جامعه و خانواده

ردپای تعارض منافع از فامیل بازی تا شکایت مهندسان شهرداری از مصوبه شورا

نگرانی ها در مورد حل تعارض منافع در مدیریت شهر به حدی بود که اعضای شورای شهر تهران در یکی از اولین تصمیمات خود تصمیم گرفتند موضوع را به گونه ای ببندند که دیگر در منطقه تهران بزرگ منازعه ای وجود نداشته باشد. آنها طرحی جامع ، جامع و بلند مدت ارائه دادند که به نظر می رسید از آن چشم پوشی نمی شود ، تصمیمی که لیستی از روزنامه نگاران ممنوع و پرداخت شده برای فساد را دراختیار داشت ، اما اکنون ، دو سال بعد ، بخشی از تصمیم به وضوح ارائه شده است. با شکایت به دادگاه بروید و طرف مقابل تحت تأثیر قرار نگیرد.

بر اساس سی وی نت ، در اوایل سپتامبر 1997 ، در روند اجرای طرح کلی سیستم نظارتی ، قانون ارتقا in سلامت سیستم نظارتی و مبارزه با فساد ، طرحی با عنوان “مدیریت تعارض در تهران” در میز شورای شهر مطرح شد. نمایندگان قانونگذاران و کارمندان دولت در جامعه ایالتی و تجاری و همچنین ایجاد تفاهم در زمینه تعارض منافع و مبارزه عادلانه با تخلفات اداری و دسترسی به عدالت پایدار.

در این تصمیم ، اعضای شورای شهر تهران انواع راه هایی را که منجر به تضاد منافع می شود شناسایی و از آنها جلوگیری کردند ، به طوری که برای حل مشکل علایق مدیران و مدیران شهری تردید وجود داشت.

این قانون نه تنها لیستی از کارمندانی که از فعالیت در توسعه شهری ممنوع هستند ، بلکه لیستی از دلایل در نظر گرفتن و انتشار مسافران خارجی را ایجاد می کند و روزنامه نگاران را به گزارش فساد تشویق می کند. حدود دو سال بعد ، به نظر می رسد که این تصمیم انتظارات شهروندان را برآورده نکرده و اختلافات را به نفع مقامات محلی حل کرده است ، س aالی که رئیس کمیته شفافیت شورای شهر به عنوان “اتصال داده سیستماتیک” پاسخ می دهد . تنها طرح مدیریت تضاد منافع در کشور.

بهاره آروین در مصاحبه سی وی نت ، وی با اشاره به اینکه اختلاف در مورد شهرداری تهران شورا را به صدور بیانیه سوق داد ، می گوید: قطعنامه اختلاف در مورد کنترل شهرداری تهران که در اکتبر 1997 تصویب شد ، از اولین تصمیمات کشور بود جنگل دعوا

یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به تصمیم فوق الذکر شامل 17 ماده ، گفت: این تصمیم دارای دو طرف محتوا است که به صورت هماهنگ در نظر گرفته می شود. یک طرف برای جلوگیری از تضاد منافع منع می کند ، طرف دیگر قصد دارد تفاهم کند ، زیرا اگر می خواهیم تعارض منافع را در یک سازمان مدیریت کنیم ، ابتدا باید شرایطی را که منجر به تعارض. ما باید محدودیت هایی را برای از بین بردن این شرایط ایجاد کنیم ، اما معتقدیم که محدودیت ها به تنهایی کافی نیستند ، همچنین درک اطلاعات لازم برای تعیین میزان اعمال محدودیت ها و موارد نقض کافی است.

ممنوعیت برخورد با افراد داخلی و بستگان آنها

بستگان پول ممنوع!

لیست پرسنل مجاز سیستم مهندسی را حذف کنید

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر در توضیح ممنوعیت قانون مدیریت بهره و بهره شهرداری تهران می گوید: مواد 2 و 3 مصوبه ممنوعیت سازمان های بازرگانی و نظارتی و نزدیکان شهردار تهران و شرکتهای تابعه بیش از 5٪ سهام دارند. رئیس ، مدیر عامل و نماینده این شرکت ها و دیگران باشید. همچنین ، اگر مسئولان شهری و نزدیکان آنها پس از استخدام حداکثر تا دو سال بر شرکت نظارت داشته باشند ، شرکت نمی تواند در تجارت مشارکت داشته باشد.

به گفته وی ، این قانون همچنین مهندسین عمران را از اعمال اختیاراتی که سیستم مهندسی مهندسی به آنها اعطا کرده منع می کند. این مقامات شهری را از دریافت هرگونه وجهی مانند پول در روز عید ممنوع کرده اند ، مگر اینکه در قانون مجاز باشد. ممنوعیت دیگر این قانون کار نزدیکان مدیران شهری و اعضای شورای شهر است که منوط به دخالت در تحقیقات مقامات دولتی هستند ، در غیر این صورت غیرقانونی است.

آروین در ادامه جنبه دیگری از بحث برانگیز قانون مدیریت بهره را توضیح می دهد: متن قانون بر جزئیات ، سوابق و رسیدهای مدیران ، لیستی از پرسنل مجاز سیستم مهندسی ، لیستی از مسافران تأکید دارد. از خارج از کشور و لیستی از شرکت های حقوقی که از منطقه کمک می گیرند باید منتشر شود.

این فرآیند را با گزارش موارد اضافی به پایان برسانید

وی با بیان اینکه در صورت امکان روایت داستان روشن می شود ، افزود: ماده 16 جامعه را ترغیب می کند تا چارچوبی برای گزارشگری بهتر و پشتیبانی از اقدام و عمل برای خبرنگاران تهیه کند. اصولاً داستانهای توهین آمیز. بگذارید شورا از آن حمایت کند. خوشبختانه این اصل در آخرین روزهاست که باید مورد توجه قرار گیرد و به زودی برای تصویب به دادگاه می آید و سپس آن را اجرا می کند.

چه کسی یکی از اعضای شورای شهر تهران است که در پاسخ به این سوال که قانون رفاه و عدم اجرای رفاه کدام طرف بحث است؟ افزایش: می توان گفت که مسئله درک روشن برآورده شده است. تا کنون ، اطلاعات مربوط به سفر کارگران و مدیران به خارج از کشور از سال 1994 منتشر شده است. علاوه بر این ، لیستی از مقامات محلی منتشر شده و اطلاعات کارگران منتشر شده است ، اگرچه در قانون ذکر نشده است ، بنابراین اطلاعات را به روز کنید

شکایت مهندسین شهری در دیوان عدالت

مخالفت با کارمندان دولت خلاف قانون است

وی با یادآوری اینکه برخی ایرادها در مورد اجرای این ممنوعیت وجود داشت ، اظهار داشت: به عنوان مثال ممنوعیت استفاده از سیستم های مهندسی عمران یکی از مناطق با مقاومت بالا است. در گذشته ، در بسیاری از موارد ، یک کارمند دولت محلی به دلیل مالکیت سیستم های مهندسی در مناطق دیگر ، مدیر یا ناظر یک سرویس حقوقی می شود ، این یک اختلاف مورد علاقه است. دلیل این امر این است که شرکای فردی جامعه ممکن است مسئولیت حمایت از پروژه یا مدیریت ساختمان و همچنین حمایت از کارهای ساختمانی را با شناختن شخص ، بدون بررسی دقیق بر عهده داشته باشند.

رئیس کمیته شفافیت در شورای شهر تهران ادامه داد: از زمان ابلاغ و اجرای قانون ، برخی از مهندسان عمران در مورد یک موضوع مهم از دادگاه عالی تجدیدنظر شکایت کرده اند و دادگاه در این زمینه مداخله کرده است. با حضور در یکی از جلسات دادگاه ، توضیح مهمی درباره قوانین فوق ، تصمیم هیات وزیران و نامه وزیر راه و شهرسازی ارائه دادم و تأکید کردم که قانون از شهر برتر است. این تصمیم را به عنوان یک قاعده عالی اجرا کنید خوشبختانه دادگاه تجدیدنظر در مورد تجدید نظر موافقت کرد که اصلاحات جزئی که به استانداردهای بالاتر قانونی اشاره دارند. در نتیجه ، این اصلاحیه اعلام شد و به گفته مقامات کلیدی در این شهر ، اکنون این اصلاحیه اجرا شده است.

تهیه لیست ممنوع کارگران محلی

وی در توضیح چگونگی اعمال این قسمت از قانون ادامه داد: “خوشبختانه ما با روندی به نام روند برنامه ریزی شهر در دولت هستیم که مشخصات مهندسان ساختمان و آنها متولی هر ساختمان در حال ساخت در شهر هستند. ” از طرف دیگر ، ما یک سیستم منابع انسانی داریم که تعریفی از کارمندان محلی دارد. با ترکیب این دو سیستم ، می توانیم نام های ممنوع مهندسین عمران محلی را شناسایی کنیم و همچنین مقررات تعارض منافع را در زمینه برنامه ریزی جامعه پیاده کنیم. در حال حاضر ، دارندگان سیستم های مهندسی فعال در ایالت قادر به استفاده از مجوزهای خود در هر منطقه نیستند. زیرا وقتی پرونده ای در سیستم برنامه ریزی باز برای سیاستگذاری ساختمان ایجاد می شود ، “سیستم” به این افراد اجازه ثبت نام به عنوان پیمانکار را نمی دهد.

تعارض مدیریت منافع بدون اتصال سیستماتیک داده ها امکان پذیر نیست

ما تجهیزات لازم برای محدود کردن خود به اقوام را نداریم

آروین میگه: محدودیت های دولت تنها مانع اجرای قانون نیست. متأسفانه ، در برخی مناطق ، این روند نتوانسته است بر اجرای این سیاست نظارت کند. به عنوان مثال ، تکذیب دریافت هدیه یکی از مواردی است که نمی تواند اضافه شود یا تخلف شود مگر با کمک خبرنگاران. همچنین ، با توجه به محدودیت های محدود شده به مقامات و نزدیکان آنها ، هیچ زیرساختی برای نظارت بر اجرا وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته اطلاعات منتشر شده می تواند به تعیین حقیقت کمک کند. به عنوان مثال ، شهروندان می توانند با استفاده از اطلاعات درج شده در وب سایت ، نام شرکت های موجود در قرارداد ملی را مشاهده کنند ، برای یافتن نام روسا و اعضای این شرکت ها به جستجوی خبرنامه های دولتی بپردازند و از اطلاعات مدیران شهری. وب سایت شفاف است و مجرمان را ردیابی می کند. اما این یک روند نیست و اجرای آن صرفاً بر اساس نگرانی ها و انگیزه های گزارشگران است که برای اجبار مطلق ، قانون و عدم توانایی در قانون شکنی کافی نیست.

آروین اصرار دارد که وی می گوید: درک جامع از مدیریت تعارض منافع در هر سازمان و صنعت مبتنی بر پیوند منظمی از داده ها است ، وی می گوید: مدیریت تعارض منافع یک مسئله حقوقی است که توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است ، اما آنها چنین نیستند ؛ چون فایده ای ندارد. این زمانی است که ما در روند برنامه ریزی جامعه بر این قانون غلبه کرده ایم. زیرا ما دستگاهی برای استفاده از آن داریم.

رئیس کمیته اطلاعات شورای شهر تهران اصرار دارد که برای اجرای برخی دیگر از موارد بحث برانگیز قانون مدیریت بهره ، باید چارچوبی برای سیستم داده پیوند یافت: متأسفانه ، زیرا به اتصال نیاز دارد در برخی از سیستم های خارج از شهر ما ، نظارت بر اجرای برخی از بخش ها غیرممکن است.

وی با اشاره به ممنوعیت مدیران مشاغل و اجتماعات و نزدیکان آنها گفت: “در حالی که این اولین مورد اختلاف در زمینه رفاه است ، اما ما در اجرای آن توفیقی نداشته ایم. از آنجا که اجرای این سیاست مستلزم تلفیق یک برنامه تجاری جامع با سیستم های پیمانکاران محلی و منابع انسانی و اطلاعات مستند در پایگاه داده نامه است ، جای تأسف دارد.

به گفته آروین ، مقاله “محدود کردن کار بستگان مقامات شهری” مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. زیرا به منظور نظارت بر اجرای این سند ، سیستم محلی به سیستم های دیگری مانند پایگاه داده محلی پیوند داده می شود. البته کمبود نیروی انسانی مدرن نیز نتیجه اجرای این قانون است.

این عضو شورای شهر تهران یادآور می شود: ثبت داده ها و سیستم های مربوطه و ادغام رویه های هر سیستم یک برنامه کلی برای اجرای تمام آیات “تعارض منافع در شهرداری تهران” بدون این سیستم است ، تعارض مدیریت رفاه در هیچ سازمانی در دسترس نخواهد بود. تصویب و ممنوعیت صرفاً راه به جایی نخواهد برد و تصمیم جنجالی دولت رفاه و ارگانهای دولتی را برای رنج خواهد برد زیرا قانون “ممنوع کردن مشاغل دولتی از مشاغل عمومی” را که قانونگذار در سال 1337 تصویب کرده است ، اما تا در حال حاضر ، آن انجام نشده است.

کمیسیون ماده 5 ، یکی از بدترین نمونه های تضاد منافع

آروین به تحلیل لحظات درگیری پرداخت و گفت: یکی از این مثالها این است که همه درباره این زمانها تصمیم گرفته اند. اما درگیری ها انواع دیگری نیز دارند. یکی از این انواع تعارض سازمانی است که درگیری های اجتماعی در آن نادر است. تعارضات منافع و چارچوب نظارتی بسیاری در منطقه ، دولت و صنعت وجود دارد. متأسفانه ، بسیاری از دولت ها تمایلی به تصمیم گیری در مورد حقوق خود ندارند و این یک نمونه عالی از این کشور است.

وی می افزاید: مهمترین نمونه اختلاف سازمانی منطقه ای کمیسیون ماده 5 است. کمیسیون تحول یک طرح خوب طراحی شده ، از آنجا که مقامات به برنامه های برنامه ریزی شهری به عنوان منبع بودجه نگاه می کنند و بسیار مایل هستند که برنامه کلی را برای اهداف مالی که به دست آورده اند تغییر دهند ، بسیار علاقه مند به این کمیسر. البته کمیته فرعی پنجم زیر نظر کمیته عالی برنامه ریزی و برنامه ریزی شهری ایران تشکیل شد ، اما دبیر آن در منطقه است ، بنابراین در دولت گذشته کشور ، تضاد منافع در ماده 5 مشکلات زیادی ایجاد کرد.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا