جامعه و خانواده

راه‌اندازی کارخانه‌های تولید آسفالت بدون صدا/افتتاح یادگار امام تا پایان ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران اعلام کرد که کارخانه‌های آسفالتی که در آینده نزدیک افتتاح می‌شوند بدون صدا (سایلنت) هستند.

به گزارش سی وی نت، مسعود حق‌لطفی عصر امروز در ادامه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی در نشست خبری با بیان اینکه مقدار واقعی آسفالت برای تهران یک و نیم میلیون تن است گفت: هریک از کارخانه‌های ما سال گذشته ۷۵۰ هزار تن تولید آسفالت داشتند و آسفالت‌های کارخانه شهرداری تهران با استاندارد بالا و استانداردهای زیست محیطی در غرب و شرق تهران افتتاح خواهند شد و از ابتدای سال در مدار تولید قرار می‌گیرند و ظرفیت تولید یک میلیون تن آسفالت را دارند.

وی با بیان اینکه یک پروژه شرق تهران به اسم شهید شوشتری از جاده امام رضا آغاز و به پارک سرخ حصار منتهی  می‌شود و ظرف ۳ الی ۴ سال ساخته خواهد شد و فاز اول آن از تقاطع ثامن در تابستان ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود،  گفت: در غرب تهران نیز ادامه بزرگراه یادگار امام از پادگان جی آغاز می‌شود و به بزرگراه شهید بروجردی می‌رسد که قطعه اول بزرگراه شهید بروجردی در تیرماه آماده بهره‌برداری خواهد بود و قطعه دوم آن نیز اواخر امسال یا سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به رفع معارض‌ها با بیان اینکه بزرگراه یادگار امام نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید در مورد وضعیت تقاطع‌ها گفت: از ۴۵۰ تقاطع ۹۸ مورد تکمیل نشده بودند که حدود ۷۵۰ کیلومتر مسیر بیشتر به تهرانی‌ها تحمیل می‌کرد و قرار بر این شد امسال نیز ۱۷ تقاطع اصلاح خواهند شد.

حق‌لطفی با اشاره به کارخانه آسفالت شهرداری تهران به سی وی نت گفت: سال گذشته از حداکثر ظرفیت کارخانه‌ها استفاده شده است و دو کارخانه شماره ۲ و ۴ بالغ بر ۳۲ سال سن دارند و در سال گذشته اورهال شدند و ۷۵۰ هزار تن آسفالت تولید کردند. از ابتدای سال ۲۱۵ هزار تن آسفالت در تهران تولید و ریخته شده و کارخانه شماره ۱ که خریداری شده است ۹۵ درصد پیشرفت داشته است. کارخانه شماره ۶ نیز ۷۵ درصد پیشرفت داشته است و تا ابتدای خرداد ماه کار آنها به اتمام می‌رسد و پس از طی‌ شدن تست گرم، وارد چرخه تولید می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های خریداری شده با بالاترین تست محیطی زیستی و بدون صدا هستند و استانداردهای جهانی را دریافت کردند و مقدار آلایندگی کارخانه‌های جدید هیچ آلایندگی غیر استانداردی ندارند گفت: کارخانه‌های آسفالتی که درحال تولید آسفالت هستند هیچ مشکلی برای شهروندان ندارند و بدون صدا هستند و شهروندان متوجه نمی‌شوند که این کارخانه‌ها درحال فعالیت یا خاموش هستند.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به اتصال بزرگراه یادگار امام و شهید بروجردی اظهار کرد: پروژه یادگار امام در ادامه به بزرگراه شهید بروجردی متصل می‌شود و یک مسیر ۱۰ کیلومتری را ایجاد می‌کنند که امکان دسترسی به شمال و مرکز جنوب را فراهم می‌کنند و پس از عبور از بزرگراه یادگار امام به بزرگراه فتح می‌رسیم و با اتصال دو بزرگراه یادگار امام و شهید بروجردی در بلوار  بهار می‌توان شمال و جنوب را از سمت غرب به هم متصل کرد و تا انتهای سال ۱۴۰۳ ان شاء الله این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

حق‌لطفی با بیان اینکه این بزرگراه مانند اتوبان امام علی در خدمت شهروندان خواهد بود و همانطور که بزرگراه امام علی از شرق، شمال و جنوب را به یکدیگر متصل کرده است، بزرگراه شهید بروجردی نیز از غرب این کار را انجام خواهد داد، درباره تخریب آسفالت گفت: تهران برای ۲ میلیون وسیله نقلیه ظرفیت دارد اما مجموعه وسیله نقلیه تهران ۹ میلیون است و این چند برابر افزایش ناوگان منجر به خرابی‌های چند برابری نیز می‌شود همچنین استفاده از نمک بسیار برای آب شدن برق و یخ زدگی نیز منجر به تخریب آسفالت می‌شود.

انتهای پیام

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا