حوادث

دستگیری صیادان غیرمجاز در مشگین‌شهر

آفتاب نیوز:

یوسف محمدی اظهار داشت: روز سه‌شنبه مأموران یگان حفاظت محیط زیست دو صیاد جنایتکار را که در منطقه مخزن سبلان مشغول صید بودند دستگیر کرده و با گشت زنی و انسداد شکار غیرقانونی و صید در این منطقه ماهیگیری را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه این ماهیگیران غیرقانونی در سواحل رودخانه گاراهسو و سد سبلان مشغول ماهیگیری بودند ، افزود: سه تخته ماهیگیری به طول 300 متر و یک توری سلیک با 100 ماهی رودخانه از متخلفان کشف و ضبط شد. .

وی اظهار داشت: این دو صیاد غیرمجاز و غیرقانونی به سیستم دادگاه تحویل داده شده و پرونده برای تحقیقات و محاکمه تشکیل پرونده دادند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست Mesginshahr با اشاره به فصل های تخم ریزی و بلوغ گونه های مختلف آبزی در این زمان از سال ، گفت: ماهیگیری غیرقانونی یکی از اصلی ترین تهدیدات برای تنوع زیستی آبزی است و بنابراین هرگونه صید ماهی ماهی رودخانه ای ممنوع است.

محمدی از برخورد قاطع بین محیط زیست و متخلفین خبر داد و به کارکنان اداره حفاظت از محیط زیست اطلاع داد و از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا با شماره 1540 تماس بگیرند تا از اوضاع مشکوک و تخلفات مطلع شوند.

مخزن سبلان در رودخانه گاراهسو ، در 40 کیلومتری شمال شرقی مشگین شهر واقع شده است و یک پناهگاه امن برای انواع ماهی های رودخانه و آب پرندگان ، پرندگان آبزی و پرندگان مهاجر است.

مشگین شهر در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل واقع شده است.

تحریریه سی وی نت

خبرنگار اجتماعی با تمرکز بر مسائل توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست.
دکمه بازگشت به بالا