اقتصادی

دولت با پیش بینی تدابیری ماندگار روستائیان را افزایش دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

دولت با پیش بینی تدابیری ماندگار روستائیان را افزایش دهد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر پنجشنبه در دیدار مدیر عامل بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد امسال در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل بر روی دو موضوع ایمان و امید تاکید کردند که البته برای ایجاد امید در جامعه الزاماتی نیاز است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: کشاورزان و عشایر قشر مولد کشور هستند که باید به امور معیشتی آنان توجه لازم صورت گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: نگرانی‌هایی در زمینه آینده عشایر وجود دارد که با تغییر نسل‌ها ممکن است در این زمینه خللی پیش بیاید و امروز شاهدیم که فاصله بین نسلی موجب کمرنگ‌تر شدن فعالیت‌های عشایر شده است و این امر زنگ خطری است و نباید شرایط به سمتی برود که دیگر از عشایر اسمی باقی نماند.

وی با بیان اینکه عشایر نیازمند نهاده‌های دامی، آب و سایر مایحتاج زندگی هستند ابراز داشت: یکی از ابعادی که اسلام بر روی آن تاکید دارد بعد اجتماعی است که خدمت به مردم در همین راستا است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ایجاد گشایش در امور روستاییان امر مهمی است و امیدواریم هر سال خدمات و افراد تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر گسترش یابد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: باید پیگیر این موضوع بود که خدمات به روستاییان افزایش یابد، چرا که افزایش سطح خدمات به روستاییان موجب ماندگاری آنان در روستا می‌شود.

امام جمعه قم ابراز داشت: متأسفانه برخی از روستاییان به دلیل مشکلاتی، روستاها را رها می‌کنند و به امید زندگی بهتر به شهرها مهاجرت می‌کنند که این امر آسیب‌هایی به دنبال دارد که اگر با مشوق‌هایی، ماندگاری روستاییان افزایش یابد در این صورت امید در روستا و پویایی روستایی‌ها افزایش می‌یابد.

وی عنوان داشت: در مورد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که خدمات خوبی است می‌بایست به جامعه بیشتر اطلاع رسانی شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: دولت در بخش‌های مختلف باید اطلاع رسانی عملکرد و کارهایی که صورت گرفته است را به درستی انجام دهد که این امر موجب دلگرمی مردم خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا