فرهنگ و هنر

روایت یک شاهد عینی از تصرف سکوی نفتی البکر و الامیه

یک روز قبل از عملیات «کربلای 3» دستور داده شد که چگونه از بندر صعود کنیم، چگونه به بندر برسیم. چگونه کشتی آماده کار است. به برادر محسن رضایی هم قول دادیم ساعت 8 صبح قایق را بگیریم و به شما تحویل دهیم.

به گزارش سی وی نت، «گردان یونس» از نیروهای خط شکن لشکر 14 امام حسین (ع) است. این گردان پس از عملیات بدر تشکیل شد و برای اولین بار در عملیات والفجر 8 به عنوان خط شکن فعالیت کرد و سپس در کربلای 3، کربلای 4، والفجر 4 کردستان و بیت المقدس 7 شرکت کرد و داشت. موفقیت در همه تلاش ها

محمدعلی شفیعی فرمانده گردان یونس گزارش می دهد: عملیات بدر اولین عملیات دریایی بود که به عنوان مترجم در بین نیروهای اطلاعاتی لشکر 14 امام حسین (ع) حضور داشت. این یکی از امتیازات من است که از سال 1360 در حالی که تقریباً 17 ساله بودم در راه حق علیه باطل ایستادگی کردم و تا پایان جنگ در آن بودم و از سرزمینم در برابر نیروهای بعثی عراق دفاع کردم. .

سکوهای نفتی البکر و العمیه برای بعثی ها مهم است

سومین مأموریت کربلا در دریا انجام شد. سکوهای نفتی البکر و الامیه تنها مکان هایی هستند که عراق می تواند نفت خود را انتقال داده و به خارج از خلیج فارس صادر کند. پس از پیروزی فاو، عراقی ها توانستند از طریق رادار رازیت و تجهیزاتی که در اختیار داشتند، بندر ما در جزیره خارک را از این سکوها رصد کنند و در زمان جنگ هوایی ما را بمباران کردند.

فرماندهی سپاه بر کار در این منطقه برای بهره برداری از این دو بندر و تخریب امکانات دشمن در این بنادر تاکید کرد. بر این اساس پیام این اثر به قطعه چهاردهم امام حسین (ع) واگذار شد. در این قایق که دارای حداقل عرض یک متر و حداکثر 100 متر و طول یک کیلومتر است، حداقل دو سرباز در آنجا حضور دارند و دارای امکاناتی هستند که می توانند هر قسمت از دریا را سریع تصرف کنند.

وقتی شهید خرازی این پروژه را به ما گفت، بعد از شناسایی قرار شد استعداد ارتش را به حدی برسانیم تا بتوانیم در اسکله کار کنیم. آموزش های اولیه ارائه شد. این آموزش ها را در کارون اروند نزدیک خلیج فارس و اسکله تی و آذرپاد در جزیره خارک شروع کردیم و توانستیم برای کار و بهترین آموزش برای کار در بندر آماده شویم.

یک روز قبل از عملیات دستور داده شد که چگونه از سنگر بالا برویم، چگونه به بندر برسیم. چگونه کشتی آماده کار است. به برادر محسن رضایی هم قول دادیم ساعت 8 صبح قایق را بگیریم و به شما تحویل دهیم.

قایق کوچک را گرفتیم و تمام امکانات آنها را خراب کردیم

شب اول به دلیل بدی آب و هوا در محل رهاسازی کار نکردیم اما قرار شد دوباره کار انجام شود. شب دوم پس از رهایی ملوان ها وارد آب شدند و تا اقامه نماز صبح که حدود ساعت 4:30 تا 5 صبح بود ارتباط ما با سربازان اردوگاه اما همه قطع شد. هیچ امیدی. حتی به ما دستور داده شد که سربازان را به عقب برگردانیم، ناگهان با صدای شلیک گلوله و شلیک آرپی جی متوجه شدیم که سربازانمان بدون بحث به بندر رسیده‌اند، اما در همان زمان یگان به حرف‌های حضار گوش می‌دهد. گزارش داد که عراقی ها اعلام می کنند که به ما حمله شده است.

ما توانستیم کل کشتی را با تعداد کمی تلفات تسخیر کنیم و تمام کارخانه های آنها را نابود کنیم. بعد از اینکه در میدان جنگ جان باختیم، صبح زود سربازها را به عقب بردیم و سربازان جدید را بیرون آوردیم. در همان زمان لشکر امام رضا (ع) به فرماندهی شهید زاهدی به ما کمک کردند. حرکت این گردان ها عراقی ها را به وحشت انداخت و سربازانشان دست به سوی خود بلند کردند.

با وجود شرایط سخت مهاجرت روی آب، شوری آب، دمای بالا و حضور کوسه ها در خلیج فارس، مقاومت دوندگان همه چیز را می داند. ایمان، شجاعت و تحمل این سربازان بسیجی به مبارزه با دشمن آمد. 15، سرباز 16 ساله ای که بدون توجه به آب و هوا به دلیل تقوای خود تمام خطرات را پذیرفتند و علیرغم نبود نهادها و آموزش های موثر وارد عمل شدند.

به گزارش سی وی نت، تاریخچه محمدعلی شفیعی از دوران کودکی تا پایان دفاع مقدس توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نگهداری می شود و در آینده نزدیک منتشر می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا