در «لوور» چه خبر است؟
با تعطیلی موزه لوور به دلیل ویروس کرونا ، کارگران موزه یک پروژه بزرگ بازسازی را آغاز کرده اند.

به گزارش نیویورک تایمز ، این روزها لبخند مونالیزا هنوز از جلیقه ضد گلوله به مخاطب ضربه نزده است: فضای خالی ساختمان.
با وجود محدودیت ها و شیوع بیماری کرونا در فرانسه ، مدت هاست که سکوت اصلی بوده و جمعیت هر روز برای دیدن نقاشی های زیبای داوینچی به لوور می آیند.
در آن طرف موزه ، مکان “پیروزی بال بال ساموتراکی” ، مجسمه ایزدبانوی پیروزی یونان باستان ، توصیف نشده است. سنگ مرمر که میهمانان برای جای گرفتن آن را جمع کرده بودند ، اکنون و آنجا ایستاده بود.
مجسمه “ابوالهول بزرگ تنیس” با روح صخره ای لوور این روزها تفاوتی ندارد.
به هر حال ، حتی اگر موزه لوور دیگر در جای خود نباشد ، صدای ریختن چکش بر روی ناخن ها ، صدای درختان نخل و کارگران که از نردبان برای تزئین بالا می روند جای سر و صدای بازدید کنندگان را گرفته است.
پربازدیدترین موزه موزه جهان با نزدیک به 10 میلیون نفر در سال 2019 ، علی رغم اختلافات ، در انتظار طولانی ترین تعطیلی از زمان جنگ جهانی دوم است. اما اکنون ، با 40 هزار نفر که هر روز در لوور قدم نمی گذارند ، مسئولان موزه قصد دارند از این فرصت طلایی برای بازسازی و نوسازی موزه استفاده کنند.
در طول کرونا ، بازدیدکنندگان لوور می توانستند کارهای زیبایی را از این تور مشاهده کنند. اما بازدید نمی تواند جایگزین بازدید شود. کارگران لوور امیدوارند که دولت به زودی مجوز از سرگیری سایت سنتی را بدهد ، هرچند که این امر به تعداد بیماران و وضعیت تاج بستگی دارد.
در این زمان ، حدود 250 متخصص کار مرمت را آغاز کرده بودند. حتی این برنامه ها شامل 4500 نقاشی درختی ، حدود 40000 نقاشی به زبان انگلیسی و فرانسوی است که در کنار نقاشی ها به نمایش در می آیند. علاوه بر این ، اجرای برنامه های جدید نیز در دست اجرا است.
به دلیل نیاز به حفظ تعاملات اجتماعی ، تعداد کمی از کارکنان در موزه خواهند بود ، بنابراین گاهی اوقات از روند ایجاد تغییرات در موزه جلوگیری می شود.
شیوع ویروس کرونا نیز برنامه هایی را برای نمایش های مختلف تضعیف کرده است. موزه لوور سالانه حدود 400 اثر به موزه های دیگر و بسیاری از آثار برای نمایشگاه های ویژه وام می دهد ، اما در طول کرونا ، به دلیل محدودیت های اعمال شده توسط کشورهای مختلف ، نمایشگاه های ویژه به تعویق افتاد. به دلیل این محدودیت ها ، ارسال اثر به موزه دیگری امکان پذیر نیست.
به عنوان مثال ، تصویر شخصی رامبراند سه ماه بعد به موزه های آکسفورد و لوور برده شد.
با افتتاح موزه ، اگرچه محدودیت های سفر فقط تعداد بازدیدکنندگان را کاهش می دهد ، اما مسئولان موزه قصد دارند با محدود کردن تعداد بلیط ، تعداد بازدید کنندگان را کنترل کنند.
سباستین آلارد ، مدیر گروه هنری لوور گفت: “این یک وضعیت اضطراری است.” در حال حاضر س soالات زیادی برای ما وجود دارد. تشخیص این وضعیت در سه یا چهار ماه آینده دشوار است. اما با وجود شیوع ویروس ، ما هنوز در حال کار هستیم. “ما آماده پذیرایی از مهمانان خواهیم بود.”
انتهای پیام