصل معینی به سالن زیبایی برای انجام مانیکور و اصلاح صورت و ابرو مراجعه کنید. چرا که داشتن ناخن‌های مرتب و مانیکور شده و از بین بردن موهای زائد صورت نقش بسزایی در زیباتر شدن شما دارند. به دندان‌هایتان اهمیت بدهید بدون شک یک لبخند زیبا، تاثیر بسیار زیادی روی جذابیت شما خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حداقل هر شش ماه یک بار با مراجعه به دندانپزشکی، سلامت دندان‌ها را چک کنید و حداقل روزانه دوبار مسواک بزنید تا همیشه دندان‌هایی سفید و درخشان داشته باشید.

چگونه بدون آرایش چشمانی جذاب داشته باشیم؟ حالا که می‌دانید چه مواردی در سلامت و زیبایی پوست موثر هستند، احتمالاً می‌پرسید چگونه بدون آرایش چشمانی جذاب داشته باشیم ؟ برای رسیدن به این هدف، به نکات زیر دقت کنید: از پوست دور چشم مراقبت کنید وجود چروک، پف و تیرگی در اطراف چشم، زیبایی شما را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما با استفاده از یک کرم گاتیو می‌توانید از بروز این مشکلات، پیشگیری و حتی آن‌ها را درمان کنید. به خاطر داشته باشید که بهترین سن برای شروع استفاده از ، ۲۵ سالگی است. مژه‌هایتان را تقویت کنید بهترین پاسخ برای این سوال که چگونه بدون آرایش چشمانی جذاب داشته باشیم ، استفاده منظم از است. با وجود مژه‌های بلند و پرپشت دیگر نیازی به استفاده از ریمل و خط چشم نخواهید داشت و به طور کاملاً طبیعی زیباتر به نظر می‌رسید. علاوه بر این، رعایت کردن موارد زیر هم باعث زیبایی چشم‌ها بدون آرایش می‌شوند:

  • خواب کافی داشته باشید
  • از مصرف زیاد نمک خودداری کنید
  • ابروهایتان را تمیز و مرتب نگه دارید
  • گاهی پوست اطراف چشم را ماساژ دهید

چگونه نوجوانی زیبا باشیم بدون آرایش؟ اگر می‌پرسید چگونه نوجوانی زیبا باشیم بدون آرایش ؟ باید بگوییم روش‌های زیبایی در سنین نوجوانی تفاوت چندانی با سنین بالاتر ندارد. البته در این سن احتمالاً با مسائل بلوغ مانند جوش، چربی پوست، منافذ باز و … مواجه هستید که برای رفع آن‌ها راهکارهای زیادی وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید به طور مرتب از استفاده کنید، یا با استفاده از ماسک‌های صورت مناسب، چربی بیش از حد پوستتان را کاهش دهید. پاکسازی دوره‌ای پوست نیز تاثیر زیادی در زیبایی صورت در تمام سنین دارد. آرایشِ بدون آرایش بروید. در این مطلب این تکنیک‌ها را با شما در میان می‎‌گذاریم تا همیشه و همه‌جا آراسته و زیبا به نظر برسید.

پوست خود را آماده کنید شما برای داشتن یک پوست سالم و بانشاط باید حتما یک روتین پوستی درست و مناسب برای پو خود داشته باشید. چه اهل آرایش‌های غلیظ باشید چه آرایش‌های سبک را ترجیح دهید، باید پوست خود را همیشه آماده و سرحال و بانشاط نگه دارید. استفاده از ماسک‌ها و کرم‌های پاکسازی پوست، تونر و مرطوب‌کننده‌ها در یک روتین پوستی بسیار مهم هستند. پس از این که طبق برنامه آن‌ها را استفاده کردید سراغ مرحله‌ی بعد بروید.

ضدآفتاب را فراموش نکنید  مهم‌ترین بخش رسیدگی به پوست و سالم و زیبا نگه داشتن آن، استفاده از یک ضدآفتاب مناسب پوستتان است. مهم نیست زمانی که می‌خواهید از خانه خارج شوید صبح است یا ظهر یا شب، شما باید قبل از هر چیزی ضدآفتاب با spf مناسب را به اندازه‌ی لازم روی پوستتان بزنید و کاملا جذبش کنید. اگر پوست خشکی دارید سراغ spf مرطوب‌تر بروید اما اگر پوست چربی دارید یا در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می‌کنید، یک ضدآفتاب بدون روغن گزینه‌ای عالی برای پوست شما است.

از کرم پودر استفاده نکنید  برای داشتن یک آرایش سریع و ساده، به هیچ عنوان نیاز به کرم‌پودرهای سنگین و رنگین ندارید. اگر خیلی دلتان می‌خواهد رنگ پوستتان تغییر کند می‌توانید ضدآفتابتان را رنگی انتخاب کنید اما بازهم باید دقت کنید که رنگ آن خیلی تیره و بژ نباشد تا چهره‌تان حالت طبیعی خود را از دست ندهد. جوش‌ها و لک‌های صورتتان را ماهرانه بپوشانید  درست است که از کرم استرچ مارک استفاده نکرده‌اید اما استفاده‌ی درست و به‌جا از یک کانسیلر به خوبی می‌تواند جوش و لک و تیرگی‌های پوستتان را محو کند به شرط این که رنگ کانسیلر را مطابق رنگ پوست خود انتخاب کنید و در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید. مقداری از کانسیلر را روی جوش‌ و لک‌ها بزنید و مقداری هم زیر چشم‌ها و روی تیرگی‌های آن ناحیه بکشید تا کاملا یکدست و صاف شوند.

چهره‌تان را با کمی هایلایتر روشن‌تر کنید اگر می‌خواهید صورتتان روشن و پرنشاط به نظر برسد می‌توانید از یک هایلایتر مناسب استفاده کنید. استفاده‌ی درست از هایلایتر در نقاط بالایی صورتتان، درخشندگی خوبی به آن خواهد داد. درخششی که کاملا طبیعی بوده و یک زیبایی طبیعی به چهره‌تان می‌دهد. سراغ آرایش چشم‌ها بروید برای بدون آرایش به نظر رسیدن چشم‌ها، باید آن‌ها را ساده و تقریبا خالی نگه دارید. برای این کار از یک سایه چشم صورتی ملایم یا کرم رنگ استفاده کنید و آن را با انگشتتان پشت پلک‌ها مالیده و محو کنید.

در مرحله‌ی بعد یک خط چشم خیلی نازک و ترجیحا قهوه‌ای روی بن مژه‌هایتان بکشید بدون این که به آن دنباله داده یا پهنش کنید. بهتر است برای مژه‌ها به استفاده از یک فرمژه رضایت دهید و در صورتی که خیلی اصرار داشته باشید می‌توانید از یک ریمل بسیار سبک با رنگ قهوه‌ای طبیعی و نزدیک به مژه‌هایتان خیلی کم استفاده کنید. آرایش چشم‌ها را با کشیدن یک مداد ابروی کم‌رنگ روی ابروها برای پرپشت نشان دادنشان به پایان برسانید. البته می‌توانید از سایه ابرو هم استفاده کنید به شرطی که رنگ آن کاملا همرنگ ابروهایتان باشد و در مقدار آن هم زیاده‌روی نکنید.

به آرایش لب‌ها توجه کنید  رژ لب یکی از آیتم‌های آرایشی است که تاثیر زیادی روی غلیظ یا ساده نشان دادن آرایش کل صورت دارد. حتما متوجه شده‌اید که وقتی یک آرایش کامل دارید اما هنوز رژ لب نزده‌اید چهره‌تان بی‌روح و سرد به نظر خواهد رسید. پس اگر قرار است یک آرایشِ بدون آرایش داشته باشید، باید به رنگ رژ لبتان دقت کنید. پیشنهاد ما این است که از یک بالم لب ساده استفاده کنید. برخی از بالم لب‌ها رنگ صورتی بسیار ملیحی هم در خود دارند که گزینه‌ی بهتری برای این نوع آرایش هستند. هرچه رنگ رژ یا بالم لب به رنگ واقعی لب‌هایتان نزدیک‌تر باشد به هدفتان نزدیک‌تر خواهید بود.

استفاده از اسپری یا پودر فیکساتور این مرحله از آرایش کاملا اختیاری است که بیشتر در فصل گرم تابستان کاربرد دارد. شما می‌توانید در آخر آرایشتان با استفاده از یک اسپری یا پودر فیکساتور سبک، همه چیز را تا پایان روز سر جایش نگه دارید. سب، چربی بیش از حد پوستتان را کاهش دهید. پاکسازی دوره‌ای پوست نیز تاثیر زیادی در زیبایی صورت در تمام سنین، به ویژه نوجوانی دارد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا