اقتصادی

زارعان همه محصولات کشاورزی کود یارانه ای دریافت می‌کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید صمد ضیایی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: کشت بهاره با ذخیره بیش از ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن کودهای یارانه‌ای آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۱ هزار و و ۴۰۰ هزار تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه علاوه بر ذخیره به این گلستان تحویل داده شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: برنامه‌ای که در سال جدید از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه کودهای یارانه‌ای ابلاغ شد شامل توزیع ۱۹۸ هزار و ۹۸۸ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است.

وی ادامه داد: به این ترتیب باید ۱۴۱ هزار و ۹۵۱ تن کودهای ازته، ۳۳ هزار و ۵۳۷ تن کودهای فسفاته و ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن کودهای پتاسه باید بین کشاورزان توزیع شود.

ضیایی افزود: خوشبختانه با وجود اینکه در مقطع کشت بهاره هستیم و اوج تقاضا و مصرف برای کودهای یارانه‌ای وجود دارد، اعتراض و گلایه‌ای از کمبود کود ملاحظه نمی‌شود.

وی همچنین با اشاره به اولویت‌بندی در برخی استان‌ها بیان کرد: سیاست وزارتخانه تخصیص کودهای یارانه‌ای به محصولات اساسی و استراتژیک اعم از گندم، جو، برنج، چغندر قند، کلزا و دانه‌های روغنی است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان ادامه داد: در سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، در صورت تأمین منابع وزارتخانه به تمام محصولات کشاورزی کودهای یارانه‌ای تحویل می‌دهیم.

ضیایی با اشاره به اینکه، در سال‌های اخیر با اجرای طرح خودکفایی کودهای کشاورزی، ظرفیت تولید داخلی افزایش پیدا کرد که فقط حدود ۱۰ درصد از محل واردات تأمین می‌شود و ۹۰ درصد آن تولید داخلی است.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا