سلامت و تندرستی

دندان ترسناک این شکارچی در دهانش جا نمی‌شود/ عکس

به گزارش خبرگزاری سی وی نت، شکل آرواره پایینی وایپرفیش به این ماهی مهیب اجازه داشتن دندان‌هایی چنین بلند را می‌دهد و در عین حال چهره‌ای نمادین به این شکارچیان اعماق اقیانوس می‌بخشد که با یک نگاه تا همیشه در ذهن حک می‌شود.

بیشتر بخوانید:

منطقه گرگ‌ومیش در مرز تاریکی مطلق اقیانوس، در عمق ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متری آب محل زندگی و شکار وایپرفیش است. این دندان‌های ترسناک بلند ویژگی جالب دیگری هم دارند. دندان‌های وایپرفیش کاملا شفاف هستند.

دندان‌های وایپرفیش هم مثل دندان‌های ما از مینا و عاج دندان ساخته شده‌اند اما نانوساختار پیچیده‌ای دارد که نور بسیار کمی را بازتاب می‌دهد و در عوض به نور اجازه می‌دهد مستقیما از آن عبور کند.

دندان ترسناک این شکارچی در دهانش جا نمی‌شود/ عکس

در عمق تاریک دریا این ویژگی به چه کار می‌آید؟ برخی پژوهشگران حدس می‌زنند که عبور نور از دندان وایپرفیش به پنهان ماندن این شکارچی از دید موجوداتی که نور زیستی تولید می‌کنند کمک می‌کند.

آرواره‌های این شکارچی در جای خود ثابت نشده‌اند و با رباط‌ها و غضروف‌های ویژه به طرز شگفت‌انگیزی باز می‌شود و به وایپرفیش اجازه می‌دهد شکارهای بزرگی را به دام بیاندازد.

۵۸۵۸

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.
دکمه بازگشت به بالا