جامعه و خانوادهکسب و کار ایرانی

راهنمای انتخاب انوع توالت فرنگی

برای کسانی که به تازگی به فکر بازسازی سرویس بهداشتی خود افتاده‌اند و یا می‌خواهند یک توالت فرنگی به حمام خود اضافه کنند، قطعا می‌تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد.

بنابراین اگر به فکر خرید یک توالت فرنگی باکیفیت، متناسب با بودجه موردنظرتان هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. چراکه قرار است با انواع مدل‌های توالت فرنگی، تفاوت بین آن‌ها، مزایا و معایب هر کدام و هر نکته‌ای که باید هنگام خرید توالت فرنگی بدانید آشنا شوید.

چه عواملی در قیمت توالت فرنگی تاثیرگذار است؟

یکی از مهم‌ترین عوامل در  مانند هر محصول دیگری، قیمت آن می‌باشد.

عوامل متعددی هستند که در قیمت توالت فرنگی تاثیرگذارند از یک تکه یا دو تکه بودن توالت فرنگی گرفته تا معمولی یا بیده‌دار بودن آن، توالت فرنگی روشویی‌دار یا بدون روشویی، کاسه توالت گرد یا بیضی، نوع سیستم تخلیه، دیواری و توکار بودن توالت فرنگی و … که تصمیم داریم در ادامه این مطلب به تک تک این موارد اشاره کنیم.

با این وجود با دنبال کردن ادامه این مطلب می‌توانید متناسب با بودجه‌ای که دارید توالت فرنگی موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

نگاهی کلی به عوامل تاثیرگذار در قیمت توالت فرنگی
– یک تکه یا دو تکه بودن توالت فرنگی

– بیده‌دار بودن توالت فرنگی

– روشویی‌دار یا کابینت‌دار بودن توالت فرنگی

– گرد یا بیضی بودن کاسه توالت

– نوع سیستم تخلیه

– دیواری بودن یا توکار بودن توالت فرنگی

– ابعاد و اندازه

– سیستم تک زمانه یا دو زمانه

– میزان مصرف آب

– رنگ و جنس

– نوع درب توالت فرنگی

– اندازه خروجی توالت فرنگی

– برند توالت فرنگی

همچنین واشر استفاده شده در توالت فرنگی نیز اهمیت بسیاری دارد.

 

توالت فرنگی یک تکه بخریم یا دو تکه؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که در قیمت توالت فرنگی تاثیرگذار است، یک تکه یا دو تکه بودن آن است، از این‌رو تصمیم داریم در این راهنمای خرید توالت فرنگی به آن اشاره کنیم.

توالت فرنگی‌ها به طور معمول به صورت یک تکه و یا دو تکه ساخته می‌شوند؛ البته بیشتر آن‌ها دو تکه هستند. در این نوع توالت‌ها کاسه به مخزن پیچ می‌شود. اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی داشته باشید، برای خرید توالت فرنگی ارزان، ما نوع دو تکه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لازم به ذکر است که از نظر بهداشتی تمیز کردن توالت‌های یک تکه آسان‌تر است. درصورتی که حمل و نقل توالت یک تکه سخت‌تر از توالت دو تکه می‌باشد اما از نظر نصب، نصب توالت یک تکه آسان‌تر است.

مقایسه کلی توالت فرنگی یک تکه و دو تکه

– ارتفاع توالت فرنگی دو تکه بیشتر از یک تکه است.

– حمل و نقل توالت فرنگی دو تکه آسان‌تر از یک تکه می‌باشد.

– قیمت توالت فرنگی دو تکه پایین‌تر از یک تکه می‌باشد.

– تمیز کردن توالت فرنگی یک تکه راحت‌تر از دو تکه است.

– نصب توالت فرنگی یک تکه ساده‌تر از دو تکه می‌باشد.

– مصرف آب هر دو یک اندازه است.

توالت فرنگی بیده‌دار چیست و چه مزیتی دارد؟

توالت فرنگی بیده‌دار یا خودشور به دلیل استفاده آسان برای کودکان و افراد مسن، پرطرفدارترین نوع توالت فرنگی می‌باشد؛ در این نوع توالت فرنگی دکمه‌ای تعبیه شده که با فشار دادن آن سیستم خودشور فعال شده و آب با فشار شروع به شستشوی فرد می‌کند و نیازی به دخالت دست نیست؛ از این رو افرادی که از ناحیه دست حساسیت‌های خاص دارند نیز می‌توانند از این توالت فرنگی استفاده کنند. شرکت به پخش ارائه کننده انواع توالت فرنگی های مدرن و امروزی می باشد.

بعضی از مدل‌های توالت فرنگی خودشور دارای سیستم خشک‌کن نیز می‌باشند.

مزایای توالت فرنگی بیده‌دار در یک نگاه
– استفاده آسان

– شستشو بدون نیاز به دخالت دست

– صرفه‌جویی در مصرف آب

توالت فرنگی روشویی دار بخریم یا بدون روشویی؟

در این قسمت از راهنمای خرید توالت فرنگی نوبت آن است که شما را با توالت فرنگی روشویی‌دار یا همان کابینت‌دار آشنا کنیم.

جدا از اینکه توالت فرنگی‌ها به دو صورت یک تکه و دو تکه طراحی و تولید می‌شوند، به دو صورت‌ کابینت‌دار یا روشویی‌دار و بدون کابینت یا بدون روشویی نیز طراحی و تولید می‌‌شوند.

با خرید آن دسته از توالت فرنگی‌هایی که روشویی یا کابینت دارند می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و چندین چیز را در کنار یکدیگر داشته باشید؛ یعنی هم توالت فرنگی خواهید داشت و هم روشویی و قفسه‌ای که می‌توانید در آن وسایل شست‌وشو سرویس بهداشتی را قرار دهید، منتهی توالت فرنگی بدون روشویی و کابینت هیچ یک از این آپشن‌‌ها را ندارد.

با این وجود اگر تصمیم دارید در سرویس بهداشتی خود یک توالت فرنگی قرار دهید و در کنار آن نیز روشویی خود را عوض کنید؛ یا اینکه در حال ساخت و ساز خانه‌ای نو هستید که هیچ یک از اجزا سرویس بهداشتی را ندارد، می‌توانید از توالت فرنگی روشویی‌دار که فضای قابل توجهی را برای قرار دادن وسایل در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید.

اما اگر تصمیم شما تنها این است که یک توالت فرنگی بخرید و قصد ندارید روشویی خود را عوض کنید، بهتر است که تنها یک توالت فرنگی بدون روشویی یا بدون کابینت خریداری کنید. از طرفی اگر فضای زیادی در سرویس بهداشتی خود ندارید، خرید توالت فرنگی روشویی‌دار نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد؛ در این صورت تنها باید به سراغ خرید توالت فرنگی بدون روشویی بروید.

مقایسه کلی توالت فرنگی روشویی‌دار و بدون روشویی
– توالت فرنگی روشویی‌دار نیاز به فضای بیشتری نسبت به توالت فرنگی بدون روشویی دارد.

– قیمت توالت فرنگی روشویی‌دار بیشتر از بدون روشویی می‌باشد.

کاسه توالت گرد بهتر است یا بیضی؟

مورد دیگری که در راهنمای خرید توالت فرنگی به آن اشاره کرده‌ایم کاسه توالت فرنگی است که یا به صورت گرد طراحی می‌شود یا به صورت بیضی.

کاسه‌های کشیده و بیضی شکل معمولاً 2 اینچ بزرگتر از کاسه‌های گرد هستند، از طرفی برای سرویس بهداشتی‌هایی که فضای کافی دارند مناسب هستند.

درصورتی که کاسه‌های توالت فرنگی گرد 2 اینچ کوچکتر از کاسه‌های بیضی هستند و معمولا ارزان‌تر می‌باشند و مناسب سرویس بهداشتی‌هایی هستند که فضای کوچکی دارند.

بنابراین اگر سرویس بهداشتی شما فضای مناسبی دارد، بهترین گزینه برای شما توالت فرنگی با کاسه بیضی شکل است اما در غیر این صورت باید کاسه توالت فرنگی انتخابی شما گرد باشد.

مقایسه کلی کاسه توالت گرد و بیضی
– اندازه کاسه توالت فرنگی بیضی بزرگ‌تر از کاسه توالت فرنگی گرد است.

– توالت فرنگی با کاسه‌ گرد ارزان‌تر از بیضی می‌باشد.

بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی چه سیستمی است؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های توالت فرنگی که تصمیم داریم در ادامه مطلب راهنمای خرید توالت فرنگی به آن اشاره کنیم تا هنگام خرید این محصول به آن توجه داشته باشید، سیستم تخلیه توالت فرنگی است که یا از نوع ریزشی (فشاری) می‌باشد یا از نوع گردابی، واترجت و توربوجت؛ در ادامه شما را با هر یک از این سیستم‌های تخلیه توالت فرنگی و مزایا و معایب هر کدام آشنا خواهیم کرد.

سیستم تخلیه ریزشی (فشاری)
یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های تخلیه توالت فرنگی، سیستم تخلیه ریزشی یا همان فشاری است که مصرف آب زیادی هم دارد؛ نحوه عملکرد این سیستم به این شکل است که آب زیادی را با فشار بالایی از لبه‌های توالت فرنگی به داخل کاسه آن هدایت می‌کند و به این شکل عمل تخلیه انجام می‌شود.

مزایا

– عدم گرفتگی لوله

معایب

– مصرف آب بسیار بالا

سیستم تخلیه گردابی
یکی دیگر از انواع سیستم‌های تخلیه که تصمیم داریم در این راهنمای خرید توالت فرنگی به آن اشاره کنیم، سیستم تخلیه گردابی است؛ نحوه عملکرد این سیستم به این صورت است که آب به صورت گردابی و چرخشی وارد نشیمنگاه شده، سپس وارد کاسه توالت می‌شود و عمل تخلیه صورت می‌گیرد.

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم تخلیه گردابی، کم بودن سر و صدای آن نسبت به سایر سیستم‌های تخلیه است؛ منتهی این سیستم تخلیه نسبت به سیستم تخلیه ریزشی یا همان فشاری مصرف آب بیشتری دارد و در این سیستم امکان گرفتگی لوله نیز وجود دارد.

مزایا

– صدای کمتر نسبت به سیستم تخلیه ریزشی

معایب

– مصرف آب بسیار بالا

– احتمال گرفتگی لوله

سیستم تخلیه واترجت
نحوه عملکرد سیستم تخلیه واترجت مشابه سیستم تخلیه گردابی است، با این تفاوت که قسمتی از آب (تقریبا 35 درصد)، به صورت ضربه‌ای یا شوتینگ از کف توالت فرنگی وارد کاسه آن می‌شود؛ به همین دلیل این سیستم قدرت تخلیه بالایی دارد و بیشتر از سیستم‌های دیگر کاربرد دارد، از طرفی صدا و مصرف آب کمتری هم دارد. در سیستم تخلیه واترجت نیز احتمال گرفتگی لوله وجود دارد.

نکته حائز اهمیتی که درخصوص نصب توالت فرنگی با سیستم تخلیه واترجت وجود دارد این است که اگر توالت فرنگی مجهز به این سیستم را در جای ترازی نصب نکنید سیستم تخلیه آن دچار مشکل می‌شود.

مزایا

– صدای کمتر نسبت به سیستم تخلیه ریزشی

– مصرف آب کمتر نسبت به سیستم‌های تخلیه گردابی و ریزشی

معایب

– احتمال گرفتگی لوله

سیستم تخلیه توربوجت
و اما بهترین سیستم تخلیه‌ای که تصمیم داریم در راهنمای خرید توالت فرنگی به آن اشاره کنیم، سیستم تخلیه توربوجت است که در حال حاضر جدیدترین سیستم تخلیه توالت فرنگی می‌باشد. تفاوت سیستم تخلیه توربوجت با واترجت این است که سیستم تخلیه واترجت دارای یک سیستم شوتینگ در کف کاسه توالت است، درصورتی که سیستم تخلیه موتورجت دارای سه شوتینگ است که دو شوتینگ آن در لبه‌های توالت فرنگی تعبیه شده‌اند و یک شوتینگ آن نیز در کف کاسه توالت تعبیه شده است.

با این وجود سیستم تخلیه توربوجت از سرعت بیشتری برای عمل تخلیه برخوردار است که همین مسئله موجب مصرف کمتر آب می‌شود.

در کل اگر به دنبال بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی هستید به شما خرید توالت فرنگی را پیشنهاد می‌کنیم که به سیستم تخلیه توربوجت مجهز باشد؛ منتهی نباید این مسئله را فراموش کنید که توالت فرنگی‌هایی که به چنین سیستم تخلیه‌ای مجهز هستند نسبت به سایر مدل‌های توالت فرنگی از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشند.

مزایا

– مصرف آب کمتر نسبت به سایر سیستم‌های تخلیه

– سرعت بالا در تخلیه

معایب

– قیمت بالا

یکی از انواع توالت فرنگی‌هایی که مطمئنا به زیبایی هر چه بیشتر سرویس بهداشتی کمک می‌کند و لازم است که در این راهنمای خرید توالت فرنگی به آن اشاره کنیم، توالت فرنگی دیواری است که به آن توالت فرنگی وال هنگ هم می‌گویند؛ این توالت فرنگی با استفاده از فلاش تانکی که روی دیوار قرار دارد عمل تخلیه را انجام می‌دهد. سیستم فلاش تانک‌های بهترین توالت فرنگی‌های ایرانی بسیار قوی عمل می کنند. به همین دلیل نیازی به تعداد شوتینگ های بالا نیست. این فلاش تانک‌ها در برخی از برندها و کارخانجات از زمان نصب تا زمانی که روی دیوار قرار دارند، ضمانت می شوند.

برای خرید توالت فرنگی وال هنگ باید به دو نکته توجه کنید که یکی جنس چینی به کار رفته در ساخت آن است و دیگری فلاش تانک آن است. اگر به دنبال توالت فرنگی وال هنگی هستید که جنس چینی استفاده شده در آن خوب باشد ما را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر هم به دنبال خرید توالت فرنگی هستید که سیستم فلاش تانک آن قوی باشد ما را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فراموش نکنید که توالت فرنگی دیواری فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و برای کسانی که محدودیت فضا و حمام کوچکی دارند، انتخاب مناسبی است. همچنین به دلیل ارتفاعی که از زمین دارد موجب نظافت بهتر و صرفه‌جویی در آب می‌شود. این مدل توالت‌ها برای کسانی که درد کمر و زانو دارند بسیار مناسب است.

بنابراین اگر فضای زیادی در سرویس بهداشتی خود ندارید خرید توالت فرنگی دیواری بهترین گزینه برای شماست.

مزایا

– مقاومت بالا

– نظافت آسان

– امکان تنظیم ارتفاع مورد نظر قبل از نصب

– صدای کم

معایب

– قیمت بالا

– نصب سخت

– هزینه بالا برای تعمیر

– نامناسب برای دیوارهای  کم قطر

درواقع فلاش تانک توالت فرنگی توکار در دیوار مخفی شده و پنل آن روی زمین و به دیوار متصل می‌شود. از ویژگی‌های توالت بک تو وال می‌توان به اشغال فضای کمتر اشاره کرد که این موضوع باعث می‌شود زیبایی بیشتری داشته باشد و از نظر بهداشتی نیز نسبت به سایر رقبای خود درجه بالاتری داشته باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا