فرهنگ و هنر

زندگی در اهواز فرصت‌های زیادی را از آهنین‌جان گرفت

سی وی نت / خوزستان شاعر خوزستانی: آهنینجان شاعر مشهور مدرن است که از فرصت های زیادی برای زندگی در اهواز استفاده کرد.

قاسم آهنین جان شاعر خوزستانی سه شنبه شب در اهواز پس از مدتها بیماری درگذشت. مراسم تشییع جنازه امروز پنجشنبه (6 مه) در مجموعه هنرمندان بهشت ​​آباد اهواز برگزار شد.

قاسم آهاننجان ، از مشهورترین شاعران خوزستان ، در 26 شهریور 1359 در اردبیل متولد شد و در اهواز بزرگ شد. او کار سخت خود را در بخش ادبیات از اواخر سال 1981 با انتشار شعر خود در مجله “دنیای سخن” آغاز کرد. از آثار آهنی می توان به “بلوط رویایی” ، “شاعر مرگ خود را می داند” ، “خون و نور در روغن های بنفش” ، “تاریکی در افق های بنفش و پروانه” ، “گل بیگانگان برای همیشه” ، “رعد و برق رگها روی فولاد دریا” اشاره کرد. و … او مراجعه کرد.

سعید آزده ، شاعر خوزستانی در مصاحبه سی وی نت ، وی در مورد مرحوم آهنین جان گفت: من آهنینجان را شاعر می شناسم از سال 1997 ، زمانی که نوجوان بودم. او شاعر آشفته ای بود که در زندگی سختی های بسیاری را تحمل کرد تا اینکه روحش برای همیشه آرام گرفت.

وی گفت: وی از پاکترین شاعران شاعران مسجد سلیمانی است که از نفوذ شدیدی چون هوشنگ چالنگی ، یار محمد اسدپور ، سیروس رادمنش ، هرمز علیپور و سید علی صالحی ، دوست صمیمی برخوردار است. .

شاعر “بوسه بر جنوب” معتقد است: قاسم آهنینجان در عرض 60 سال خود را از شر آنها آزاد کرد و زبان شاعرانه خود را پیدا کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه آهنینجان شاعر مشهوری بود در آن زمان که فرصت های زیادی برای زندگی در اهواز گرفته شد ، ادامه داد: وی در اوایل دهه 80 در وضعیت وحشتناکی به سر می برد اما پس از یک دوره بهبودی ، سلامتی خود را بهبود بخشید و سپس مطالب منتشر شده را خواند کتابها

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا