ورزش

روایت روز/ از پرواز ساپینتو در آزادی تا بوکس زیر زمینی زنان!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از ابهام در ادامه همکاری چیریچ با تیم‌ملی واترپلو، انصراف جوکوویچ از حضور در یک تورنمنت دیگر، انتخاب انوشیروانی به عنوان رییس فدراسیون وزنه‌برداری تا پیروزی رویایی استقلال مقابل گل‌گهر.

به گزارش سی وی نت،  نواک جوکوویچ رسما از حضور در مسابقات تنیس ایندین‌ولز کناره‌گیری کرد. نواک جوکوویچ که یکی از برجسته‌ترین ورزشکارانی است که در برابر ویروس کرونا واکسینه نشده است. او ماه گذشته از دولت آمریکا درخواست کرد مجوز ویژه برای حضور در مسابقات ATP مسترز در ایندین‌ولز و میامی را دریافت کند ولی ستاره صربستانی تنیس جهان به دلیل نداشتن گواهی واکسیناسیون از حضور در آمریکا منع شد. مسئولان برگزارکننده رقابت‌ها اعلام کردند نواک جوکوویچ از مسابقات آزاد در ایندین‌ولز انصراف داده است؛ چرا که به دلیل محدودیت‌های کووید نمی‌تواند در مسابقات آتی شرکت کند. آمریکا در حال حاضر ورود اتباع خارجی واکسینه‌نشده به این کشور را ممنوع اعلام کرده است؛ سیاستی که انتظار می‌رود تا اواسط سال جاری میلادی ادامه داشته باشد.

«چیریچ» در تیم‌ ملی ایران می‌ماند؟

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در مورد ادامه همکاری الکساندر چیریچ صربستانی با تیم‌ملی واترپلو، توضیح داد. محسن رضوانی در گفت‌وگو با سی وی نت در مورد آخرین وضعیت همکاری الکساندر چیریچ صربستانی با تیم ملی واترپلو، اظهار کرد: حقوق چیریچ در ایران نصف حقوقی است که از باشگاه المپیاکوس یونان دریافت می‌کند و هیچکس چنین چیزی را باور نمی کند! وی ادامه داد: او در ایران دنبال پول نبود و پس از کسب مدال در بازی‌های آسیایی آمد و به بنده گفت شرایط ایران را می‌دانم و برای کسب ۳ مدال المپیک در کشورم پول می‌گیرم و زندگی‌ام می‌گذرد. کمتر فردی چنین است و چیریچ بسیار علاقمند بود با ایران به موفقیت برسد. اگر در مسابقات بانکوک گل آخر به قزاقستان را ببینید که چگونه حرص می خورد، متوجه می‌شوید که چقدر روی تیم ملی ایران تعصب دارد.

بوکس زنان زیرزمینی کار می‌کند!

نایب رئیس کمیته ملی المپیک و معاون سابق ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان در مورد صدور مجوز رشته‌ای چون ژیمناستیک زنان گفت: لباس ژیمناستیک با این ملاحظات و شرایط فرهنگی مجوز نمی‌گیرد، چون بخشی از نمره قهرمانی مدل لباس و آرایش ورزشکار است. تنها یک رشته ژیمناستیک ریتمیک داشتند که می‌توانستیم مجوز بدهیم اما هیچ ارزش قهرمانی و مدالی نداشت. مهین فرهادی‌زاد از مدیران باسابقه در حوزه ورزش زنان است که از آغاز شروع به کار ورزش زنان بعد از انقلاب جزو نفراتی بود که برای توسعه این بخش از ورزش کشور تلاش کرد. او سال‌ها در آموزش و پرورش به عنوان مدیرکل ورزش دختران دانش‌آموز حضو داشت. علاوه بر پست‌های دیگری که در سال‌های مختلف برعهده گرفت، در دوره حضور مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان به مدت دو سال به عنوان معاون توسعه ورزش زنان انتخاب شد و در راس ورزش زنان قرار گرفت. با ورود حمید سجادی به وزارت ورزش، فرهادی‌زاد از سمت خود کنار رفت و در ادامه به عنوان نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک کارش را ادامه داد.

سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه‌برداری شد

سجاد انوشیروانی به عنوان رییس فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد. مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری امروز (دوشنبه) در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و سجاد انوشیروانی توانست رای اعتماد مجمع را به دست آورد. انوشیروانی ۵۲ رای از ۵۲ رای ماخوذه را کسب کرد و برای چهار سال رییس فدراسیون شد. ایوب بهتاج دیگر کاندیدای این انتخابات در مجمع شرکت نکرد و غایب بود.   محمد پولادگر به عنوان نماینده وزارت ورزش و مناف هاشمی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در مجمع حضور داشتند. رسول معتمدی، محمد زارعی، ایوب موسوی، الهام حسینی، پوپک بسامی و فروغ یونسی به عنوان نماینده ورزشکاران در مجمع حضور داشتند.  

انوشیروانی هندوانه به شرط چاقو بود

معاون قهرمانی وزارت ورزش گفت: انوشیروانی در دوره سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری نشان داد مدیر توانمندی است و برای مجمع مانند یک هندوانه به شرط چاقو بود.  محمد پولادگر در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری بیان کرد: مهم‌ترین تصمیم را در وزنه‌برداری گرفتید. به آقای انوشیروانی تبریک می‌گویم که توانست رای کامل از مجمع بگیرد. او دوره سرپرستی  خوبی داشت و مجمع آزمون و خطا کرد و رای داد. انوشیروانی هندوانه به شرط چاقو بود.

شروع طوفانی خط حمله طلایی‌ها

یک کارشناس فوتبال با بیان نقش طلایی تعویض‌های مورایس در گل دوم سپاهان، گفت: دوندگی و تلاش تیم هوادار برای دقایقی بازی را از سپاهان گرفت اما با تعویض‌های مورایس باز هم سپاهان مرکز زمین را به دست آورد و به گل رسید. کریم قنبری در گفت‌وگو با سی وی نت، در خصوص پیروزی خانگی سپاهان برابر هوادار و ماندگاری در صدر جدول، اظهار کرد: سپاهان بازی سختی را پشت سر گذاشت زیرا هوادار مخصوصا در دیدارهای بیرون از خانه به خوبی دفاع می‌کند و روزنه‌ای به حریفانش نمی‌دهد. رفته رفته با توجه به دوندگی و تلاش تیم هوادار برای دقایقی بازی از سپاهان گرفته شد و در شروع نیمه دوم هوادار به گل رسید.

واگذاری «کشتی با چوخه» به فدراسیون کشتی

رشته ورزشی کشتی با چوخه به فدراسیون کشتی واگذار خواهد شد. پس از رایزنی‌های علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی، با مسئولان وزارت ورزش، رشته ورزشی کشتی با چوخه قرار است از فدراسیون ورزش‌های روستایی جدا شده و زیر نظر فدراسیون کشتی اداره شود. بر همین اساس نیز کمیته کشتی با چوخه در فدراسیون کشتی تاسیس می‌شود تا این رشته را مدیریت کند. طبق شنیده‌ها قرار است احمد شکفته از سوی علیرضا دبیر به عنوان رییس کمیته کشتی با چوخه انتخاب شود.

قلعه‌نویی در دقیقه ۱۵+۹۰ کم آورد

استقلال در حالی که تا دقیقه ۱۵+۹۰ بازی را به گل‌گهر باخته بود، در نهایت با یک کامبک موفق امیر قلعه‌نویی و تیمش را ۲ بر یک شکست داد. در جریان هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال از ساعت ۱۶:۴۵ در ورزشگاه آزادی میزبان گل‌گهر سیرجان بود و در حالی که تا دقیقه ۹۰ بازی را باخته بود، به پیروزی ۲ بر یک دست یافت. استقلال با این برد ۴۳ امتیازی شد و همچنان در تعقیب سپاهان و پرسپولیس باقی ماند و گل‌گهر هم با ۳۷ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار گرفت.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا