اقتصادی

زنان ایرانی در تولیدات سینمایی نقش‌های اصلی را دارند

فیلمساز روسی:

زنان ایرانی در تولیدات سینمایی نقش‌های اصلی را دارند

عضو روسی هیات دوران بخش بین‌الملل نخستین جشنواره فیلم حوا، گفت: زنان ایرانی در تولیدات سینمایی نقش‌های اصلی را دارند و این خوشحال کننده است و نشان از تعالی زنان در سینمای ایران دارد.

زنان ایرانی در تولیدات سینمایی نقش‌های اصلی را دارندبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، گئورگی ژیتکوف تهیه‌کننده سینما در مسکو در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: من از این که در ایران هستم بسیار خوشحالم چرا که با بسیاری از ایده‌های مهم در این کشور آشنا شدم. تفاوت‌های بسیار زیادی میان تولیدات فیلم ایرانی و آمریکایی وجود دارد.

این تهیه‌کننده سینمای روسیه افزود: بازیگران مرد و زن در کنار هم در فیلم‌هایی که مربوط به مسائل زنان است ایفای نقش می‌کنند و من بسیار دوست دارم که ایده‌های مربوط به آداب، رسوم و فرهنگ و مسائل خانوادگی را در این گونه آثار ببینم.

او که پدر چهار فرزند است، با حائز اهمیت دانستن پرداختن به مسائل زنان در آثار سینمایی گفت: بسیاری از ایده‌های خیلی نو و تم‌های دوست‌داشتنی را می‌توان در تولیدات ایرانی دید. این تولیدات تاثیرات عمیقی می‌گذارد و عمیقا دوست داشتنی هستند.

ژیتکوف افزود: برای من مورد توجه قرار گرفتن موضوع خانواده در فیلم‌های فیلمسازان و تهیه‌کنندگان ایرانی اهمیت بسیاری دارد.

او به تعدادی فیلم که در این جشنواره به تماشای آن‌ها پرداخته اشاره کرد و گفت: شخصیت زن در این فیلم‌ها برجسته شده بود و این برای من که داور جشنواره هستم مهم است.

تهیه‌کننده روس گفت: نگاه فیلم‌سازان ایرانی در این تولیدات سنتی، لذت‌بخش و بر پایه خانواده است و از این که رسوم سنتی را در فیلم‌های ایرانی می‌بینم خوشحالم.

ژیتکوف به کاپیتان و شماره ۱۰ اشاره کرد و از این دو به عنوان بهترین آثار ایرانی ارائه شده در این جشنواره نام برد و گفت: دوست دارم بگویم که هیچ شخصیت بدی در این آثار نمی‌شود. فوق‌العاده حساسیت برانگیز هستند و این برای من مهم است.

ژیتکوف با اشاره به اینکه حضور زنان سینماگر ایرانی در تولیدات سینمایی هم حائز اهمیت است، گفت: زنان ایرانی در تولیدات سینمایی نقش‌های اصلی را دارند و این خوشحال کننده است و نشان از تعالی زنان در سینمای ایران دارد.

او در عین حال خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ایرانی موضوعات خوبی را برای ساخت فیلم دارند و برخی فیلم‌ها تنها هنر نیست که هنر مدرن به حساب می‌آید.

این تهیه‌کننده روس با بیان این‌که به تصویرکشیدن موضوع مهم خانواده در فیلم‌های ایرانی مورد توجه قرار گرفته به تعدادی فیلم که در این جشنواره به دیدن آن‌ها نشسته اشاره کرد و گفت: دراین فیلم‌ها شخصیت زن قابل توجه بود و فیلمسازان ایرانی بینش عمیقی نسبت موضوعات مرتبط با زنان نظیر عشق و احساسات دارند.

دکمه بازگشت به بالا