جامعه و خانواده

روند آموزش دانش آموزان در آینده

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بر لزوم برنامه ریزی برای آموزش تلفیقی در آینده تاکید کرد.

به گزارش سی وی نت، در دومین کنفرانس بین المللی آموزش که توسط دانشگاه علامه طباطبایی و با همکاری همکاران علمی و صنعتی با عنوان پیامدهای کرونا بر نظام آموزشی و تغییرات اجتناب ناپذیر پس از کرون برگزار شد؛ حکیم زاده در خصوص تاثیر آموزش تصویری بر آموزش حضوری در برنامه درسی، نظام آموزشی جهانی را برای اولین بار پس از کنسرسیوم بین المللی آموزش همگانی با چالش هایی در سطح وسیعی مواجه دانست و افزود: متاسفانه ما یکی هستیم. ما کسانی هستیم که تعطیلی بلندمدت آموزش مجازی را انتخاب کرده‌ایم، در حالی که بسیاری از کشورهای پیشرفته‌تر از نظر فناوری به نتیجه کوتاه‌مدت تعطیلی آموزش حضوری رسیده‌اند. مدارس باید دسترسی به آموزش، به ویژه در مقطع ابتدایی.

تبیین نتایج مثبت و منفی در زمینه آموزش و یادگیری به ویژه در مقطع ابتدایی، معاونت آموزشی، ارائه طیف وسیعی از مطالب آموزشی و کمک به معلمان، والدین و دانش آموزان. اندکی پس از شروع فصل تعطیلات آغاز شد. این فرصت را به معلمان می دهد تا خلاق باشند و اهمیت یادگیری حضوری را به ویژه در رابطه با روابط عمومی و آموزشی و فرصت هایی که برای جامعه فراهم می کند درک کنند. از نظر رشد و ارتباطات این را یکی از اتفاقات خوبی می دید.

وی افزود: ماهیت و کیفیت سنجشی که در فضای مجازی صورت گرفت و یادگیری واقعی صورت نگرفت، منجر به کاهش یادگیری آشکار و ضمنی و کاهش یادگیری در بسیاری از دانش آموزان شد.

حکیم زاده به دیگر اثرات منفی یادگیری و گوشه گیری و آسیب رساندن به مهارت های رشد اجتماعی دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی اشاره کرد و افزود: بیشتر قربانیان آموزش الکترونیکی کودکان خانواده های کم درآمد هستند، پول با یا بدون دسترسی به فن آوری. ” یا او را از حضور والدین سرشناس برای هدایت و حمایت از یادگیری محروم کنید.

وی با بررسی مطالعات بین المللی در این زمینه گفت: بر اساس این یافته ها، آینده آموزش و پرورش به شکل مختلط خواهد بود. بنابراین باید از این به بعد برای این موضوع برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا