سلامت و تندرستی

ریشه باورهای غلط مردم درباره نجوم و آسمان

برعکس ، از اولین روزی که مرد خردمند روی زمین ظاهر شد و چشمها را به آسمان بلند کرد و عظمت باشکوه او را دید ، این علاقه از بین رفت. تأثیر این دانش در اعماق اندیشه و عقل انسان یافت می شود ، به طوری که جهان بخشی از دانش محل بازتاب خود و آنچه از آسمان می بیند ، و همچنین تحلیل فکری که در درون آنها دارد ، تبدیل شده است. به دانش
این دانش ، مانند بسیاری از علوم باستانی دیگر ، در طول قرن ها با ایده ها و مفاهیم زیادی ترکیب شده و به یک علم بزرگ به نام نجوم و نجوم تبدیل شده است. هزاران سال است که جهان با این مفهوم علمی در ارتباط است که تأثیر عمیقی بر جامعه و جامعه داشته است. نجوم و اکتشافات به طور گسترده نوشته شده است و شاید یکی از پرکاربردترین زبانها خوابگردان ها باشد که سیر تکاملی زندگی بشر را از دوران باستان تا به امروز دنبال می کند.
شخصاً ، کارهای کوستلر بر من تأثیر گذاشته است ، و این عشق ریشه دار در آسمان از زمانی که مادرم تختم را در هوا پهن کرده است ، و بین عشق و ترس بر سرم ، گاهی اوقات دلم برای نگاه کردن به آسمان تنگ می شود. یک لحظه با ترس جلوی چشمم کشیدم.
چگونگی تغییر علم نجوم در قرن های پانزدهم و شانزدهم ، و همچنین داستان تکامل رخ داده در فضا در قرن حاضر ، موضوعی است که در بسیاری از کتاب ها و داستان های کتاب مورد بحث قرار گرفته است.
در ایران ، مجله نجوم این اطلاعات را عالمانه در اختیار محققان ایرانی قرار داده است ، هم از نظر تاریخ و هم از نظر تحقیق و توسعه در حال حاضر. خدمتکار ، من به طور عمومی به این مجله نگاه می کردم ، زیرا هر ایرانی به این رشته تحصیلی علاقه مند است. اما سالها از دیدن آن به دلیل مشکلات جزئی ناراحت بودم. این بار ، هنگامی که در حال تحقیق درباره سخنرانی های وی بودم ، متوجه شدم که انتشار این خبرنامه ، هم از نظر انتشار اطلاعات در بین مردم برای تقویت ایده های آنها و هم برای اهداف دیگر ، بسیار مهم است ، که من اعتراف می کنم.

داستان از این قرار است که من فکر می کنم بخش بزرگی از خطای انسانی اکنون ریشه در تصور غلطی درباره بهشت ​​دارد. این بر اساس وجود دانش جعلی در بین انسانها است که هزاران سال علم به مردم نشان داده و زندگی آنها را ساخته است. البته ، در اینجا دو مسئله وجود دارد ، یعنی جهان به ویژه: اول ، اطلاعات غلط درباره جهان. دوم ، تأثیر عمیقی که این دانش غلط بر زندگی مردم عادی می گذارد.
برای تصحیح در جامعه ، باید در نظر داشت که بخش مهمی از خرابی ، و البته عقب ماندگی ، دارای یک تصور غلط رایج است که نه تنها در آسمان بلکه در بسیاری موارد دیگر نیز وجود دارد. در مورد شفا هم همینطور است. انواع علوم کاذب مشکلاتی را برای بشر ایجاد کرده است. برخی از تصورات غلط کلامی هستند. به عنوان مثال ، در نجوم و پزشکی ، این اعتقاد وجود دارد که ما از این واقعیت که ما به پزشک نیاز نداریم و هر کسی که درد دارد درمان می کند دلسرد می شویم. یا در آسمان ، به نام قصه گویی ، در مورد فاجعه ای که به نظر بسیاری از متکلمان خوب نیست ، مزخرفاتی گفته می شود. اما این موارد وجود دارد ، و قرن ها در قالب کتابچه های راهنما وجود داشته است. اما جنبه دیگری از نقص به عملکرد درونی این دانش مربوط می شود.
واقعیت این است که ستارگان بر زندگی فرد تأثیر می گذارند و باعث می شوند که سیستم سلطنتی به قدرت برسد یا از هم بپاشد ، یا اینکه سرنوشت یک فرد از طریق نمادهای فال آنها به دست می آید. در این رابطه ، ده ها هزار کتاب در مورد کتابهای نجوم باستانی بین مسلمانان و غیر مسلمانان وجود دارد که به نام علم کپی و توزیع شده است. به این ترتیب ، ما می بینیم که چگونه علم مبتنی بر علم می تواند ایده های صحیح علمی ما را باز کند ، به دلیل اعتقاد عمیق آنها به آنها و نقش بزرگ این دانش در زندگی بشر ، و دردسرهای زیادی برای ما ایجاد کرده است.
به نظر من ، اگر آثار منفی شبه نجوم و تخریب جنگ و غیره را بررسی کنیم ، ادبیات بیشتری وجود خواهد داشت. تصحیح این ایده ها به نیروی قدرتمندی نیاز دارد که بتواند اطلاعات غلط و نادرست را از ذهن مردم حذف کند ، این امر بدون پیشرفت علم در بین مردم در قرن گذشته به گونه ای امکان پذیر نبود که ممکن است بر ذهن سرسخت جامعه تأثیر بگذارد. به شاید بسیاری از علوم تأثیر متداولی نداشته باشند ، اما جهان یکی از حوزه های دانش عمومی است که تأثیر زیادی دارد.
مایه تاسف است ، به دلیل غفلت از این جنبه از موضوع ، گاهی اوقات ، پس از قرن ها تحقیقات علمی مهم در این زمینه یا پزشکی ، احساس می کنیم اطلاعات نادرست توجه کسانی را جلب کرده است که کسی به آنها اجازه حرکت داده است. با این اوصاف ، من جهان را به عنوان یک کتاب علمی می بینم که بر روی مردم در معرض دید عموم مردم قرار دارد و می خواهم از آن برای کسانی که در ده سال گذشته در تمام تلاش های خود شرکت کرده اند تشکر کنم. زیرا من این را نه تنها در داستان های علمی تخیلی یا توسعه اجتماعی ، بلکه در قالب تغییر نیز می بینم.

* در نسخه ویژه مجله 30 ساله ستاره شناسی منتشر شده است

دکمه بازگشت به بالا