اقتصادی

رالی سافاری در کنیا / ادامه پیشتازی اوژیه در روز دوم

هفتادمین دوره رقابت‌های رالی سافاری کنیا – هفتمین مرحله از رقابت‌های قهرمانی جهان WRC ۲۰۲۳ – امروز در منطقه نایواشا در استان ناکورو کانتی ادامه یافت و راننده مطرح فرانسوی همچنان پیشتاز ماند.

رالی سافاری در کنیا / ادامه پیشتازی اوژیه در روز دوم

رالی سافاری در کنیا / ادامه پیشتازی اوژیه در روز دومبه گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پابگاه اختصاصی مسابقات، رالی سافاری کنیا در مسیر ۳۵۵.۹۲ کیلومتری در جاده خاکی برگزار می‌شود و رده بندی کلی این رقابت در پایان روز دوم (۱۳ مرحله از ۱۹ مرحله ویژه) به این شرح اعلام شد: 
۱- سباستین اوژیه از فرانسه – اتومبیل تویوتا یاریس ۲:۴۳:۴۹:۰۲ ساعت 
۲- کاله رووانپرا از فنلاند – اتومبیل تویوتا یاریس ۱۶:۰۷ ثانیه اختلاف 
۳- الفین اوانز از انگلیس – اتومبیل تویوتا یاریس ۲:۲۳:۰۳ دقیقه اختلاف 
۴- تاکاموتو کاتسوتا از ژاپن – اتومبیل تویوتا یاریس ۲:۴۰:۰۰ دقیقه اختلاف
۵- دنی سوردو از اسپانیا – اتومبیل هیوندای آی ۲۰، ۳:۵۲:۰۳ دقیقه اختلاف
۶- اوت تاناک از استونی – اتومبیل فورد پوما ۸:۳۸:۰۹ دقیقه اختلاف

این دوره مسابقات در ۱۳ مرحله تا پایان ماه نوامبر برگزار خواهد شد و کاله رووانپرا راننده فنلاندی به عنوان مدافع قهرمانی در رقابت‌ها حاضر می‌شود.
در فصل جاری شرکت کنندگان در ۵ رده و گروه تقسیم بندی شدند که در رالی یک فقط ۱۰ راننده حاضر هستند. امتیاز‌های قهرمانی جهان فقط برای رانندگان و تیم‌های این گروه تعیین خواهد شد.
مسابقات فصل تحت تاثیر درگذشت کریگ برین راننده ایرلندی در رالی کرواسی قرار گرفت. برین ۳۳ ساله که در تیم هیوندای آی ۲۰ قرار داشت در تست قبل از شروع رالی کرواسی به علت منحرف شدن اتومبیلش از جاده و برخورد با موانع کناری جان سپرد. این اولین درگذشت یک راننده در رقابت‌های رالی پس از سال ۲۰۰۶ (رالی کاتالونیا و درگذشت یورگ باشتوک آلمانی) به شمار می‌رود.

دکمه بازگشت به بالا