فرهنگ و هنر

دعایی به روایت مدیرکل مطبوعات داخلی

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی درباره حجت الاسلام سیدمحمود دعایی برخی خصلت های اخلاقی و حرفه ای مدیر مسئول روزنامه را یادآور شده است.

به گزارش سی وی نت، در متن کتاب شمسایی با عنوان «شیخ مدیا، سید اخلاق» آمده است:

آخرین بار ایشان را در مراسم یادبود مرحوم کیومرث صابری در دیدار طنز با وزیر ارشاد دیدم. 9 اردیبهشت امسال
تقریبا غیرممکن بود که او را به یک مهمانی دعوت کنم و نیامد. و گنج سفید معروف، شاید بیش از دو مورد که در پایتخت یافت نمی شود.
حجت الاسلام سید محمود دعایی برای مهمانان این مراسم مشکل بزرگی دارد؛ چون هیچ اجبار و دعایی در کار نیست و در صف اول نشسته و بر آنها اصرار می کند و منکر می شود.
قدیمی ترین مدیر رسانه ایران در قدیمی ترین روزنامه ایران به گونه ای کار می کرد که هیچکس او را آزرده نمی کرد. او روزنامه نگار یا کارمند نیست.
سید محمود دعایی در واقع نماد همبستگی سیاستمداران و رسانه هاست. از سوی دیگر اصلاح طلبان در سمت نماینده ولی فقیه در دولت که از امام و رهبر معظم انقلاب دریافت کردند، از ایشان حمایت کردند و ایشان را در سمت راست قرار دادند و پیش بینی ها و رویه های سیاسی ایشان را رها کردند. . در تعامل با مقامات دولتی و سیاستمداران.
اگرچه موضع او مورد انتقاد قرار گرفت، اما مخالفانش نتوانستند با عزت و احترام با او روبرو شوند.
نیاز سیدمحمود دعایی به رسانه ملی به همین شکل متوقف نشد. صنعت رسانه محل پرورش نویسندگان و تبلیغ کنندگان و متخصصان فرهنگی است که پاتوقشان تبلیغات است. به گفته مرحوم کیومرث صابری فومنی به نام گل آقا که قبلا ذکر شد.
حجت الاسلام برای میت دعای دوستانه دارد. دیدار ایشان با امام در دوران فعالیت سیاسی و سفر به منزل ایشان و متعاقباً با رهبر معظم انقلاب، ایشان را بی درنگ یادآور یکی از نهضت های امام کرد. خروج او از این دنیا در چنین روزها و روزهایی سرشار از مراقبه و حکمت است. زیرا در اواسط خرداد در سالگرد نهضت خمینی کبیر، امام سخنرانی خود را به زبان های مختلف بیان کردند و این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند. وفات حجت الاسلام دعایی در چنین روزی و مصادف با دهمین سال کوهستان و روز امام رضا (ع) برای این حقیر و محبت که با دیگران پیوند می زند پیروزی مضاعفی بود. امام اهل بیت علیهم السلام.
اگر در وفات علما نقص یا آسیبی وجود داشته باشد که وجود نداشته باشد، فضایی برای نماز در فضای رسانه باقی نمی ماند.
درس هایی که این سید عزیز به جوانان داد، اخلاق، تواضع، صبر و تقوا بود. به ما یاد داده اند که دعا کنیم، نه اینکه حرف کسی را قبول نکنیم، بلکه آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم.
مرگ او برای همه ویرانگر و ویرانگر بود. اما برای عزیزان ما در موسسه اطلاعات، پدران مهربانی هستند که عزیزان یا دیگر اصحاب رسانه را از دست داده اند. روحش قرین امام مهربانی ها باد.

به گزارش سی وی نت، حجت الاسلام سیدمحمود دعایی، رئیس سازمان اطلاعات کشور بعدازظهر یکشنبه ۱۵ خرداد در سن ۸۱ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا