سلامت و تندرستی

روزهای سخت پزشکان در پاندمی کرونا/امسال «تشویقی» نداشتیم

رئیس دانشگاه پزشکی ایران با بیان مشکلات پزشکان ، به ویژه روزهای سخت آنها با کرونا ، بر اهمیت برنامه ریزی برای خرید داروهای هومیوپاتی و بیماری های عفونی برای مدیریت ویروس کرونا تاکید کرد و روز در حال نزدیک شدن است.

در مصاحبه با سی وی نت ، دکتر جلیل کوهپایه زاده با تشکر از پزشک در روز پزشک و اشاره به زحمت پزشکان در زمینه کرونا گفت: در این مدت پزشکان فشارهای زیادی را بر روی آن زمان ایجاد کردند که باعث ویروس کرونا شد و حتی بر اثر این بیماری جان باختند. “امروز که ما در مورد پزشکان صحبت کنید ، باید بدانیم که بخش هایی از جامعه امروز با مردم هستند و باید به مشکلات و ضعف های آنها فکر کنیم. اخیراً پزشکانی که در بیمارستانهای دولتی دولتی مشغول به کار هستند ، درآمد زیادی را از دست داده اند زیرا در واحد تخصصی خود نیستند و معیشت آنها متلاشی شده است. از سوی دیگر ، در مناطق دیگر ، تعداد مراجعات کاهش می یابد ، که منجر به سلامت بهتر پزشکان شده است.

وی با تأکید بر لزوم عملیاتی شدن صورتحساب مالیات بر سلامت ، گفت: در سال های اخیر تلاش هایی برای بهبود این تعرفه ها و نزدیک شدن آنها به نرخ مقرون به صرفه انجام شده است ، اما به هر دلیلی که این امر اتفاق بیفتد ، اتفاقی نیفتاده است. “

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد برنامه ریزی و استقرار منابع انسانی گفت: “بسیاری از پزشکان تازه فارغ التحصیل ما ممکن است نتوانند به موقع زندگی کنند زیرا وعده های آنها طولانی است ، با وجود اینکه چیزهای زیادی آموخته اند. سالهای جوانی آنها “داشتن یک زندگی خوب ، و ما امیدواریم که قوانین و مقررات این خدمات بسیار کاهش یابد تا این افراد از زندگی روزمره خود محروم نشوند.

وی افزود: پزشکان با وجود افزایش درآمد خود در سالهای اخیر از فصل 2 ، به عنوان اعضای گروه در دانشگاه سخت کار می کنند ، اما در مقایسه با وزارت علوم و همتایان در این زمینه ، آنها برابر نیستند و باید در نظر گرفته شده. “

کوهپایه زاده گفت: ساماندهی نظام خانواده و نظام ارجاع در کشور ما بسیار مهم است تا بتوان از پزشکان محلی به درستی استفاده کرد. این جامعه همچنان تبعیض قائل می شود و تبعیض قائل می شود ، جایی که به داروهای خانواده نیاز است و برای افزایش عملکرد ارائه دهندگان خدمات عمومی و سیستم های پزشکی خانواده ، به منظور ارائه مراقبت های بهداشتی بهتر برای مردم و شرایط بهتر برای پزشکان ، به توجه نیاز دارد.

وی ادامه داد: در زمینه کرونا ، بسیاری از اندام های داخلی مسری ، مسری ، بیهوشی و ریه ها هستند و ما در سایر بخشهای پزشکی مشکلات زیادی نداریم و کرونا باعث عدم عملکرد می شود. قطعات. ” سردرگمی سخنرانان در مورد کووید 19 مشکلات زیادی را برای برخی از پزشکان ، به ویژه پزشکان اورژانس ایجاد کرد و آنها مشکلات زیادی داشتند. به همین دلیل ، در حال حاضر که کمبود متخصص در زمینه مغز و اعصاب وجود دارد ، از آنجا که نمی دانیم این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت ، ما سعی می کنیم با عموم مردم بر آن فائق آییم و دیگران علاقه مند به کمک هستند. اما اگر قرار است این برنامه برنامه ریزی شود ، ما باید برای آموزش بیماری های عفونی یا داروسازان سرمایه گذاری بیشتری کنیم تا مشکلات آینده خود را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه پزشکی ایران گفت: “طی یک سال و نیم گذشته ، ما تعدادی مجوز کار داریم ، حدود 2300 نفر در بخش های پزشکی ، پرستاری و غیره مشغول به کار هستند و از این تعداد ، حدود 15 یا کمتر پزشکان. “البته ، پزشکان نیز به صورت قراردادی یا به صورت تعهد گرفته می شوند.

وی در مورد پرداخت حق الزحمه پزشکان در محوطه پردیس-دانشگاه تأکید کرد: “آنچه اکنون تقاضا می شود این است که در اوایل سال جاری بسیاری از بیمارستان ها در ماه جولای پرداخت شده اند و ما به پزشکان خوبی پرداخت می کنیم. بیش از میانگین دانشگاه های علوم پزشکی در کشور. به از سوی دیگر ، سال گذشته ، وزارت بهداشت پرداخت مرکزی را مشوقی برای پزشکان شاغل در بخش عروقی می دانست ، که ما می توانیم آن را برای چند ماه پرداخت کنیم ، اما از سال 1400 هیچ بودجه ای برای دانشگاه صرفاً از منابع آن تأمین نشد. با کمک وزارت با پشتیبانی مسئولان ارائه خدمات بهداشتی در بخش بهداشت ؛ البته ، ما امیدواریم که مانند سال گذشته ، مشوق هایی که به این دانشگاه وارد می شود ، به گونه ای باشد که بتوانیم به آنها کارکنان بهداشتی ارائه دهیم به موقع

وی در مورد حق بیمه اظهار داشت: خوشبختانه در ماه های اخیر به دنبال وزارت بهداشت و استاندار محترم ، بیمه گران بخشی از بدهی های خود را پرداخت کرده اند و رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفته است. زمین و در روزهای اخیر ، امیدواریم بیشتر از از طریق بیمه جمع آوری می شود. “

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا