سلامت و تندرستیکسب و کار ایرانی

دلایل ترجیح عقیم سازی یا خنثی کردن سگ های خانگی

دیده بان حقوق حیوانات: تا کنون در زمینه عقیم سازی حیوانات و تصمیم گیری برای این عقیم سازی به صورت پراکنده نظرات موافق و مخالفی منتشر شده ولی به دلیل اهمیت موضوع هنوز در این زمینه راه نرفته بسیاری وجود دارد. در این گربه ها، افزایش وزن می تواند منجر به بسیاری از مشکلات دیگر از جمله مشکلات مفصلی، مشکلات نظافت، مشکلات دستگاه ادراری و افزایش خطر دیابت شود. در این درمانگاه انواع خدمات تخصصی و فوق تخصصی جراحی، اورتوپدی، پیوند بافت، ترمیم بافت های آسیب دیده و از بین رفته با استفاده از داربست های دو و سه بعدی، سلول های بنیادی و مواد محرک ترمیم بافت، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، رادیولوژی عادی و رنگی دیجیتال، سونوگرافی معمولی و داپلر (رنگی) و سه بعدی، فیزیوتراپی و تحریک الکتریکی جهت بهبود ضعف عملکردی اعضای آسیب دیده، بیهوشی و تنفس مصنوعی، الکتروسرجری، درمان بیماری های قارچی، انگل های خارجی و داخلی، درمان انواع عفونت ها و اسهال و استفراغ، نارسایی های تنفسی به ویژه آسم و آلرژی، نارسایی های قلبی، نوار قلب و هالتر مونیتورینگ، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی، درمان نفخ، باد معده، ورم معده، اتساع و انسداد های حاد و مزمن روده ها، انواع فتق ها، عقیم سازی، سخت زایی، مامایی، تشخیصی آبستنی و سزارین، درمان تخصصی انواع زخم های حاد و مزمن و عفونی و دیابتی و قانقاریایی و میازی (کرم زده)، انواع خدمات فوق تخصصی ترمیم انواع شکستگی های مفصل، استخوان، تاندون و لیگامنت، جایگزینی تاندون ها و لیگامنت ها و استخوان های از دست رفته با داربست هایی که تبدیل به بافت های خود بدن می شوند، سلول درمانی، پی آر پی درمانی، تجویز جیره غذایی، درمان های روانپزشکی ویژه حیوانات خانگی به خصوص درمان پارس کردن و رفتار های خشونت آمیز حیوانات، انواع مشاوره های تربیتی و آموزشی، و نیز انواع مشاوره ها در زمینه بیماری های مشترک ارایه می گردد.

مطلب مشابه: https://nikpetclinic.com/sterilization/

مفهوم “سرپرستی مسئولانه” ، که اغلب به عنوان استاندارد طلایی برای رفتار صاحبان حیوانات خانگی مطرح می شود ، غیرممکن است و همچنین می تواند جوامعی را که مدت طولانی است به پناهگاه ها اعتماد ندارند ، بیگانه کند ، بنابراین به جای منع یا دلسرد کردن مالکیت حیوانات خانگی در جوامع محروم ، کارگران پناهگاه هدف برای ولایت معقول. افرادی که دارای گربه به عنوان حیوان خانگی می باشند از این که بخواهند گربه یشان را عقیم کنند شک و تردید دارند و از حداقل خطرات آن که نسبت به مزایای آن ناچیز است می ترسند. البته احتمالا در این بحث ، حیوانات وحشی و آنهایی که در حیات وحش زندگی میکنند مد نظر است که در خطر انقراض قرار دارند. انتخاب روش بیهوشی با سرپرست حیوان است، اما در شرایطی و با نظر دامپزشک جراحی فقط با بیهوشی استنشاقی امکان پذیر است. این بیهوشی همان روشی است که در جراحیهای انسانی نیز استفاده میشود. و این به خاطر رفتاری به نام انتخاب گروهی می باشد. گربه های عقیم به دلیل تحرک کمتر اضافه وزن پیدا می کنند، به ویژه گربه های نر. در عرض ۴۸ ساعت پس از عقیم شدن، گربه غذای مصرفی خود را حدود ۳۰ درصد افزایش می دهد، زیرا کمتر قادر به تنظیم اشتهای خود است.

و در بعضی از موارد نیز ممکن است تنها به خارج کردن تخمدان ها اکتفا کنند که این مورد کمتر انجام می گردد. کاهش برخی خطرات سلامتی از دیگر دلایل ترجیح عقیم سازی یا خنثی کردن سگ های خانگی است. اختگی و عقیم کردن همچنین موجب کاهش جنب و جوش گربه های نر می شود که این امر خطرات آسیب دیدن او را نیز کم می کند.گربه عقیم شده آرام تر و در منزل در گوشه ای بدون آزار خاصی زندگی را ادامه می دهد. برای جلوگیری از ازدیاد بسیار زیاد گربه بهتر است که گربه را عقیم نماییم که این امر نیز توسط دامپزشک و عمل جراحی انجام می پذیرد. برای مثال جراحی عقیم سازی سگ ماده نژاد بزرگ به علت طولانی بودن عمل جراحی با روش تزریقی بسیار پرخطر است. رژیم غذایی میتواند در کنترل وزن آنها بسیار تأثیرگذار باشد. انرژی مورد نیاز روزانه گربه در واقع کاهش می یابد، بنابراین اگر رژیم غذایی گربه فوراً تنظیم نشود، چاقی یک خطر واقعی است.

مطلب مشابه: https://nikpetclinic.com/sterilization-of-male-and-female-dogs/

مونلو سلکت می تواند از عواقب تنبلی گربه ها و چاقی آنها در این زمان کم کند. درفصول مشخصی ازاسل یاالااخص در فصل بهار گربه ها به دنبال به دنیا آوردن کوچولوهای دوست داشتنیشان هستند. در روز دوم او باید سعی کند خودش را بخورد و در یک کاسه غذای مرطوب نگهدارنده قرار داده و آن را به ذرات کوچک تقسیم کند. از آنجایی که گربه های نوزاد در معرض هیپوگلاسمی قرار دارند، پیش از عمل در مقایسه با گربه های بالغ، باید غذای کمتری بخورند. اصوات ناله مانند و یا حالتی مانند جیغ زدن ( در مورد گربه ها) بروز داده و در اولین فرصت ممکن است خانه را ترک کنند و اینبار دیگر حتی به حرف شما هم گوش نخواهند داد و راه خیابان را در پیش خواهند گرفت. در شرایط عقیمی، گربه ها فعالیت کمتری دارند، انرژی کمتری مصرف می کنند و مستعد افزایش وزن هستند. تغییرات هورمونی ناشی از دستکاری بدن گربه موجب می شود که در زمان فحلگی گربه های نر دیگر محدوده زندگی خود را با ترشحات هورمونی علامت گذاری نکنند و گربه های مادّه هم دیگر میومیوهای بلند نمی کنند.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا